A je to tady. První smrtelná nehoda vozu se systémem autonomního řízení je na světě. Má ji na svědomí Tesla s vozem Model S a celý případ asi bude dost komplikovaný.
Řidič Tesly Model S jel minulý týden po hlavní silnici v USA, přičemž měl zapnutý autopilot. Během jízdy mu však do dráhy vjel tahač s vlekem, čehož si řidič (bůh ví proč) nevšiml a zareagoval pozdě. Jenže to samé se stalo i samotnému systému autopilota.
Tesla zajela pod vlek, který zasáhl kolmo čelní okno a vůz doslova rozpáral. Výsledkem byla téměř okamžitá smrt řidiče. Podle dosavadních zpráv mělo na nehodě podíl i aktuální počasí, kdy do čelního okna pražilo velkou silou ostré slunce. Řidič ani autopilot tak nemuseli vlek vůbec vidět.
Celým incidentem se začal zabývat americký úřad NHTSA, který se bude snažit zjistit, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval. Výsledek šetření má napomoci nejen objasnění nehody, ale i dalšímu vývoji autonomních systémů.
Zároveň se jedná o první smrtelnou nehodu Tesly Modelu S s aktivním autopilotem. Podle vyjádření výrobce zatím její vozy s autopilotem ujely 210 milionů kilometrů po celém světě, z toho jen v USA činila porce 151 milionů kilometrů. Za tu dobu se nestalo nic vážného, až defacto dnes. Sami jsme navíc zvědavi, jaký bude výsledek šetření a zda svůj díl viny ponese i sama Tesla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.