Pátá Mazda MX-5 bude lehčí, přijde ale o část charakteru

Příští Mazda MX-5 bude lehčí než doposud, dojde ale i na nové motory.
Příští Mazda MX-5 bude lehčí než doposud, dojde ale i na nové motory., foto: Mazda Motor
ar6 22. července 2016 17:21
Sdílej:

Čtvrté vydání Mazdy MX-5 ještě u prodejců ani pořádně nevychladlo, na světlo světa se už ale dostávají první informace ohledně nástupce. Ačkoliv současný model znamenal oproti minulému razantní zmenšení rozměrů i snížení hmotnosti, nástupce má být ještě o něco radikálnější.

Aktuální čtvrté generaci Mazdy MX-5 s kódovým označením ND budou za pár měsíců dva roky. Přesně taková doba uběhla od premiéry vozu na pařížském autosalonu, reálný příchod do showroomů však nastal o něco později. Hlavním trumfem novinky byly oproti předchůdci menší rozměry a především nižší hmotnost. V kombinaci s atmosférickými motory, dokonalým podvozkem, komunikativním řízením i přesnou převodovkou to MX-5 vyneslo okamžitě mezi nejopěvovanější auta na trhu, ba co víc dokonce k titulu Světového auta roku. Nyní se čeká na příchod provedení RF s pevnou skládací střechou typu targa.

Britský magazín Autocar ale zároveň s tím přišel také s prvními informacemi o nástupci, který ale není očekáván dříve než v roce 2021. Podle programového manažera MX-5 Nobuhiro Yamamota je nepravděpodobné, že se budoucí pátá generace ještě zmenší. Na pořadu dne je naopak odlehčování. „Aktuální velikost je správná. V budoucnosti však budou velice důležité lehké materiály a ty použijeme také na novém autě. Dnes jsou uhlíková vlákna příliš drahá, ale již teď vyvíjíme jejich dostupnou podobu. Budoucí MX-5 tak bude ještě lehčí,“ řekl Yamamoto.

To jsou nepochybně výborné zprávy, zákonitě ale musí přijít i ty o něco méně lichotivé. Podle Autocaru je totiž pravděpodobné, že se pod kapotou v budoucnu objeví přeplňované tříválce. Yamamoto to vysvětluje tak, že čím bude auto lehčí, tím menší bude potřeba instalace velkých motorů. To je konec konců vidět i na současném provedení, jehož základní jednotkou je čtyřválcová patnáctistovka. Tříválce jsou tak dalším logickým krokem. „Je to jednoduché. Váha jde dolů, tím pádem použijete menší motor nebo pneumatiky. Jde zkrátka o lehké auto,“ řekl Nobuhiro Yamamoto.

Přijde tedy MX-5 o část svého charakteru? Z pohledu Evropana možná, avšak například v Japonsku se do kei roadsterů montují především přeplňované tříválce a na jejich použitelnosti a zábavnosti to nijak neubírá. Naopak, mnohé bychom uvítali také u nás. Pátá Mazda MX-5 navíc přijede nejdříve za pět let, což je dost dlouhá doba na to, kupovat ještě tu aktuální atmosférickou.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.