Pátá Mazda MX-5 bude lehčí, přijde ale o část charakteru

ar6, 22. července 2016, 17:21 Google+

Čtvrté vydání Mazdy MX-5 ještě u prodejců ani pořádně nevychladlo, na světlo světa se už ale dostávají první informace ohledně nástupce. Ačkoliv současný model znamenal oproti minulému razantní zmenšení rozměrů i snížení hmotnosti, nástupce má být ještě o něco radikálnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští Mazda MX-5 bude lehčí než doposud, dojde ale i na nové motory.

Příští Mazda MX-5 bude lehčí než doposud, dojde ale i na nové motory. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Aktuální čtvrté generaci Mazdy MX-5 s kódovým označením ND budou za pár měsíců dva roky. Přesně taková doba uběhla od premiéry vozu na pařížském autosalonu, reálný příchod do showroomů však nastal o něco později. Hlavním trumfem novinky byly oproti předchůdci menší rozměry a především nižší hmotnost. V kombinaci s atmosférickými motory, dokonalým podvozkem, komunikativním řízením i přesnou převodovkou to MX-5 vyneslo okamžitě mezi nejopěvovanější auta na trhu, ba co víc dokonce k titulu Světového auta roku. Nyní se čeká na příchod provedení RF s pevnou skládací střechou typu targa.

Britský magazín Autocar ale zároveň s tím přišel také s prvními informacemi o nástupci, který ale není očekáván dříve než v roce 2021. Podle programového manažera MX-5 Nobuhiro Yamamota je nepravděpodobné, že se budoucí pátá generace ještě zmenší. Na pořadu dne je naopak odlehčování. „Aktuální velikost je správná. V budoucnosti však budou velice důležité lehké materiály a ty použijeme také na novém autě. Dnes jsou uhlíková vlákna příliš drahá, ale již teď vyvíjíme jejich dostupnou podobu. Budoucí MX-5 tak bude ještě lehčí,“ řekl Yamamoto.

To jsou nepochybně výborné zprávy, zákonitě ale musí přijít i ty o něco méně lichotivé. Podle Autocaru je totiž pravděpodobné, že se pod kapotou v budoucnu objeví přeplňované tříválce. Yamamoto to vysvětluje tak, že čím bude auto lehčí, tím menší bude potřeba instalace velkých motorů. To je konec konců vidět i na současném provedení, jehož základní jednotkou je čtyřválcová patnáctistovka. Tříválce jsou tak dalším logickým krokem. „Je to jednoduché. Váha jde dolů, tím pádem použijete menší motor nebo pneumatiky. Jde zkrátka o lehké auto,“ řekl Nobuhiro Yamamoto.

Přijde tedy MX-5 o část svého charakteru? Z pohledu Evropana možná, avšak například v Japonsku se do kei roadsterů montují především přeplňované tříválce a na jejich použitelnosti a zábavnosti to nijak neubírá. Naopak, mnohé bychom uvítali také u nás. Pátá Mazda MX-5 navíc přijede nejdříve za pět let, což je dost dlouhá doba na to, kupovat ještě tu aktuální atmosférickou.

Vytisknout

Diskuze: Pátá Mazda MX-5 bude lehčí, přijde ale o část charakteru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia přichází také s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem.

Alfa Romeo rozšiřuje nabídku Giulie, nově má dvoulitrové benzínové turbo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud