Škodovky a označení RS jsou čím dál tím víc oblíbené, a to nejen v ČR. Spousta zájemců by si přála návrat ostré Fabie RS, jiní zase touží po Superbu s těmito dvěma magickými písmenky.
Stávající situace ale není moc přívětivá k zákazníkům Škody Auto. V podstatě i přes přítomnost Superbu s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, tady vlastně máme jen Octavii RS s výkonem maximálně 230 koní. A jelikož zájem ze strany veřejnosti je o vozy s označením RS velký, nové informace o plánech značky prozradil šéf automobilky Bernhard Maier.
Ten řekl, že zákazníci volí modely Octavia a Superb často v nejlépe vybavených a vrcholných variantách. A právě z toho důvodu je dost reálné, že se již brzo ukáže Superb RS. Ten by měl z ekonomického hlediska smysl, protože zákazníci by jej kupovali stejně dobře, jako vrcholné 280 koňové provedení.
Další zpráva se týkala chystaného SUV Kodiaq, které by se taktéž mohlo dočkat sportovnější varianty. Již dnes víme, že za rok přijde do sportovna laděná edice Sportline, jenže u té nečekejme žádné motorové změny. Od toho by tu byla právě varianta RS s vyšším výkonem a dynamickými parametry.
Sám Maier pak dodal, že o obou modelech vášnivě diskutují. "U větších modelů je prostor pro přidání hodnoty a verze RS toho mohou být součástí. Není to přitom otázka techniky, protože takový typ auta umíme vyrobit, ale nejprve musíme vymyslet vhodný obchodní model". V překladu to znamená, že vyrobit Superb a Kodiaq RS je pro škodovku hračka, ale musely by se oba vozy dostatečně prodávat.
Pokud by se tak opravdu stalo, Superb RS přijde do dvou let a pod jeho kapotou by se ocitl přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI z Volkswagenu Golf R. Otázka pak zní, zda by byl motor naladěn na výkon větší jak 300 koní, protože již dnes si můžeme koupit Superb s tím samým, o 20 koní slabším motorem.
A jak to vypadá s Fabii RS? Na to měl Maier jednoduchou odpověď: „Lidé nám říkají, abychom Fabii RS vyrobili, že bude skvělá. Jenže my se jich obratem ptáme: A koupili byste si ji?'“. Odpověď veřejnosti je asi jasná, jenže problém je v tom, že segment malých hothatchů je dnes doslova přesycen a Fabie RS by nemusela vydělat tolik, aby se vyplatil její vývoj a výroba.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.