Rumunská automobilka Dacia si na českém trhu vede velmi dobře. To samé platí i o domácím trhu v Rumunsku, kde se nově výrobce rozhodl ukázat asi nejluxusnější sériovou Dacii Logan. V čem je tak výjimečná a dočkáme se jí u nás v ČR?
Právě na domácím trhu uvedla Dacie novou úroveň výbavy Prestige. Ta je dostupná pro modely Logan, Logan MCV a Sandero a v jejím základu najdeme 15palcová litá kol v odstínu Dark Metal, který je mimochodem použit i pro kryty elektricky ovládaných zpětných zrcátek se směrovkami.
To ale není vše. V základu lze dále počítat s automatickou klimatizací, tempomatem, elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu či paketem Media Nav. V něm je pro změnu obsažen sedmipalcový dotykový displej, port na USB, rozhrání Bluetooth a navigace.
Až doposud tuhle výbavu Dacia dodávala k vozům, u nichž je přítomna manuální převodovka. Ode dneška je ale vše jinak a rumunští zákazníci mohou sáhnout po verzi Prestige s robotizovanou převodovkou Easy-R. Robotizovaný manuál lze pak spárovat proč s motory 0,9 TCe a 1,5 dCi o výkonu 90 koní.
A jak je to s uvedením na český trh? Zatím se výrobce nevyjádřil, zda ji začne v ČR nabízet. Provedení Logan Prestige 1,5 dCi totiž stojí 12 650 eur, což je v přepočtu na naší měnu 340 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.