Současná generace Audi A5 je tady s námi už devět let, a tak je na čase, aby se na svět podívala její nová generace. Ta je již plně vyvinuta a dneškem ukázala svou první část karoserie.
Celý vůz se oficiálně představí již ve čtvrtek 2. června v Ingolstadtu, kde půjde o statickou prezentaci. My však už dnes můžeme vidět první ochutnávku, a to v podobě předního levého světlometu. A aby toho nebylo málo, už dřív se Audi pochlubilo fotkou vozu, který je pod plachtou a má rozsvícená světla pro denní svícení.
Když pak podrobně prozkoumáme siluetu karoserie, je vidět, že auto dostane převratný design. Po celé délce karoserie je umístěna výrazná linka, která je zakončena obloukem nad zadními blatníky. V kabině se taktéž odehrají evoluční změny.
Ty započne virtuální kokpit s 12,3palcovou obrazovkou, na vrchu palubky je umístěn volně stojící displej palubního systému MMI s navigací a mapami Google. Kromě klasického dvoudvířka pak přijde o něco později praktičtější verze Sportback se dvěma páry bočních dveří. I v nové generaci se počítá i s otevřeným kabrioletem.
Nová generace A5ky bude po vzoru menší A4ky postavena na modulární platformě MLB Evo. To znamená, že auto nabídne v základu pohon předních kol a podélně uložené motory. V nabídce motorů se objeví hned několik dvoulitrových čtyřválců TDI a TFSI, dva naftové šestiválce o objemu 3.0 TDI a také jednotka 3.0 TFSI o výkonu 260 kW.
Poslední zmíněný motor bude určen pro ostřejší provedení S5 a co se týče absolutního vrcholu s označením RS5, to by mělo pod kapotou nabídnout benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 360 kW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?