Dacia prodala od roku 2004 již čtyři miliony vozidel a patří tak k nejrychleji rostoucím značkám na automobilové mapě. Udržet tempo má na následující měsíce chystaná modelová ofenziva, zahrnující omlazenou podobu Sandera a Loganu, především ale zcela novou generaci Dusteru. Ta by mohla dostat i sedmimístnou verzi a zaútočit tak mimo jiné na Škodu Kodiaq.
Škoda Kodiaq se ještě ani nepředstavila, v Rumunsku už jí ale chystají pořádně těžkou konkurenci. Podle zdrojů magazínu Auto Express totiž Dacia připravuje vedle standardní pětimístné podoby druhé generace Dusteru rovněž její sedmimístnou sestřičku. Uvedení je naplánováno zhruba dvanáct měsíců po kratší variantě, to znamená v roce 2018. Technický základ budou oba modely sdílet, Grand Duster však bude o 200 milimetrů delší. To znamená celkem 4,7 metru, které pocítí hlavně cestující vzadu, respektive zavazadla v kufru.
Pro ně při sklopení třetí řady sedadel zbude 650 litrů, kratší Duster bude mít „jen“ 500 litrů. Design vozu se oproti současnému modelu změní, bude více uhlazený, zároveň si ale zachová vytažené blatníky a celkové robustní vzezření. Z některých úhlů by novinka dokonce mohla připomínat Renault Kadjar. Kabina bude i nadále odpovídat nízké ceně vozu. Nečekejte tedy měkčené plasty nebo mnoho zbytečných kudrlinek. Vše zůstane účelné a odolné. Základní model nabídne například elektrická přední okna nebo příjem digitálního rozhlasového signálu, vyšší specifikace ale dostanou i satelitní navigaci, infotainment, klimatizaci nebo parkovací senzory.
Technická stránka vozu zůstane podobná současnému stavu. Poháněná tak budou přední kola, vybrané motorizace se dočkají také čtyřkolky, pravděpodobně s technikou od Nissanu. Nabídka motorů by měla také víceméně odpovídat současnému stavu, to znamená mimo jiné i atmosférickou šestnáctistovku. Změnou projde přeplňovaná dvanáctistovka, nabízející nově 93 kW (126 k), naftovou patnáctistovku dCi pak vystřídá šestnáctistovka o výkonu 98 kW (132 k). Napříč paletou bude standardem šestistupňový manuál, automat v plánu nejspíše není. Jak už bylo řečeno, Dacia Grand Duster se objeví v roce 2018 za základní cenu asi 13 000 liber (cca 412 000 korun). To je hluboko pod veškerou myslitelnou konkurencí, tedy i chystanou Škodou Kodiaq. Jak se s novým soupeřem popere? To je otázka, na niž nám dá odpověď až přímé porovnání.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.