Hrát si na schovávanou umí Škoda téměř dokonale. Odhalování Rapidu by samo o sobě vydalo na telenovelu, proti Fabii to ale pořád byl jen slabý odvar. Podobnou taktiku jako u malého hatchbacku zvolil okřídlený šíp také v případě SUV Kodiaq. Dalo by se říct, že po oficiálním odhalení prototypu známe mnohá klíčová data, stejně ale bude jeho světová premiéra 1. září nejsledovanější událostí v zemi.
Největší záhadou zatím zůstává vzhled 4,7 metru dlouhého SUV. Pečlivé maskování odhaluje leda základní křivky, které odpovídají designovému stylu značky, samozřejmě přizpůsobeném danému segmentu. Očekávat tak můžeme „vykrojenou“ masku chladiče a podle prvních skic také dvoudílná přední světla. Na opačném konci je naopak zcela jasně viditelná inspirace Superbem. Zajímavým prvkem, a také jedním ze Simply Clever řešení, bude automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří.
Dalšími detaily ze stejné řady budiž elektrická dětská bezpečnostní pojistka a Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami pro dlouhé jízdy. Tím se mimo jiné dostáváme do interiéru, nabízející pět nebo sedm míst sezení a kufr o objemu až 2065 litrů. Hodnota je nicméně platná pouze ve dvoumístné konfiguraci vozu s pěti místy k sezení. Standardní výbavou budou podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. O něco více vpředu budou hrát prim multimédia, vycházející z platformy MIB II.
V nejvyšších specifikacích Columbus a Amundsen nebude chybět Wi-Fi hotspot, prvně jmenovaný infotainment dostane volitelně rovněž připojení LTE. Online služby rozděluje Škoda do dvou kategorií – v rámci multimediálního systému slouží pro informace a navigaci a služby Care Connect (jejichž součástí je systém nouzového volání eCall), které pomáhají při poruchách a v nouzi, v rámci aplikace Connect App potom pro ovládání některých funkcí vozu na dálku. Už pro základní verzi Swing budou za příplatek k dispozici mobilní rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, vyšší infotainmenty je mají ve standardu.
Základem velké SUV je modulární platforma MQB, karosérie potom hojně využívá vysokopevnostní oceli. Kodiaq nabídne celkem pět motorů TSI a TDI, nejsilnějším benzínovým agregátem bude dvoulitr o výkonu 132 kW (180 k). Přenos síly na přední nebo všechna kola dostane na starost manuální šestistupňová převodovka nebo automat DSG. Čtyřkolka zároveň nabídne speciální režim Off-road, upravující management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC do nastavení pro jízdu v terénu. Volitelné adaptivní tlumiče do této rovnice mohou být zahrnuty také.
Mezi asistenčními systémy jsou pro Škodu novinkou venkovní kamery Around View, poskytující řidiči pohled na okolí vozu. Dále nebudou chybět asistent pro jízdu s přívěsem, automatické zabrzdění v případě detekce překážky za vozidlem, udržování v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek nebo parkovací asistent. Premiéra vozu proběhne 1. září, zájemci Kodiaq poprvé uvidí na pařížském autosalonu. Do prodeje by sedmimístné SUV mělo zamířit ještě před koncem roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.