Kultovní hypersport McLaren F1 se již dlouhou řadu let nevyrábí a ani jeho duchovní nástupce P1 neplní svou úlohu naplno. Proto se v Británii rozhodli, že to napraví.
Chtějí totiž vyvinout zběsile rychlý model s uspořádáním sedadel 1+2. Právě takovou kabinu měl i sériový McLaren F1. Zároveň se má jednat o vzpomínku na vůz, který v 90. letech likvidoval naprosto vše, co mu tehdy přišlo do cesty.
Podle britského magazínu Autocar by se mohl nový McLaren ukázat za dva roky, tedy 25 let od zahájení prodeje F1ky. Podle dalších zpráv se má jednat o čistě silniční rychlé GT, nikoliv o okruhový nástroj. Právě zběsile rychlým avšak silničním strojem byl model F1, jenž umí pěkně potrápit i dnešní přemotorovanou konkurenci.
O pohon novinky by se postaral dvěma turby přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru. Zatím se počítá s výkonem okolo sedmi set koní, ale nakonec může být vše úplně jinak. Dobrou zprávou je fakt, že se nemá jednat o hybrid. Nečekejme tedy žádné baterie, dobíjení a podobné "zbytečnosti."
Jako poslední novinkou je fakt, že se má jednat o nejkultivovanější McLaren všech dob a jeho produkce se zastaví na číslovce 64. Právě tolik se vyrobilo slavných McLarenů F1 v silniční klasické specifikaci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?