Porsche Panamera patří mezi nejoblíbenější zástupce limuzín vyšší třídy, stejně jako mezi nejprodávanější vozy se znakem Stuttgartské automobilky. Panamera byla odhalena v roce 2009. Není tak divu, že po sedmi letech je za dveřmi příchod druhé generace.
O příchodu nové generace Panamery, nás německá automobilka informuje v přiloženém videu. V něm nás provází největšími úspěchy automobilky. Nezapomíná přitom patřičně zdůraznit to, že mnoho z prvků a vozů, které Porsche proslavilo se před jejich příchodem zdáli jako šílenství. Jeden příklad za všechny je účast modelu Porsche 935, který vycházel se supersportu 911 na offroadovém závodě Rally Dakar.
Bohužel krom procházky znamenitou historií automobilky, nám toho video samotné o nové Panameře mnoho nenapoví. Zatím známe jen tvar zadních partií vozu. Z nich ale můžeme usoudit, že se radikální změna designu nekoná. Což vlastně vůbec není na škodu.
Americký server Autoblog.com si ovšem všímá podivné mezery na písmenem „S“ v nápisu „Porsche“. Dle jejich názoru před námi Porsche může ukrývat dělené víko kufru, což by bylo v daném segmentu skutečně nečekané. Proč se zde dělení nachází, se pravděpodobně dozvíme až s dalším poodhalením vizáže Panamery.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.