A je to tady. První smrtelná nehoda vozu se systémem autonomního řízení je na světě. Má ji na svědomí Tesla s vozem Model S a celý případ asi bude dost komplikovaný.
Řidič Tesly Model S jel minulý týden po hlavní silnici v USA, přičemž měl zapnutý autopilot. Během jízdy mu však do dráhy vjel tahač s vlekem, čehož si řidič (bůh ví proč) nevšiml a zareagoval pozdě. Jenže to samé se stalo i samotnému systému autopilota.
Tesla zajela pod vlek, který zasáhl kolmo čelní okno a vůz doslova rozpáral. Výsledkem byla téměř okamžitá smrt řidiče. Podle dosavadních zpráv mělo na nehodě podíl i aktuální počasí, kdy do čelního okna pražilo velkou silou ostré slunce. Řidič ani autopilot tak nemuseli vlek vůbec vidět.
Celým incidentem se začal zabývat americký úřad NHTSA, který se bude snažit zjistit, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval. Výsledek šetření má napomoci nejen objasnění nehody, ale i dalšímu vývoji autonomních systémů.
Zároveň se jedná o první smrtelnou nehodu Tesly Modelu S s aktivním autopilotem. Podle vyjádření výrobce zatím její vozy s autopilotem ujely 210 milionů kilometrů po celém světě, z toho jen v USA činila porce 151 milionů kilometrů. Za tu dobu se nestalo nic vážného, až defacto dnes. Sami jsme navíc zvědavi, jaký bude výsledek šetření a zda svůj díl viny ponese i sama Tesla.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?