Podle šéfa sportovního oddělení značky Hyundai, Alberta Biermanna, se chystaný ostrý Hyundai i30 N představí ve dvou variantách. My vám přinášíme podobnosti o každé z nich a nejen to.
Standardní provedení ponese klasické písmenko N, kdežto druhá silnější verze nabídne paket Performance Pack. Tak či tak, jistotou je to, že pod kapotou najdemepřeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec se zatím neoficiálně potvrzeným výkonem okolo 260 koní.
Zpočátku uvedení na trh přitom bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, až rok po premiéře na příštím autosalonu ve Frankfurtu se do nabídky dostane sportovně naladěný automat. Zběsilejší verze i30 N Performance má navíc disponovat agresivnějším body kitem a lépe znějící koncovkou výfuku.
Společně s tím je potvrzeno, že obě verze dostanou přepracované řízení, tužší zavěšení motoru, dynamičtěji naladěné převodovky a údajně budou obě varianty disponovat elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě.
Vedení značky se vyjádřilo i k cenové politice. Nejsportovnější i30 N bude podstatně dražší než obyčejná verze. Oproti konkurenci se však má stále jednat o solidní cenovou hladinu, takže je dost možné, že konkurenci chce Hyundai převálcovat na všech frontách.
Zajímavostí na konec pak je zpráva, že sportovních derivátů se mají dočkat taktéž modely luxusní odnože Hyundaie s logem Genesis. U nich označení N nečekejme, na druhou stranu zde budou mnohem vyšší výkony.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?