Současná generace Audi A5 je tady s námi už devět let, a tak je na čase, aby se na svět podívala její nová generace. Ta je již plně vyvinuta a dneškem ukázala svou první část karoserie.
Celý vůz se oficiálně představí již ve čtvrtek 2. června v Ingolstadtu, kde půjde o statickou prezentaci. My však už dnes můžeme vidět první ochutnávku, a to v podobě předního levého světlometu. A aby toho nebylo málo, už dřív se Audi pochlubilo fotkou vozu, který je pod plachtou a má rozsvícená světla pro denní svícení.
Když pak podrobně prozkoumáme siluetu karoserie, je vidět, že auto dostane převratný design. Po celé délce karoserie je umístěna výrazná linka, která je zakončena obloukem nad zadními blatníky. V kabině se taktéž odehrají evoluční změny.
Ty započne virtuální kokpit s 12,3palcovou obrazovkou, na vrchu palubky je umístěn volně stojící displej palubního systému MMI s navigací a mapami Google. Kromě klasického dvoudvířka pak přijde o něco později praktičtější verze Sportback se dvěma páry bočních dveří. I v nové generaci se počítá i s otevřeným kabrioletem.
Nová generace A5ky bude po vzoru menší A4ky postavena na modulární platformě MLB Evo. To znamená, že auto nabídne v základu pohon předních kol a podélně uložené motory. V nabídce motorů se objeví hned několik dvoulitrových čtyřválců TDI a TFSI, dva naftové šestiválce o objemu 3.0 TDI a také jednotka 3.0 TFSI o výkonu 260 kW.
Poslední zmíněný motor bude určen pro ostřejší provedení S5 a co se týče absolutního vrcholu s označením RS5, to by mělo pod kapotou nabídnout benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 360 kW.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?