Zatímco u nás nabízí Citroën s karosérií sedan pouze modely C-Elysée a C5, v Číně je díky povaze celého trhu v prodeji hned několik aut se splývavou zádí a dvojitým šípem ve znaku. Větší počet je odvozen od nějaké verze řady C4, vrcholem mezi nimi je potom C4L. Ta prošla faceliftem a výrazně připomíná novou C6.
Nová generace Citroënu C6, představená v dubnu exkluzivně pro čínský trh, vzbudila řadu emocí. Mnozí dvojitému šípu vyčítali, že od extravagantního vzhledu přešel do klidných a konzervativních vod, ve své podstatě je navíc C6 pouhým dvojčetem Fongfengu Aeolus A9. Co ale může vypadat konzervativně na jednom voze, může slušet někomu jinému. A přesně toto pravidlo nyní naplňuje omlazená podoba C4L, známá například v Rusku také jako C4 Sedan.
Hlavní změny tak hledejte v přední části, kde maska chladiče zasahuje přímo do hlavních světel s diodami denního svícení. Přepracován byl ale také nárazník, vizuálně lépe ladící se zbytkem předku auta. Především kvůli němu se C4L natáhla o 54 milimetrů na 4675 milimetrů, o 2 milimetry se zvedla rovněž výška vozu. Zadní část tolik dramatických změn nenese, důležitá je především trojdimenzionální optika LED světlometů a ostřeji tvarovaný nárazník.
Interiér oficiální fotografie neukazují, objeví se v něm ale poslední generace multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou se kříží moderní přeplňované jednotky se staršími atmosférickými motory. Nejslabší je 1.2 THP o výkonu 136 koní, které ale šlape na paty atmosférická osmnáctistovka s výkonem 139 koní. Nejvýše je postavená přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 167 koní. Výroba probíhá ve společném závodě Dongfengu a PSA ve městě Wuhan. Ceny zatím nebyly stanoveny.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.