Také Ford podlehl módě, Fiesta a Focus nabídnou vzhled verzí ST bez patřičné techniky

Fordy Fiesta a Focus přicházejí ve sportovně laděné variantě ST-Line.
Fordy Fiesta a Focus přicházejí ve sportovně laděné variantě ST-Line., foto: Ford
ar6 3. června 2016 04:00
Sdílej:

Vzhled sportovní varianty bez jakkoliv upravené techniky je poněkud zvráceným trendem posledních několika let. Stačí si vzpomenout na všechny ty modely R-Line, Monte Carlo nebo GT Line. Dnešním dnem si mezi tato označení zapište další, Ford totiž přichází s Fiestou a Focusem ST-Line.

Jestliže alespoň trochu znáte dnešní strategii automobilek ohledně sportovních a pseudosportovních derivátů, dávají verze ST-Line dokonalý smysl. Vždyť zaujmout na první pohled chce každý, vyladěný přeplňovaný dvoulitr k tomu ale příliš nepotřebuje. To vyšperkovaná Fiesta s tří- nebo pětidveřovou karosérií a Focus ve variantě hatchback nebo kombi splňují dokonale. Samozřejmě, pokud je vybavíte prvky ST-Line.

Jejich výčet je poměrně jednoduchý a vlastně také docela zřejmý. Oba modely mají černou masku chladiče se strukturou včelí plástve, tmavé okolí mlhovek, černou linku pod bočními okny, difuzor, zadní spoiler, několik specifických znáčků a 17palcová litá kola v šedé metalíze Rock. Fiesta dostala navíc přední splitter, Focus má novou střední část předního nárazníku. Uvnitř došlo na anatomická sedadla s kontrastním červeným prošíváním, perforovanou kůží čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály, specifickou hlavici řadicí páky a prahy s logem ST-Line.

Jedinou výraznější technickou úpravou je o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek. Pod kapotou Fiesty může být litrový tříválec EcoBoost o výkonu 100, 125 nebo 140 koní, respektive naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 95 koní. Focus má litrový EcoBoost o výkonu 125 koní, dále 1.5 EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, 1.5 TDCi o výkonu 120 koní a konečně dvoulitr TDCi se silou 150 koní. Fiesta v Německu startuje na 17 150 eurech (cca 464 000 korun), Focus pořídíte za nejméně 23 610 eur (cca 638 000 korun).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.