BMW M5 patří ke stálicím výrobního programu bavorské automobilky, nosí navíc také titul celosvětově nejúspěšnější vysokovýkonné business limuzíny. Proto není překvapením, že právě na základech tohoto modelu vznikla nová edice Competition, patřící k nejvýkonnějším modelům BMW všech dob.
Kariéra současného BMW řady 5, a s ní i verze M5, se pomalu chýlí ke konci. Novou generaci poznáme už v příštím roce, proto se dá očekávat příchod některých limitovaných verzí stávajícího modelu. Jednou takovou je i M5 Competition, ideově navazující na M5 30 Jahre, vytvořenou ke třicetinám sportovního sedanu. Novinka jde cestou posilování pohonné jednotky, 4.4litrový osmiválec TwinPower Turbo tak dostal zvýšený plnící tlak a několik dalších úprav, jejichž výsledkem je nárůst výkonu o 29 kW (40 k) a 20 Nm.
M5 tak nově produkuje 441 kW (600 k) a 700 Nm. Tyto hodnoty přenáší na kola sedmistupňový dvouspojkový automat, na 100 km/h se tak limuzína dostane za 3,9 sekundy. Průměrná spotřeba je přitom 9,9 l/100 km. Silnější motor technici BMW sladili s paketem Competition, který je charakteristický především o 10 milimetrů nižší světlou výškou a pružinami, tlumiči a stabilizátory s tužší charakteristikou. Přepracován byl i aktivní M diferenciál, nastavení stabilizace a specifické naladění a přímější mapu řídící jednotky dostal posilovač řízení Servotronic. Za příplatek jsou dostupné karbon-keramické brzdy.
Vizuálně M5 Competition odlišíte už podle metalických odstínů, které jsou jen dva – černá Carbon a bílá Mineral. A protože celkem vznikne jen 200 kusů této limitované série, na každou barvu připadne polovina tohoto počtu. Lak doplňují 20palcová kovaná a leštěná kola s dvojitými paprsky v provedení Jet Black, mající vpředu pneumatiky s rozměrem 265/35 a vzadu s rozměrem 295/30. Třešničkou na dortu jsou zadní difuzor, odtoková hrana víka zavazadlového prostoru a kryty vnějších zpětných zrcátek z uhlíkových vláken. Masku a ozdobné prvky za předními koly zdobí loga „M5 Competition“.
Sedadla s elektrickým nastavováním a bílými vyšitými logy „M5“ na opěrkách mají poskytovat dokonalý kompromis mezi komfortem a sportovní boční oporou. Čalounění obstarává černá kůže Merino s kontrastním bílým prošíváním, černou barvu mají také koberce s bílým koženým obšíváním. Dekorační lišty jsou z karbonu, před spolujezdcem je na jedné z nich umístěné logo „M5 Competition 1/200“. Ve výbavě jsou audiosystém Bang & Olufsen High End s prostorovým zvukem a výkonem 1200 Wattů, head-up displej, varování při nechtěném opuštění jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla či sklopná opěradla zadních sedadel. Celkem tedy vznikne jen 200 automobilů, cena jednoho je 129 500 eur (cca 3,5 milionu korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?