Nejluxusnější model Land Roveru, model Range Rover, přichází pro nový modelový rok 2017 se spoustou změn. Ty stojí víc než za pozornost.
Největší novinkou je příchod benzinového zážehového motoru z Jaguaru F-Type. Pořádný šestiválec s kompresorem nabízí 340 koní a 450 Nm, což bude s Rangem solidně hýbat. Z nuly na stovku s ho totiž vystřelí za 7,1 sekundy, což je na tak velkého obra solidní hodnota.
Ve výbavě se nově ocitla funkce Advanced Tow Assist, jenž usnadní řízení vozu s přívěsem. Stranou nezůstal inteligentní omezovač rychlosti, jenž upravuje nejvyšší rychlost podle aktuálního dopravního značení. Dále tu máme duální desetipalcový dotykový disple a možnost skrze aplikaci InControl Remote Premium na dálku nastavit klimatizaci nebo zapnout vyhřev a ventilaci sedadel.
Zájemci o vrcholné provedení SVAutobiography pak asi zaujme dodatečná plaketa Dynamic. Ta je zkratkou pro přítomnost osmiválcového pětilitru s kompresorem o výkonu 550 koní a točivém momentu 680 Nm. S ním se vůz rozjede z nuly na stovku za 5,4 sekundy a jeho poznávacím znamením je o 8 milimetrů nižší podvozek.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?