Sedan odvozený od minulé generace Volkswagenu Polo se chvíli mihl i na našem trhu. Tříprostorovou karosérii aktuálního provedení německého vozu segmentu B však koupíte jen na vybraných trzích. Mezi ně patří například Rusko, kde se do prodeje chystá sportovněji laděná verze GT.
Na první pohled by mohl leckdo říct, že je Polo GT Sedan je nějakým polovičatým GTI. Vždyť výrazné logo v masce chladiče, 16palcová kola, sportovněji tvarované nárazníky, nástavce prahů, dvojitá koncovka výfuku nebo decentní spoiler k tomu vybízejí. Za příplatek pak bude dostupná i černá střecha. Zdatně těmto prvkům sekunduje i interiér se zploštělým volantem, hliníkovými pedály a sedadly, čalouněnými kombinací kůže a látky.
Jenže 192 koní z přeplňované osmnáctistovky TSI pod kapotou tohoto GT nebublá. V motorovém prostoru se nachází výrazně konvečnější 1.4 TSI o výkonu 125 koní, známá například i ze Škody Rapid. Poháněná jsou přední kola, a to prostřednictvím manuální šestistupňové nebo sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Bližší technická data Volkswagen nezveřejnil.
Cena sportovněji laděného sedanu zatím nebyla stanovena, prvních 300 zákazníků každopádně dostane verzi s bílou karosérií a černými, respektive červenými, „rychlými“ pruhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.