Dacia prodala od roku 2004 již čtyři miliony vozidel a patří tak k nejrychleji rostoucím značkám na automobilové mapě. Udržet tempo má na následující měsíce chystaná modelová ofenziva, zahrnující omlazenou podobu Sandera a Loganu, především ale zcela novou generaci Dusteru. Ta by mohla dostat i sedmimístnou verzi a zaútočit tak mimo jiné na Škodu Kodiaq.
Škoda Kodiaq se ještě ani nepředstavila, v Rumunsku už jí ale chystají pořádně těžkou konkurenci. Podle zdrojů magazínu Auto Express totiž Dacia připravuje vedle standardní pětimístné podoby druhé generace Dusteru rovněž její sedmimístnou sestřičku. Uvedení je naplánováno zhruba dvanáct měsíců po kratší variantě, to znamená v roce 2018. Technický základ budou oba modely sdílet, Grand Duster však bude o 200 milimetrů delší. To znamená celkem 4,7 metru, které pocítí hlavně cestující vzadu, respektive zavazadla v kufru.
Pro ně při sklopení třetí řady sedadel zbude 650 litrů, kratší Duster bude mít „jen“ 500 litrů. Design vozu se oproti současnému modelu změní, bude více uhlazený, zároveň si ale zachová vytažené blatníky a celkové robustní vzezření. Z některých úhlů by novinka dokonce mohla připomínat Renault Kadjar. Kabina bude i nadále odpovídat nízké ceně vozu. Nečekejte tedy měkčené plasty nebo mnoho zbytečných kudrlinek. Vše zůstane účelné a odolné. Základní model nabídne například elektrická přední okna nebo příjem digitálního rozhlasového signálu, vyšší specifikace ale dostanou i satelitní navigaci, infotainment, klimatizaci nebo parkovací senzory.
Technická stránka vozu zůstane podobná současnému stavu. Poháněná tak budou přední kola, vybrané motorizace se dočkají také čtyřkolky, pravděpodobně s technikou od Nissanu. Nabídka motorů by měla také víceméně odpovídat současnému stavu, to znamená mimo jiné i atmosférickou šestnáctistovku. Změnou projde přeplňovaná dvanáctistovka, nabízející nově 93 kW (126 k), naftovou patnáctistovku dCi pak vystřídá šestnáctistovka o výkonu 98 kW (132 k). Napříč paletou bude standardem šestistupňový manuál, automat v plánu nejspíše není. Jak už bylo řečeno, Dacia Grand Duster se objeví v roce 2018 za základní cenu asi 13 000 liber (cca 412 000 korun). To je hluboko pod veškerou myslitelnou konkurencí, tedy i chystanou Škodou Kodiaq. Jak se s novým soupeřem popere? To je otázka, na niž nám dá odpověď až přímé porovnání.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.