Zatímco u nás nabízí Citroën s karosérií sedan pouze modely C-Elysée a C5, v Číně je díky povaze celého trhu v prodeji hned několik aut se splývavou zádí a dvojitým šípem ve znaku. Větší počet je odvozen od nějaké verze řady C4, vrcholem mezi nimi je potom C4L. Ta prošla faceliftem a výrazně připomíná novou C6.
Nová generace Citroënu C6, představená v dubnu exkluzivně pro čínský trh, vzbudila řadu emocí. Mnozí dvojitému šípu vyčítali, že od extravagantního vzhledu přešel do klidných a konzervativních vod, ve své podstatě je navíc C6 pouhým dvojčetem Fongfengu Aeolus A9. Co ale může vypadat konzervativně na jednom voze, může slušet někomu jinému. A přesně toto pravidlo nyní naplňuje omlazená podoba C4L, známá například v Rusku také jako C4 Sedan.
Hlavní změny tak hledejte v přední části, kde maska chladiče zasahuje přímo do hlavních světel s diodami denního svícení. Přepracován byl ale také nárazník, vizuálně lépe ladící se zbytkem předku auta. Především kvůli němu se C4L natáhla o 54 milimetrů na 4675 milimetrů, o 2 milimetry se zvedla rovněž výška vozu. Zadní část tolik dramatických změn nenese, důležitá je především trojdimenzionální optika LED světlometů a ostřeji tvarovaný nárazník.
Interiér oficiální fotografie neukazují, objeví se v něm ale poslední generace multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou se kříží moderní přeplňované jednotky se staršími atmosférickými motory. Nejslabší je 1.2 THP o výkonu 136 koní, které ale šlape na paty atmosférická osmnáctistovka s výkonem 139 koní. Nejvýše je postavená přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 167 koní. Výroba probíhá ve společném závodě Dongfengu a PSA ve městě Wuhan. Ceny zatím nebyly stanoveny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.