O tom, že Toyota vyvíjí společně s bavorskou automobilkou BMW nový sportovní model, se ví již nějakou dobu. Stále se ovšem vedou diskuse o názvu, pod kterým bude tento model vydán. Dočkáme se opět využití legendárního názvu Supra?
K celé této problematice se v rozhovoru pro Australský magazín CarAdvice, vyslovil šéfdesigner Toyoty, Tetsuya Tada. Ten se netají svou láskou ke sportovním vozům, což jen dokázal při návrhu modelu GT86, za jehož otce je považován.
„Miluji Supru a miluji i jméno Supra. Pro Toyotu má historický význam. Snažíme se, aby nový vůz, který vyvíjíme s BMW, nesl právě toto jméno.“ Komentuje Tada situaci ohledně názvu chystané novinky. Tada také dodává, že si uvědomuje současný trend pojmenovávání vozů složeninami z různých číselných a písmenných složenin. Dle něj ale sám udělá vše, co bude moci, aby u vedení prosadil název Supra.
Tada v rozhovoru rovněž komentoval spolupráci mezi Japonci a Němci. “Můžu říci, že vše probíhá velice dobře a hladce.“ Zároveň ovšem podotkl, že můžeme očekávat opravdu jedinečný výsledek, který zaručuje kombinace dosti odlišných přístupů Toyoty i BMW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?