Vrcholem luxusu je u Škody výbava Laurin & Klement, kterou aktuálně nabízí Octavia, Superb a Yeti. Stále častěji se ale luxusní modely objevují i mezi malými auty. Vedle prémiovek typu Audi A1 nebo DS 3 tak dnes koupíte třeba Clio Initiale Paris a v budoucnu se počítá i s Fiestou Vignale. Možná právě proto se Škoda rozhodla ukázat Fabii Laurin & Klement.
Byly doby, kdy se výbava Laurin & Klement objevila u Felicie a přinesla třeba kožené čalounění nebo elektrické ovládání oken. Dnes poměrně raritní model byl ale pouhou výjimkou, jinak je totiž nejvyšší výbavový stupeň vyhrazen pro modely od Octavie výš. Dnes ho tak nabízí také Yeti a Superb, v budoucnu se pak počítá s SUV Kodiaq. Zpátky mezi menší automobily by mohla Škoda zamířit s Fabií, která se výborně prodává na mnoha světových trzích. Implementování prvků Laurin & Klement do malého hatchbacku nebo kombi se ale v Mladé Boleslavi donedávna bránili. Změna přišla až s letošní Tour de France.
Tak trochu ve stínu SUV Kodiaq, které pro dojezd do Paříže dostalo červené maskování, se totiž na Champs-Elysées představila také Fabia Combi Laurin & Klement. Ta je dílem francouzského zastoupení značky, které na něm spolupracovalo mimo jiné s magazínem Intersection. Cílem showcaru bylo vzdání pocty pánům Laurinovi a Klementovi, zároveň ale také upozornění na výrobu jízdních kol, která má právě díky oběma Václavům v Mladé Boleslavi dlouhou tradici. Z toho důvodu jsou na střeše bílého kombíku dvě kola, potažená kůží a Alcantarou, barevně ladící s interiérem vozu. Oba bicykly mají mimochodem jméno – sportovní je Václav Laurin a městský Václav Klement.
Na autě jako takovém pracovali technici a designéři přes 300 hodin, jízdní kola zabrala dalších 60 hodin. Vše je samozřejmě ruční práce. Na první pohled vůz poznáte podle bílého laku, potaženého fólií se stylizovaným a ve tmě svítícím Š. Kontrast k němu vytváří černá maska chladiče s litými koly, blatníky zdobí logo Laurin & Klement v barvách francouzské trikolóry. Stejný znak je také na palubní desce, respektive jejím stříbrném dekoru. Čalounění kabiny obstarávají béžová Alcantara a designová tkanina Kvadrat Steelcut Trio 2. Vedle obligátních sedadel mají nový potah i výplně dveří, strop, palubní deska, koberečky a zavazadlový prostor.
Samozřejmostí je maximální výbava, karosérie kombi pak byla zvolena proto, že se hodí k převozu kol a dalších cyklistických potřeb. Možná se ptáte, kdy se Fabia Laurin & Klement objeví ve výrobě. Podle dostupných informací neobjeví, tedy zatím. V budoucnu, zvláště s příchodem další podobně laděných modelů, by se ale rozhodnutí mohlo změnit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?