Škoda Auto spustila nabídku nové akční edice Czech Team. V té se nově objevily modely Citigo, Fabia, Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback.
Speciální edice Czech Team vznikla k příležitosti dalšího ročníku olympijských her, jenž se budou konat v Rio de Janeiru. S nabídkou speciálně vybavených škodovek počítejme výhradně na českém trhu. V základní výbavě výše uvedených modelů jsou navíc nové prvky výbavy. Potencální zájemci získají možnost využít automatickou klimatizaci Climatronic, zadní parkovací senzory, autorádio Swing s bluetooth konektivitou (u modelů Rapid a Rapid Spaceback je autorádio Bolero) nebo vyhřívaná přední sedadla a dešťový a světelný senzor.
Začněme od nejmenšího z nabídky, tedy modelem Citigo Czech Team. Výrobce jej nabízí s kompletní nabídkou motorů, což znamená s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 a 55 kW. Další alternativou je motor 1.0 MPI G-Tec s výkonem 50 kW. Ve výběru je tří a pětidveřová karoserie a za vůz si Škoda Auto naúčtuje 235 900 Kč.
V základní výbavě Citiga Czech Team najdeme 14" litá kola nebo zatmavená zadní okna. Verze se silnějším litrovým tříválcem vyjde o deset tisíc dráž, provedení na zemní plyn G-Tec Czech Team završuje nabídku cenovkou 309 900 Kč.
O něco větší Fabia Czech Team přichází ve výbavě Style a nekoupíte jí s nejslabším atmosférickým litrovým tříválcem. Oproti "sérii" dostane majitel navíc litá 16“ kola, bezklíčové startování a zadní parkovací kameru s ostřikovačem. Cenová výhoda je podle výrobce 47 tisíc Kč. Za nejlevnější verzi s motorem 1.2 TSI o výkonu 66 kW zaplatíme 347 900 Kč, naopak vrcholem nabídky se stala Fabia Czech Team s motorem 1.4 TDI (66 kW) s automatickou převodovkou, která vyjde na 452 900 Kč.
Finální nabídku speciálních škodovek završují modely Rapid a Rapid Spaceback Czech Team. Základem je výbava Ambition a podle výrobce kupující ušetří 75 tisíc Kč. Nejlevnějši zakoupíte Rapida Spaceback Czech Team s motorem 1.2 TSI s výkonem 66 kW za cenu 366 900 Kč. Kdo chce naopak to nejlepší, musí sáhnout po verzi s motorem 1.4 TDI (66 kW), který je spojen s dvouspojkovou převodovkou. U ní počítejme s cenovkou 475 900 Kč.
V základní výbavě Rapida Czech Team je přitom obsažen například Chrom paket, zadní parkovací kamera s ostřikovačem, palubní počítač Maxi DOT, elektrické ovládání zadních oken nebo lepší audiosystém Škoda Surround.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.