Rumunská automobilka Dacia si na českém trhu vede velmi dobře. To samé platí i o domácím trhu v Rumunsku, kde se nově výrobce rozhodl ukázat asi nejluxusnější sériovou Dacii Logan. V čem je tak výjimečná a dočkáme se jí u nás v ČR?
Právě na domácím trhu uvedla Dacie novou úroveň výbavy Prestige. Ta je dostupná pro modely Logan, Logan MCV a Sandero a v jejím základu najdeme 15palcová litá kol v odstínu Dark Metal, který je mimochodem použit i pro kryty elektricky ovládaných zpětných zrcátek se směrovkami.
To ale není vše. V základu lze dále počítat s automatickou klimatizací, tempomatem, elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu či paketem Media Nav. V něm je pro změnu obsažen sedmipalcový dotykový displej, port na USB, rozhrání Bluetooth a navigace.
Až doposud tuhle výbavu Dacia dodávala k vozům, u nichž je přítomna manuální převodovka. Ode dneška je ale vše jinak a rumunští zákazníci mohou sáhnout po verzi Prestige s robotizovanou převodovkou Easy-R. Robotizovaný manuál lze pak spárovat proč s motory 0,9 TCe a 1,5 dCi o výkonu 90 koní.
A jak je to s uvedením na český trh? Zatím se výrobce nevyjádřil, zda ji začne v ČR nabízet. Provedení Logan Prestige 1,5 dCi totiž stojí 12 650 eur, což je v přepočtu na naší měnu 340 tisíc korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?