Čtvrté vydání Mazdy MX-5 ještě u prodejců ani pořádně nevychladlo, na světlo světa se už ale dostávají první informace ohledně nástupce. Ačkoliv současný model znamenal oproti minulému razantní zmenšení rozměrů i snížení hmotnosti, nástupce má být ještě o něco radikálnější.
Aktuální čtvrté generaci Mazdy MX-5 s kódovým označením ND budou za pár měsíců dva roky. Přesně taková doba uběhla od premiéry vozu na pařížském autosalonu, reálný příchod do showroomů však nastal o něco později. Hlavním trumfem novinky byly oproti předchůdci menší rozměry a především nižší hmotnost. V kombinaci s atmosférickými motory, dokonalým podvozkem, komunikativním řízením i přesnou převodovkou to MX-5 vyneslo okamžitě mezi nejopěvovanější auta na trhu, ba co víc dokonce k titulu Světového auta roku. Nyní se čeká na příchod provedení RF s pevnou skládací střechou typu targa.
Britský magazín Autocar ale zároveň s tím přišel také s prvními informacemi o nástupci, který ale není očekáván dříve než v roce 2021. Podle programového manažera MX-5 Nobuhiro Yamamota je nepravděpodobné, že se budoucí pátá generace ještě zmenší. Na pořadu dne je naopak odlehčování. „Aktuální velikost je správná. V budoucnosti však budou velice důležité lehké materiály a ty použijeme také na novém autě. Dnes jsou uhlíková vlákna příliš drahá, ale již teď vyvíjíme jejich dostupnou podobu. Budoucí MX-5 tak bude ještě lehčí,“ řekl Yamamoto.
To jsou nepochybně výborné zprávy, zákonitě ale musí přijít i ty o něco méně lichotivé. Podle Autocaru je totiž pravděpodobné, že se pod kapotou v budoucnu objeví přeplňované tříválce. Yamamoto to vysvětluje tak, že čím bude auto lehčí, tím menší bude potřeba instalace velkých motorů. To je konec konců vidět i na současném provedení, jehož základní jednotkou je čtyřválcová patnáctistovka. Tříválce jsou tak dalším logickým krokem. „Je to jednoduché. Váha jde dolů, tím pádem použijete menší motor nebo pneumatiky. Jde zkrátka o lehké auto,“ řekl Nobuhiro Yamamoto.
Přijde tedy MX-5 o část svého charakteru? Z pohledu Evropana možná, avšak například v Japonsku se do kei roadsterů montují především přeplňované tříválce a na jejich použitelnosti a zábavnosti to nijak neubírá. Naopak, mnohé bychom uvítali také u nás. Pátá Mazda MX-5 navíc přijede nejdříve za pět let, což je dost dlouhá doba na to, kupovat ještě tu aktuální atmosférickou.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?