Sedan odvozený od minulé generace Volkswagenu Polo se chvíli mihl i na našem trhu. Tříprostorovou karosérii aktuálního provedení německého vozu segmentu B však koupíte jen na vybraných trzích. Mezi ně patří například Rusko, kde se do prodeje chystá sportovněji laděná verze GT.
Na první pohled by mohl leckdo říct, že je Polo GT Sedan je nějakým polovičatým GTI. Vždyť výrazné logo v masce chladiče, 16palcová kola, sportovněji tvarované nárazníky, nástavce prahů, dvojitá koncovka výfuku nebo decentní spoiler k tomu vybízejí. Za příplatek pak bude dostupná i černá střecha. Zdatně těmto prvkům sekunduje i interiér se zploštělým volantem, hliníkovými pedály a sedadly, čalouněnými kombinací kůže a látky.
Jenže 192 koní z přeplňované osmnáctistovky TSI pod kapotou tohoto GT nebublá. V motorovém prostoru se nachází výrazně konvečnější 1.4 TSI o výkonu 125 koní, známá například i ze Škody Rapid. Poháněná jsou přední kola, a to prostřednictvím manuální šestistupňové nebo sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Bližší technická data Volkswagen nezveřejnil.
Cena sportovněji laděného sedanu zatím nebyla stanovena, prvních 300 zákazníků každopádně dostane verzi s bílou karosérií a černými, respektive červenými, „rychlými“ pruhy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.