Ford zkouší výrobu sportovního SUV, Kuga ST-Line má ale zásadní nevýhodu

Ford Kuga dostal verzi ST-Line, ta přináší vizuální agresivitu.
Ford Kuga dostal verzi ST-Line, ta přináší vizuální agresivitu., foto: Ford
ar6 27. července 2016 3:15
Sdílej:

Sportovní SUV dnes uvádí jeden výrobce za druhým. Existují tak třeba Nissan Juke Nismo RS, BMW X5/X6 M, Range Rover Sport SVR nebo Peugeot 3008 GT. Ford by se chtěl do této společnosti zařadit také, zároveň ale nechce příliš měnit mechanickou stránku svého modelu Kuga. Proto na podzim uvede provedení ST-Line.

Ještě nedávno byla nabízena jen jediná Kuga, a to ve standardním provedení. Spolu s modernizací ale Ford rozšířil nabídku nejprve o luxusní model Vignale a nyní tedy i o sportovní ST-Line. Ten přitom doplňuje stejně laděnou Fiestu, Focus a Mondeo. Oproti sériovému provedení má SUV masku chladiče v černém odstínu Ebony, výplet nasávacího otvoru se strukturou včelí plástve a rovněž černým odstínem Ebony nebo stejně vypadající okolí mlhovek. Samotný nárazník dostal decentní křidélka, ladící s nástavci prahů, zadním nárazníkem a spoilerem. Kromě střešních ližin a střední části zadního nárazníku jsou pak všechny díly v barvě karosérie. Kontrast k nim vytváří zatmavená světla a okna, respektive černá 18- nebo 19palcová litá kola. Tmavá linka je také kolem oken.

Uvnitř Ford sází na sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním. To mají také volant a volič řadící páky. Středová konzole dostala lak s metalickým efektem, strop je pro změnu čalouněn černou barvou. Podvozek má tužší stabilizátory, ale především o 10 milimetrů sníženou světlou výšku. Více sportovní je po vzoru Focusu ST-Line odpružení, pružiny a tlumiče by pro změnu měly nabídnout kompromis mezi komfortem a sportovní jízdou. Úpravami prošel také elektronický posilovač řízení, nabízející nově lepší zpětnou vazbu a celkově sportovnější pocit z jízdy.

Příliš sportovní naopak není motorová paleta, obsahující všechny jednotky běžné Kugy. To znamená čtyřválcovou patnáctistovku EcoBoost o výkonu 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k) s pohonem předních kol a 134 kW (182 k) s pohonem všech kol. Naftová paleta zahrnuje novou 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s pohonem předních kol, jako i osvědčené dvoulitry TDCi o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 132 kW (180 k) s pohonem všech kol. Kuga ST-Line doplní nabídku modrého oválu ve druhé polovině letošního roku, ceny zatím stanoveny nejsou.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.