Sportovní SUV dnes uvádí jeden výrobce za druhým. Existují tak třeba Nissan Juke Nismo RS, BMW X5/X6 M, Range Rover Sport SVR nebo Peugeot 3008 GT. Ford by se chtěl do této společnosti zařadit také, zároveň ale nechce příliš měnit mechanickou stránku svého modelu Kuga. Proto na podzim uvede provedení ST-Line.
Ještě nedávno byla nabízena jen jediná Kuga, a to ve standardním provedení. Spolu s modernizací ale Ford rozšířil nabídku nejprve o luxusní model Vignale a nyní tedy i o sportovní ST-Line. Ten přitom doplňuje stejně laděnou Fiestu, Focus a Mondeo. Oproti sériovému provedení má SUV masku chladiče v černém odstínu Ebony, výplet nasávacího otvoru se strukturou včelí plástve a rovněž černým odstínem Ebony nebo stejně vypadající okolí mlhovek. Samotný nárazník dostal decentní křidélka, ladící s nástavci prahů, zadním nárazníkem a spoilerem. Kromě střešních ližin a střední části zadního nárazníku jsou pak všechny díly v barvě karosérie. Kontrast k nim vytváří zatmavená světla a okna, respektive černá 18- nebo 19palcová litá kola. Tmavá linka je také kolem oken.
Uvnitř Ford sází na sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním. To mají také volant a volič řadící páky. Středová konzole dostala lak s metalickým efektem, strop je pro změnu čalouněn černou barvou. Podvozek má tužší stabilizátory, ale především o 10 milimetrů sníženou světlou výšku. Více sportovní je po vzoru Focusu ST-Line odpružení, pružiny a tlumiče by pro změnu měly nabídnout kompromis mezi komfortem a sportovní jízdou. Úpravami prošel také elektronický posilovač řízení, nabízející nově lepší zpětnou vazbu a celkově sportovnější pocit z jízdy.
Příliš sportovní naopak není motorová paleta, obsahující všechny jednotky běžné Kugy. To znamená čtyřválcovou patnáctistovku EcoBoost o výkonu 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k) s pohonem předních kol a 134 kW (182 k) s pohonem všech kol. Naftová paleta zahrnuje novou 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s pohonem předních kol, jako i osvědčené dvoulitry TDCi o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 132 kW (180 k) s pohonem všech kol. Kuga ST-Line doplní nabídku modrého oválu ve druhé polovině letošního roku, ceny zatím stanoveny nejsou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.