Vrcholem luxusu je u Škody výbava Laurin & Klement, kterou aktuálně nabízí Octavia, Superb a Yeti. Stále častěji se ale luxusní modely objevují i mezi malými auty. Vedle prémiovek typu Audi A1 nebo DS 3 tak dnes koupíte třeba Clio Initiale Paris a v budoucnu se počítá i s Fiestou Vignale. Možná právě proto se Škoda rozhodla ukázat Fabii Laurin & Klement.
Byly doby, kdy se výbava Laurin & Klement objevila u Felicie a přinesla třeba kožené čalounění nebo elektrické ovládání oken. Dnes poměrně raritní model byl ale pouhou výjimkou, jinak je totiž nejvyšší výbavový stupeň vyhrazen pro modely od Octavie výš. Dnes ho tak nabízí také Yeti a Superb, v budoucnu se pak počítá s SUV Kodiaq. Zpátky mezi menší automobily by mohla Škoda zamířit s Fabií, která se výborně prodává na mnoha světových trzích. Implementování prvků Laurin & Klement do malého hatchbacku nebo kombi se ale v Mladé Boleslavi donedávna bránili. Změna přišla až s letošní Tour de France.
Tak trochu ve stínu SUV Kodiaq, které pro dojezd do Paříže dostalo červené maskování, se totiž na Champs-Elysées představila také Fabia Combi Laurin & Klement. Ta je dílem francouzského zastoupení značky, které na něm spolupracovalo mimo jiné s magazínem Intersection. Cílem showcaru bylo vzdání pocty pánům Laurinovi a Klementovi, zároveň ale také upozornění na výrobu jízdních kol, která má právě díky oběma Václavům v Mladé Boleslavi dlouhou tradici. Z toho důvodu jsou na střeše bílého kombíku dvě kola, potažená kůží a Alcantarou, barevně ladící s interiérem vozu. Oba bicykly mají mimochodem jméno – sportovní je Václav Laurin a městský Václav Klement.
Na autě jako takovém pracovali technici a designéři přes 300 hodin, jízdní kola zabrala dalších 60 hodin. Vše je samozřejmě ruční práce. Na první pohled vůz poznáte podle bílého laku, potaženého fólií se stylizovaným a ve tmě svítícím Š. Kontrast k němu vytváří černá maska chladiče s litými koly, blatníky zdobí logo Laurin & Klement v barvách francouzské trikolóry. Stejný znak je také na palubní desce, respektive jejím stříbrném dekoru. Čalounění kabiny obstarávají béžová Alcantara a designová tkanina Kvadrat Steelcut Trio 2. Vedle obligátních sedadel mají nový potah i výplně dveří, strop, palubní deska, koberečky a zavazadlový prostor.
Samozřejmostí je maximální výbava, karosérie kombi pak byla zvolena proto, že se hodí k převozu kol a dalších cyklistických potřeb. Možná se ptáte, kdy se Fabia Laurin & Klement objeví ve výrobě. Podle dostupných informací neobjeví, tedy zatím. V budoucnu, zvláště s příchodem další podobně laděných modelů, by se ale rozhodnutí mohlo změnit.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.