Vrcholem luxusu je u Škody výbava Laurin & Klement, kterou aktuálně nabízí Octavia, Superb a Yeti. Stále častěji se ale luxusní modely objevují i mezi malými auty. Vedle prémiovek typu Audi A1 nebo DS 3 tak dnes koupíte třeba Clio Initiale Paris a v budoucnu se počítá i s Fiestou Vignale. Možná právě proto se Škoda rozhodla ukázat Fabii Laurin & Klement.
Byly doby, kdy se výbava Laurin & Klement objevila u Felicie a přinesla třeba kožené čalounění nebo elektrické ovládání oken. Dnes poměrně raritní model byl ale pouhou výjimkou, jinak je totiž nejvyšší výbavový stupeň vyhrazen pro modely od Octavie výš. Dnes ho tak nabízí také Yeti a Superb, v budoucnu se pak počítá s SUV Kodiaq. Zpátky mezi menší automobily by mohla Škoda zamířit s Fabií, která se výborně prodává na mnoha světových trzích. Implementování prvků Laurin & Klement do malého hatchbacku nebo kombi se ale v Mladé Boleslavi donedávna bránili. Změna přišla až s letošní Tour de France.
Tak trochu ve stínu SUV Kodiaq, které pro dojezd do Paříže dostalo červené maskování, se totiž na Champs-Elysées představila také Fabia Combi Laurin & Klement. Ta je dílem francouzského zastoupení značky, které na něm spolupracovalo mimo jiné s magazínem Intersection. Cílem showcaru bylo vzdání pocty pánům Laurinovi a Klementovi, zároveň ale také upozornění na výrobu jízdních kol, která má právě díky oběma Václavům v Mladé Boleslavi dlouhou tradici. Z toho důvodu jsou na střeše bílého kombíku dvě kola, potažená kůží a Alcantarou, barevně ladící s interiérem vozu. Oba bicykly mají mimochodem jméno – sportovní je Václav Laurin a městský Václav Klement.
Na autě jako takovém pracovali technici a designéři přes 300 hodin, jízdní kola zabrala dalších 60 hodin. Vše je samozřejmě ruční práce. Na první pohled vůz poznáte podle bílého laku, potaženého fólií se stylizovaným a ve tmě svítícím Š. Kontrast k němu vytváří černá maska chladiče s litými koly, blatníky zdobí logo Laurin & Klement v barvách francouzské trikolóry. Stejný znak je také na palubní desce, respektive jejím stříbrném dekoru. Čalounění kabiny obstarávají béžová Alcantara a designová tkanina Kvadrat Steelcut Trio 2. Vedle obligátních sedadel mají nový potah i výplně dveří, strop, palubní deska, koberečky a zavazadlový prostor.
Samozřejmostí je maximální výbava, karosérie kombi pak byla zvolena proto, že se hodí k převozu kol a dalších cyklistických potřeb. Možná se ptáte, kdy se Fabia Laurin & Klement objeví ve výrobě. Podle dostupných informací neobjeví, tedy zatím. V budoucnu, zvláště s příchodem další podobně laděných modelů, by se ale rozhodnutí mohlo změnit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.