Škodovky a označení RS jsou čím dál tím víc oblíbené, a to nejen v ČR. Spousta zájemců by si přála návrat ostré Fabie RS, jiní zase touží po Superbu s těmito dvěma magickými písmenky.
Stávající situace ale není moc přívětivá k zákazníkům Škody Auto. V podstatě i přes přítomnost Superbu s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, tady vlastně máme jen Octavii RS s výkonem maximálně 230 koní. A jelikož zájem ze strany veřejnosti je o vozy s označením RS velký, nové informace o plánech značky prozradil šéf automobilky Bernhard Maier.
Ten řekl, že zákazníci volí modely Octavia a Superb často v nejlépe vybavených a vrcholných variantách. A právě z toho důvodu je dost reálné, že se již brzo ukáže Superb RS. Ten by měl z ekonomického hlediska smysl, protože zákazníci by jej kupovali stejně dobře, jako vrcholné 280 koňové provedení.
Další zpráva se týkala chystaného SUV Kodiaq, které by se taktéž mohlo dočkat sportovnější varianty. Již dnes víme, že za rok přijde do sportovna laděná edice Sportline, jenže u té nečekejme žádné motorové změny. Od toho by tu byla právě varianta RS s vyšším výkonem a dynamickými parametry.
Sám Maier pak dodal, že o obou modelech vášnivě diskutují. "U větších modelů je prostor pro přidání hodnoty a verze RS toho mohou být součástí. Není to přitom otázka techniky, protože takový typ auta umíme vyrobit, ale nejprve musíme vymyslet vhodný obchodní model". V překladu to znamená, že vyrobit Superb a Kodiaq RS je pro škodovku hračka, ale musely by se oba vozy dostatečně prodávat.
Pokud by se tak opravdu stalo, Superb RS přijde do dvou let a pod jeho kapotou by se ocitl přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI z Volkswagenu Golf R. Otázka pak zní, zda by byl motor naladěn na výkon větší jak 300 koní, protože již dnes si můžeme koupit Superb s tím samým, o 20 koní slabším motorem.
A jak to vypadá s Fabii RS? Na to měl Maier jednoduchou odpověď: „Lidé nám říkají, abychom Fabii RS vyrobili, že bude skvělá. Jenže my se jich obratem ptáme: A koupili byste si ji?'“. Odpověď veřejnosti je asi jasná, jenže problém je v tom, že segment malých hothatchů je dnes doslova přesycen a Fabie RS by nemusela vydělat tolik, aby se vyplatil její vývoj a výroba.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.