Dacia prodala od roku 2004 již čtyři miliony vozidel a patří tak k nejrychleji rostoucím značkám na automobilové mapě. Udržet tempo má na následující měsíce chystaná modelová ofenziva, zahrnující omlazenou podobu Sandera a Loganu, především ale zcela novou generaci Dusteru. Ta by mohla dostat i sedmimístnou verzi a zaútočit tak mimo jiné na Škodu Kodiaq.
Škoda Kodiaq se ještě ani nepředstavila, v Rumunsku už jí ale chystají pořádně těžkou konkurenci. Podle zdrojů magazínu Auto Express totiž Dacia připravuje vedle standardní pětimístné podoby druhé generace Dusteru rovněž její sedmimístnou sestřičku. Uvedení je naplánováno zhruba dvanáct měsíců po kratší variantě, to znamená v roce 2018. Technický základ budou oba modely sdílet, Grand Duster však bude o 200 milimetrů delší. To znamená celkem 4,7 metru, které pocítí hlavně cestující vzadu, respektive zavazadla v kufru.
Pro ně při sklopení třetí řady sedadel zbude 650 litrů, kratší Duster bude mít „jen“ 500 litrů. Design vozu se oproti současnému modelu změní, bude více uhlazený, zároveň si ale zachová vytažené blatníky a celkové robustní vzezření. Z některých úhlů by novinka dokonce mohla připomínat Renault Kadjar. Kabina bude i nadále odpovídat nízké ceně vozu. Nečekejte tedy měkčené plasty nebo mnoho zbytečných kudrlinek. Vše zůstane účelné a odolné. Základní model nabídne například elektrická přední okna nebo příjem digitálního rozhlasového signálu, vyšší specifikace ale dostanou i satelitní navigaci, infotainment, klimatizaci nebo parkovací senzory.
Technická stránka vozu zůstane podobná současnému stavu. Poháněná tak budou přední kola, vybrané motorizace se dočkají také čtyřkolky, pravděpodobně s technikou od Nissanu. Nabídka motorů by měla také víceméně odpovídat současnému stavu, to znamená mimo jiné i atmosférickou šestnáctistovku. Změnou projde přeplňovaná dvanáctistovka, nabízející nově 93 kW (126 k), naftovou patnáctistovku dCi pak vystřídá šestnáctistovka o výkonu 98 kW (132 k). Napříč paletou bude standardem šestistupňový manuál, automat v plánu nejspíše není. Jak už bylo řečeno, Dacia Grand Duster se objeví v roce 2018 za základní cenu asi 13 000 liber (cca 412 000 korun). To je hluboko pod veškerou myslitelnou konkurencí, tedy i chystanou Škodou Kodiaq. Jak se s novým soupeřem popere? To je otázka, na niž nám dá odpověď až přímé porovnání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.