Současná generace Audi A5 je tady s námi už devět let, a tak je na čase, aby se na svět podívala její nová generace. Ta je již plně vyvinuta a dneškem ukázala svou první část karoserie.
Celý vůz se oficiálně představí již ve čtvrtek 2. června v Ingolstadtu, kde půjde o statickou prezentaci. My však už dnes můžeme vidět první ochutnávku, a to v podobě předního levého světlometu. A aby toho nebylo málo, už dřív se Audi pochlubilo fotkou vozu, který je pod plachtou a má rozsvícená světla pro denní svícení.
Když pak podrobně prozkoumáme siluetu karoserie, je vidět, že auto dostane převratný design. Po celé délce karoserie je umístěna výrazná linka, která je zakončena obloukem nad zadními blatníky. V kabině se taktéž odehrají evoluční změny.
Ty započne virtuální kokpit s 12,3palcovou obrazovkou, na vrchu palubky je umístěn volně stojící displej palubního systému MMI s navigací a mapami Google. Kromě klasického dvoudvířka pak přijde o něco později praktičtější verze Sportback se dvěma páry bočních dveří. I v nové generaci se počítá i s otevřeným kabrioletem.
Nová generace A5ky bude po vzoru menší A4ky postavena na modulární platformě MLB Evo. To znamená, že auto nabídne v základu pohon předních kol a podélně uložené motory. V nabídce motorů se objeví hned několik dvoulitrových čtyřválců TDI a TFSI, dva naftové šestiválce o objemu 3.0 TDI a také jednotka 3.0 TFSI o výkonu 260 kW.
Poslední zmíněný motor bude určen pro ostřejší provedení S5 a co se týče absolutního vrcholu s označením RS5, to by mělo pod kapotou nabídnout benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 360 kW.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?