Škodovky a označení RS jsou čím dál tím víc oblíbené, a to nejen v ČR. Spousta zájemců by si přála návrat ostré Fabie RS, jiní zase touží po Superbu s těmito dvěma magickými písmenky.
Stávající situace ale není moc přívětivá k zákazníkům Škody Auto. V podstatě i přes přítomnost Superbu s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, tady vlastně máme jen Octavii RS s výkonem maximálně 230 koní. A jelikož zájem ze strany veřejnosti je o vozy s označením RS velký, nové informace o plánech značky prozradil šéf automobilky Bernhard Maier.
Ten řekl, že zákazníci volí modely Octavia a Superb často v nejlépe vybavených a vrcholných variantách. A právě z toho důvodu je dost reálné, že se již brzo ukáže Superb RS. Ten by měl z ekonomického hlediska smysl, protože zákazníci by jej kupovali stejně dobře, jako vrcholné 280 koňové provedení.
Další zpráva se týkala chystaného SUV Kodiaq, které by se taktéž mohlo dočkat sportovnější varianty. Již dnes víme, že za rok přijde do sportovna laděná edice Sportline, jenže u té nečekejme žádné motorové změny. Od toho by tu byla právě varianta RS s vyšším výkonem a dynamickými parametry.
Sám Maier pak dodal, že o obou modelech vášnivě diskutují. "U větších modelů je prostor pro přidání hodnoty a verze RS toho mohou být součástí. Není to přitom otázka techniky, protože takový typ auta umíme vyrobit, ale nejprve musíme vymyslet vhodný obchodní model". V překladu to znamená, že vyrobit Superb a Kodiaq RS je pro škodovku hračka, ale musely by se oba vozy dostatečně prodávat.
Pokud by se tak opravdu stalo, Superb RS přijde do dvou let a pod jeho kapotou by se ocitl přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI z Volkswagenu Golf R. Otázka pak zní, zda by byl motor naladěn na výkon větší jak 300 koní, protože již dnes si můžeme koupit Superb s tím samým, o 20 koní slabším motorem.
A jak to vypadá s Fabii RS? Na to měl Maier jednoduchou odpověď: „Lidé nám říkají, abychom Fabii RS vyrobili, že bude skvělá. Jenže my se jich obratem ptáme: A koupili byste si ji?'“. Odpověď veřejnosti je asi jasná, jenže problém je v tom, že segment malých hothatchů je dnes doslova přesycen a Fabie RS by nemusela vydělat tolik, aby se vyplatil její vývoj a výroba.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.