Hrát si na schovávanou umí Škoda téměř dokonale. Odhalování Rapidu by samo o sobě vydalo na telenovelu, proti Fabii to ale pořád byl jen slabý odvar. Podobnou taktiku jako u malého hatchbacku zvolil okřídlený šíp také v případě SUV Kodiaq. Dalo by se říct, že po oficiálním odhalení prototypu známe mnohá klíčová data, stejně ale bude jeho světová premiéra 1. září nejsledovanější událostí v zemi.
Největší záhadou zatím zůstává vzhled 4,7 metru dlouhého SUV. Pečlivé maskování odhaluje leda základní křivky, které odpovídají designovému stylu značky, samozřejmě přizpůsobeném danému segmentu. Očekávat tak můžeme „vykrojenou“ masku chladiče a podle prvních skic také dvoudílná přední světla. Na opačném konci je naopak zcela jasně viditelná inspirace Superbem. Zajímavým prvkem, a také jedním ze Simply Clever řešení, bude automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří.
Dalšími detaily ze stejné řady budiž elektrická dětská bezpečnostní pojistka a Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami pro dlouhé jízdy. Tím se mimo jiné dostáváme do interiéru, nabízející pět nebo sedm míst sezení a kufr o objemu až 2065 litrů. Hodnota je nicméně platná pouze ve dvoumístné konfiguraci vozu s pěti místy k sezení. Standardní výbavou budou podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. O něco více vpředu budou hrát prim multimédia, vycházející z platformy MIB II.
V nejvyšších specifikacích Columbus a Amundsen nebude chybět Wi-Fi hotspot, prvně jmenovaný infotainment dostane volitelně rovněž připojení LTE. Online služby rozděluje Škoda do dvou kategorií – v rámci multimediálního systému slouží pro informace a navigaci a služby Care Connect (jejichž součástí je systém nouzového volání eCall), které pomáhají při poruchách a v nouzi, v rámci aplikace Connect App potom pro ovládání některých funkcí vozu na dálku. Už pro základní verzi Swing budou za příplatek k dispozici mobilní rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, vyšší infotainmenty je mají ve standardu.
Základem velké SUV je modulární platforma MQB, karosérie potom hojně využívá vysokopevnostní oceli. Kodiaq nabídne celkem pět motorů TSI a TDI, nejsilnějším benzínovým agregátem bude dvoulitr o výkonu 132 kW (180 k). Přenos síly na přední nebo všechna kola dostane na starost manuální šestistupňová převodovka nebo automat DSG. Čtyřkolka zároveň nabídne speciální režim Off-road, upravující management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC do nastavení pro jízdu v terénu. Volitelné adaptivní tlumiče do této rovnice mohou být zahrnuty také.
Mezi asistenčními systémy jsou pro Škodu novinkou venkovní kamery Around View, poskytující řidiči pohled na okolí vozu. Dále nebudou chybět asistent pro jízdu s přívěsem, automatické zabrzdění v případě detekce překážky za vozidlem, udržování v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek nebo parkovací asistent. Premiéra vozu proběhne 1. září, zájemci Kodiaq poprvé uvidí na pařížském autosalonu. Do prodeje by sedmimístné SUV mělo zamířit ještě před koncem roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.