Ford zkouší výrobu sportovního SUV, Kuga ST-Line má ale zásadní nevýhodu

Ford Kuga dostal verzi ST-Line, ta přináší vizuální agresivitu.
Ford Kuga dostal verzi ST-Line, ta přináší vizuální agresivitu., foto: Ford
ar6 27. července 2016 03:15
Sdílej:

Sportovní SUV dnes uvádí jeden výrobce za druhým. Existují tak třeba Nissan Juke Nismo RS, BMW X5/X6 M, Range Rover Sport SVR nebo Peugeot 3008 GT. Ford by se chtěl do této společnosti zařadit také, zároveň ale nechce příliš měnit mechanickou stránku svého modelu Kuga. Proto na podzim uvede provedení ST-Line.

Ještě nedávno byla nabízena jen jediná Kuga, a to ve standardním provedení. Spolu s modernizací ale Ford rozšířil nabídku nejprve o luxusní model Vignale a nyní tedy i o sportovní ST-Line. Ten přitom doplňuje stejně laděnou Fiestu, Focus a Mondeo. Oproti sériovému provedení má SUV masku chladiče v černém odstínu Ebony, výplet nasávacího otvoru se strukturou včelí plástve a rovněž černým odstínem Ebony nebo stejně vypadající okolí mlhovek. Samotný nárazník dostal decentní křidélka, ladící s nástavci prahů, zadním nárazníkem a spoilerem. Kromě střešních ližin a střední části zadního nárazníku jsou pak všechny díly v barvě karosérie. Kontrast k nim vytváří zatmavená světla a okna, respektive černá 18- nebo 19palcová litá kola. Tmavá linka je také kolem oken.

Uvnitř Ford sází na sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním. To mají také volant a volič řadící páky. Středová konzole dostala lak s metalickým efektem, strop je pro změnu čalouněn černou barvou. Podvozek má tužší stabilizátory, ale především o 10 milimetrů sníženou světlou výšku. Více sportovní je po vzoru Focusu ST-Line odpružení, pružiny a tlumiče by pro změnu měly nabídnout kompromis mezi komfortem a sportovní jízdou. Úpravami prošel také elektronický posilovač řízení, nabízející nově lepší zpětnou vazbu a celkově sportovnější pocit z jízdy.

Příliš sportovní naopak není motorová paleta, obsahující všechny jednotky běžné Kugy. To znamená čtyřválcovou patnáctistovku EcoBoost o výkonu 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k) s pohonem předních kol a 134 kW (182 k) s pohonem všech kol. Naftová paleta zahrnuje novou 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s pohonem předních kol, jako i osvědčené dvoulitry TDCi o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 132 kW (180 k) s pohonem všech kol. Kuga ST-Line doplní nabídku modrého oválu ve druhé polovině letošního roku, ceny zatím stanoveny nejsou.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?