Vzhled sportovní varianty bez jakkoliv upravené techniky je poněkud zvráceným trendem posledních několika let. Stačí si vzpomenout na všechny ty modely R-Line, Monte Carlo nebo GT Line. Dnešním dnem si mezi tato označení zapište další, Ford totiž přichází s Fiestou a Focusem ST-Line.
Jestliže alespoň trochu znáte dnešní strategii automobilek ohledně sportovních a pseudosportovních derivátů, dávají verze ST-Line dokonalý smysl. Vždyť zaujmout na první pohled chce každý, vyladěný přeplňovaný dvoulitr k tomu ale příliš nepotřebuje. To vyšperkovaná Fiesta s tří- nebo pětidveřovou karosérií a Focus ve variantě hatchback nebo kombi splňují dokonale. Samozřejmě, pokud je vybavíte prvky ST-Line.
Jejich výčet je poměrně jednoduchý a vlastně také docela zřejmý. Oba modely mají černou masku chladiče se strukturou včelí plástve, tmavé okolí mlhovek, černou linku pod bočními okny, difuzor, zadní spoiler, několik specifických znáčků a 17palcová litá kola v šedé metalíze Rock. Fiesta dostala navíc přední splitter, Focus má novou střední část předního nárazníku. Uvnitř došlo na anatomická sedadla s kontrastním červeným prošíváním, perforovanou kůží čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály, specifickou hlavici řadicí páky a prahy s logem ST-Line.
Jedinou výraznější technickou úpravou je o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek. Pod kapotou Fiesty může být litrový tříválec EcoBoost o výkonu 100, 125 nebo 140 koní, respektive naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 95 koní. Focus má litrový EcoBoost o výkonu 125 koní, dále 1.5 EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, 1.5 TDCi o výkonu 120 koní a konečně dvoulitr TDCi se silou 150 koní. Fiesta v Německu startuje na 17 150 eurech (cca 464 000 korun), Focus pořídíte za nejméně 23 610 eur (cca 638 000 korun).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.