U rumunské automobilky Dacia se všichni snaží, aby další generace populárního Dusteru byla tím nejlepším, co výrobce umí nabídnout. Dneškem už navíc víme, jak bude vypadat její interiér.
Díky prodejním úspěchům a popularitě samotné pak všichni očekávají, co vlastně Dacia vymyslí. Z toho důvodu pro nového Dustera použije modulární architekturu CMF, která však nebude úplně shodná s použitými komponenty u dražších modelů, jako je třeba Nissan Qashqai.
Dnes vůbec poprvé můžeme vidět část záběru na interiér. Podle Dacie se jedná o neplánovaný únik a nikdo neví, kdo jej vlastně zveřejnil. Už podle prvního pohledu je jasné, že zde nastal výrazný posun v oblasti volby materiálů a skladby tlačítek.
Krom toho se dočkáme nárůstu místa v kabině a prozatím nebylo potvrzeno, zda Duster přijde i v sedmimístném provedení. K tomu se má přidat rozšíření příplatkové výbavy a v základu najdeme prvky, o kterých si její současná generace může nechat zdát.
Nová Dacia Duster by měla mít premiéru na letošním podzimnímu pařížskému autosalonu. Do prodeje se má dostat v závěru letošního roku a na výběr mají být verze s dieselovými a benzinovými motory, s pohonem předních nebo všech kol a do nabídky vstoupí provedení s robotizovaným manuálem Easy-R.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?