Je nad slunce jasné, že budoucnost patří automobilům se systémem autonomního řízení. Ostatně již dnes se s podobnými systémy setkáváme poměrně běžně. Mezi průkopníky v tomto segmentu se řadí i německý Mercedes-Benz, který nedávno odhalil koncept autobusu budoucnosti.
Mercedes-Benz nepracuje na systému autonomního řízené pouze pro osobní automobily, ale i pro velké stroje, určené pro přepravu nákladu i osob.
Na začátku tohoto týdne představila společnost Mercedes-Benz koncept autonomního autobusu, který provezl vybrané šťastlivce po hlavním městě Nizozemí – Amsterdamu. Autobus posádku provezl po dvacetikilometrové trase napříč městem. Trasa obsahovala mnoho složitých zatáček, několik tunelů a spoustu křižovatek a semaforů. Vůz se se všemi poradil s naprostým přehledem a řidič, který seděl za volantem pro případ náhlého problému, nemusel ani jednou do řízení zasáhnout.
Systému, který umožňuje autobusu pohyb po městě bez přičinění řidiče, nese název CityPilot a je založen na systému Highway Pilot Connect, vyvíjená pro autonomní kamiony.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?