Vrcholem luxusu je u Škody výbava Laurin & Klement, kterou aktuálně nabízí Octavia, Superb a Yeti. Stále častěji se ale luxusní modely objevují i mezi malými auty. Vedle prémiovek typu Audi A1 nebo DS 3 tak dnes koupíte třeba Clio Initiale Paris a v budoucnu se počítá i s Fiestou Vignale. Možná právě proto se Škoda rozhodla ukázat Fabii Laurin & Klement.
Byly doby, kdy se výbava Laurin & Klement objevila u Felicie a přinesla třeba kožené čalounění nebo elektrické ovládání oken. Dnes poměrně raritní model byl ale pouhou výjimkou, jinak je totiž nejvyšší výbavový stupeň vyhrazen pro modely od Octavie výš. Dnes ho tak nabízí také Yeti a Superb, v budoucnu se pak počítá s SUV Kodiaq. Zpátky mezi menší automobily by mohla Škoda zamířit s Fabií, která se výborně prodává na mnoha světových trzích. Implementování prvků Laurin & Klement do malého hatchbacku nebo kombi se ale v Mladé Boleslavi donedávna bránili. Změna přišla až s letošní Tour de France.
Tak trochu ve stínu SUV Kodiaq, které pro dojezd do Paříže dostalo červené maskování, se totiž na Champs-Elysées představila také Fabia Combi Laurin & Klement. Ta je dílem francouzského zastoupení značky, které na něm spolupracovalo mimo jiné s magazínem Intersection. Cílem showcaru bylo vzdání pocty pánům Laurinovi a Klementovi, zároveň ale také upozornění na výrobu jízdních kol, která má právě díky oběma Václavům v Mladé Boleslavi dlouhou tradici. Z toho důvodu jsou na střeše bílého kombíku dvě kola, potažená kůží a Alcantarou, barevně ladící s interiérem vozu. Oba bicykly mají mimochodem jméno – sportovní je Václav Laurin a městský Václav Klement.
Na autě jako takovém pracovali technici a designéři přes 300 hodin, jízdní kola zabrala dalších 60 hodin. Vše je samozřejmě ruční práce. Na první pohled vůz poznáte podle bílého laku, potaženého fólií se stylizovaným a ve tmě svítícím Š. Kontrast k němu vytváří černá maska chladiče s litými koly, blatníky zdobí logo Laurin & Klement v barvách francouzské trikolóry. Stejný znak je také na palubní desce, respektive jejím stříbrném dekoru. Čalounění kabiny obstarávají béžová Alcantara a designová tkanina Kvadrat Steelcut Trio 2. Vedle obligátních sedadel mají nový potah i výplně dveří, strop, palubní deska, koberečky a zavazadlový prostor.
Samozřejmostí je maximální výbava, karosérie kombi pak byla zvolena proto, že se hodí k převozu kol a dalších cyklistických potřeb. Možná se ptáte, kdy se Fabia Laurin & Klement objeví ve výrobě. Podle dostupných informací neobjeví, tedy zatím. V budoucnu, zvláště s příchodem další podobně laděných modelů, by se ale rozhodnutí mohlo změnit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.