Zatímco u nás nabízí Citroën s karosérií sedan pouze modely C-Elysée a C5, v Číně je díky povaze celého trhu v prodeji hned několik aut se splývavou zádí a dvojitým šípem ve znaku. Větší počet je odvozen od nějaké verze řady C4, vrcholem mezi nimi je potom C4L. Ta prošla faceliftem a výrazně připomíná novou C6.
Nová generace Citroënu C6, představená v dubnu exkluzivně pro čínský trh, vzbudila řadu emocí. Mnozí dvojitému šípu vyčítali, že od extravagantního vzhledu přešel do klidných a konzervativních vod, ve své podstatě je navíc C6 pouhým dvojčetem Fongfengu Aeolus A9. Co ale může vypadat konzervativně na jednom voze, může slušet někomu jinému. A přesně toto pravidlo nyní naplňuje omlazená podoba C4L, známá například v Rusku také jako C4 Sedan.
Hlavní změny tak hledejte v přední části, kde maska chladiče zasahuje přímo do hlavních světel s diodami denního svícení. Přepracován byl ale také nárazník, vizuálně lépe ladící se zbytkem předku auta. Především kvůli němu se C4L natáhla o 54 milimetrů na 4675 milimetrů, o 2 milimetry se zvedla rovněž výška vozu. Zadní část tolik dramatických změn nenese, důležitá je především trojdimenzionální optika LED světlometů a ostřeji tvarovaný nárazník.
Interiér oficiální fotografie neukazují, objeví se v něm ale poslední generace multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou se kříží moderní přeplňované jednotky se staršími atmosférickými motory. Nejslabší je 1.2 THP o výkonu 136 koní, které ale šlape na paty atmosférická osmnáctistovka s výkonem 139 koní. Nejvýše je postavená přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 167 koní. Výroba probíhá ve společném závodě Dongfengu a PSA ve městě Wuhan. Ceny zatím nebyly stanoveny.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.