Oblíbená zadolkolka z dílny Subaru prošla facelitem. Ten přináší decentní úpravy designu karoserie, nové prvky výbavy a novou techniku.
Dvojče Subaru BRZ, Toyota GT86, nedávno prošla faceliftem a ani Subaru nechce zahálet. Jemné úpravy karoserie přináší upravené, výraznější nárazníky, zadní spoiler a nová sedmnáctipalcová, kola z lehkých slitin s deseti paprsky. Výraznou proměnu prodělaly také světlomety, a to přední i zadní. Ty nyní využívají LED technologii, díky níž nabízí vyšší svítivost a tím pádem i vyšší bezpečnost během jízdy při snížené viditelnosti.
Největší úpravy zaznamenala motorová a podvozková část vozu. Pod kapotou stále nalezneme známý čtyřválcový dvoulitr. Ten ale nyní disponuje novými hlavami válců, ventily a vačkami. Přepracováno bylo i sání a celý výfukový systém.
Díky těmto úpravám dosáhlo Subaru navýšení výkonu vozu o osm koňských sil, na současnou hodnotu 208 koní, a točivý moment povyskočil z 205 Nm na hodnotu 211 Nm.
Úpravou prošel i podvozek, který nyní disponuje novými tlumiči, pružinami a silnějším stabilizátorem. Dle slov Subaru je celý podvozek nesrovnatelně tužší, k čemuž přispívá nová křížová rozpěra a zesílení podběhů.
Jste-li příznivcem pořádné sportovní jízdy, lze si přiobjednat paket Performace, který ke zmíněným úpravám přidává sportovní tlumiče Sachs, brzdový systém od italského Bremba a černá kola o průměru 17“.
V kabině nalezneme pouze jemné úpravy. Jedinou zásadní je přítomnost nového 4,2“ informačního displeje, který zobrazuje mnoho až nepotřebných informací, jako je například pozice plynového pedálu.
Facelifotvaná verze je prozatím v nabídce pouze pro americký trh, kde se do prodeje dostane v září letošního roku. Na paket Performance si ale zájemci budou muset počkat až do příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.