Kultovní hypersport McLaren F1 se již dlouhou řadu let nevyrábí a ani jeho duchovní nástupce P1 neplní svou úlohu naplno. Proto se v Británii rozhodli, že to napraví.
Chtějí totiž vyvinout zběsile rychlý model s uspořádáním sedadel 1+2. Právě takovou kabinu měl i sériový McLaren F1. Zároveň se má jednat o vzpomínku na vůz, který v 90. letech likvidoval naprosto vše, co mu tehdy přišlo do cesty.
Podle britského magazínu Autocar by se mohl nový McLaren ukázat za dva roky, tedy 25 let od zahájení prodeje F1ky. Podle dalších zpráv se má jednat o čistě silniční rychlé GT, nikoliv o okruhový nástroj. Právě zběsile rychlým avšak silničním strojem byl model F1, jenž umí pěkně potrápit i dnešní přemotorovanou konkurenci.
O pohon novinky by se postaral dvěma turby přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru. Zatím se počítá s výkonem okolo sedmi set koní, ale nakonec může být vše úplně jinak. Dobrou zprávou je fakt, že se nemá jednat o hybrid. Nečekejme tedy žádné baterie, dobíjení a podobné "zbytečnosti."
Jako poslední novinkou je fakt, že se má jednat o nejkultivovanější McLaren všech dob a jeho produkce se zastaví na číslovce 64. Právě tolik se vyrobilo slavných McLarenů F1 v silniční klasické specifikaci.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?