Oblíbená zadolkolka z dílny Subaru prošla facelitem. Ten přináší decentní úpravy designu karoserie, nové prvky výbavy a novou techniku.
Dvojče Subaru BRZ, Toyota GT86, nedávno prošla faceliftem a ani Subaru nechce zahálet. Jemné úpravy karoserie přináší upravené, výraznější nárazníky, zadní spoiler a nová sedmnáctipalcová, kola z lehkých slitin s deseti paprsky. Výraznou proměnu prodělaly také světlomety, a to přední i zadní. Ty nyní využívají LED technologii, díky níž nabízí vyšší svítivost a tím pádem i vyšší bezpečnost během jízdy při snížené viditelnosti.
Největší úpravy zaznamenala motorová a podvozková část vozu. Pod kapotou stále nalezneme známý čtyřválcový dvoulitr. Ten ale nyní disponuje novými hlavami válců, ventily a vačkami. Přepracováno bylo i sání a celý výfukový systém.
Díky těmto úpravám dosáhlo Subaru navýšení výkonu vozu o osm koňských sil, na současnou hodnotu 208 koní, a točivý moment povyskočil z 205 Nm na hodnotu 211 Nm.
Úpravou prošel i podvozek, který nyní disponuje novými tlumiči, pružinami a silnějším stabilizátorem. Dle slov Subaru je celý podvozek nesrovnatelně tužší, k čemuž přispívá nová křížová rozpěra a zesílení podběhů.
Jste-li příznivcem pořádné sportovní jízdy, lze si přiobjednat paket Performace, který ke zmíněným úpravám přidává sportovní tlumiče Sachs, brzdový systém od italského Bremba a černá kola o průměru 17“.
V kabině nalezneme pouze jemné úpravy. Jedinou zásadní je přítomnost nového 4,2“ informačního displeje, který zobrazuje mnoho až nepotřebných informací, jako je například pozice plynového pedálu.
Facelifotvaná verze je prozatím v nabídce pouze pro americký trh, kde se do prodeje dostane v září letošního roku. Na paket Performance si ale zájemci budou muset počkat až do příštího roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.