Sportovní SUV dnes uvádí jeden výrobce za druhým. Existují tak třeba Nissan Juke Nismo RS, BMW X5/X6 M, Range Rover Sport SVR nebo Peugeot 3008 GT. Ford by se chtěl do této společnosti zařadit také, zároveň ale nechce příliš měnit mechanickou stránku svého modelu Kuga. Proto na podzim uvede provedení ST-Line.
Ještě nedávno byla nabízena jen jediná Kuga, a to ve standardním provedení. Spolu s modernizací ale Ford rozšířil nabídku nejprve o luxusní model Vignale a nyní tedy i o sportovní ST-Line. Ten přitom doplňuje stejně laděnou Fiestu, Focus a Mondeo. Oproti sériovému provedení má SUV masku chladiče v černém odstínu Ebony, výplet nasávacího otvoru se strukturou včelí plástve a rovněž černým odstínem Ebony nebo stejně vypadající okolí mlhovek. Samotný nárazník dostal decentní křidélka, ladící s nástavci prahů, zadním nárazníkem a spoilerem. Kromě střešních ližin a střední části zadního nárazníku jsou pak všechny díly v barvě karosérie. Kontrast k nim vytváří zatmavená světla a okna, respektive černá 18- nebo 19palcová litá kola. Tmavá linka je také kolem oken.
Uvnitř Ford sází na sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním. To mají také volant a volič řadící páky. Středová konzole dostala lak s metalickým efektem, strop je pro změnu čalouněn černou barvou. Podvozek má tužší stabilizátory, ale především o 10 milimetrů sníženou světlou výšku. Více sportovní je po vzoru Focusu ST-Line odpružení, pružiny a tlumiče by pro změnu měly nabídnout kompromis mezi komfortem a sportovní jízdou. Úpravami prošel také elektronický posilovač řízení, nabízející nově lepší zpětnou vazbu a celkově sportovnější pocit z jízdy.
Příliš sportovní naopak není motorová paleta, obsahující všechny jednotky běžné Kugy. To znamená čtyřválcovou patnáctistovku EcoBoost o výkonu 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k) s pohonem předních kol a 134 kW (182 k) s pohonem všech kol. Naftová paleta zahrnuje novou 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s pohonem předních kol, jako i osvědčené dvoulitry TDCi o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 132 kW (180 k) s pohonem všech kol. Kuga ST-Line doplní nabídku modrého oválu ve druhé polovině letošního roku, ceny zatím stanoveny nejsou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.