Škodovky a označení RS jsou čím dál tím víc oblíbené, a to nejen v ČR. Spousta zájemců by si přála návrat ostré Fabie RS, jiní zase touží po Superbu s těmito dvěma magickými písmenky.
Stávající situace ale není moc přívětivá k zákazníkům Škody Auto. V podstatě i přes přítomnost Superbu s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, tady vlastně máme jen Octavii RS s výkonem maximálně 230 koní. A jelikož zájem ze strany veřejnosti je o vozy s označením RS velký, nové informace o plánech značky prozradil šéf automobilky Bernhard Maier.
Ten řekl, že zákazníci volí modely Octavia a Superb často v nejlépe vybavených a vrcholných variantách. A právě z toho důvodu je dost reálné, že se již brzo ukáže Superb RS. Ten by měl z ekonomického hlediska smysl, protože zákazníci by jej kupovali stejně dobře, jako vrcholné 280 koňové provedení.
Další zpráva se týkala chystaného SUV Kodiaq, které by se taktéž mohlo dočkat sportovnější varianty. Již dnes víme, že za rok přijde do sportovna laděná edice Sportline, jenže u té nečekejme žádné motorové změny. Od toho by tu byla právě varianta RS s vyšším výkonem a dynamickými parametry.
Sám Maier pak dodal, že o obou modelech vášnivě diskutují. "U větších modelů je prostor pro přidání hodnoty a verze RS toho mohou být součástí. Není to přitom otázka techniky, protože takový typ auta umíme vyrobit, ale nejprve musíme vymyslet vhodný obchodní model". V překladu to znamená, že vyrobit Superb a Kodiaq RS je pro škodovku hračka, ale musely by se oba vozy dostatečně prodávat.
Pokud by se tak opravdu stalo, Superb RS přijde do dvou let a pod jeho kapotou by se ocitl přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI z Volkswagenu Golf R. Otázka pak zní, zda by byl motor naladěn na výkon větší jak 300 koní, protože již dnes si můžeme koupit Superb s tím samým, o 20 koní slabším motorem.
A jak to vypadá s Fabii RS? Na to měl Maier jednoduchou odpověď: „Lidé nám říkají, abychom Fabii RS vyrobili, že bude skvělá. Jenže my se jich obratem ptáme: A koupili byste si ji?'“. Odpověď veřejnosti je asi jasná, jenže problém je v tom, že segment malých hothatchů je dnes doslova přesycen a Fabie RS by nemusela vydělat tolik, aby se vyplatil její vývoj a výroba.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.