Hrát si na schovávanou umí Škoda téměř dokonale. Odhalování Rapidu by samo o sobě vydalo na telenovelu, proti Fabii to ale pořád byl jen slabý odvar. Podobnou taktiku jako u malého hatchbacku zvolil okřídlený šíp také v případě SUV Kodiaq. Dalo by se říct, že po oficiálním odhalení prototypu známe mnohá klíčová data, stejně ale bude jeho světová premiéra 1. září nejsledovanější událostí v zemi.
Největší záhadou zatím zůstává vzhled 4,7 metru dlouhého SUV. Pečlivé maskování odhaluje leda základní křivky, které odpovídají designovému stylu značky, samozřejmě přizpůsobeném danému segmentu. Očekávat tak můžeme „vykrojenou“ masku chladiče a podle prvních skic také dvoudílná přední světla. Na opačném konci je naopak zcela jasně viditelná inspirace Superbem. Zajímavým prvkem, a také jedním ze Simply Clever řešení, bude automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří.
Dalšími detaily ze stejné řady budiž elektrická dětská bezpečnostní pojistka a Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami pro dlouhé jízdy. Tím se mimo jiné dostáváme do interiéru, nabízející pět nebo sedm míst sezení a kufr o objemu až 2065 litrů. Hodnota je nicméně platná pouze ve dvoumístné konfiguraci vozu s pěti místy k sezení. Standardní výbavou budou podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. O něco více vpředu budou hrát prim multimédia, vycházející z platformy MIB II.
V nejvyšších specifikacích Columbus a Amundsen nebude chybět Wi-Fi hotspot, prvně jmenovaný infotainment dostane volitelně rovněž připojení LTE. Online služby rozděluje Škoda do dvou kategorií – v rámci multimediálního systému slouží pro informace a navigaci a služby Care Connect (jejichž součástí je systém nouzového volání eCall), které pomáhají při poruchách a v nouzi, v rámci aplikace Connect App potom pro ovládání některých funkcí vozu na dálku. Už pro základní verzi Swing budou za příplatek k dispozici mobilní rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, vyšší infotainmenty je mají ve standardu.
Základem velké SUV je modulární platforma MQB, karosérie potom hojně využívá vysokopevnostní oceli. Kodiaq nabídne celkem pět motorů TSI a TDI, nejsilnějším benzínovým agregátem bude dvoulitr o výkonu 132 kW (180 k). Přenos síly na přední nebo všechna kola dostane na starost manuální šestistupňová převodovka nebo automat DSG. Čtyřkolka zároveň nabídne speciální režim Off-road, upravující management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC do nastavení pro jízdu v terénu. Volitelné adaptivní tlumiče do této rovnice mohou být zahrnuty také.
Mezi asistenčními systémy jsou pro Škodu novinkou venkovní kamery Around View, poskytující řidiči pohled na okolí vozu. Dále nebudou chybět asistent pro jízdu s přívěsem, automatické zabrzdění v případě detekce překážky za vozidlem, udržování v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek nebo parkovací asistent. Premiéra vozu proběhne 1. září, zájemci Kodiaq poprvé uvidí na pařížském autosalonu. Do prodeje by sedmimístné SUV mělo zamířit ještě před koncem roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.