Současná generace Audi A5 je tady s námi už devět let, a tak je na čase, aby se na svět podívala její nová generace. Ta je již plně vyvinuta a dneškem ukázala svou první část karoserie.
Celý vůz se oficiálně představí již ve čtvrtek 2. června v Ingolstadtu, kde půjde o statickou prezentaci. My však už dnes můžeme vidět první ochutnávku, a to v podobě předního levého světlometu. A aby toho nebylo málo, už dřív se Audi pochlubilo fotkou vozu, který je pod plachtou a má rozsvícená světla pro denní svícení.
Když pak podrobně prozkoumáme siluetu karoserie, je vidět, že auto dostane převratný design. Po celé délce karoserie je umístěna výrazná linka, která je zakončena obloukem nad zadními blatníky. V kabině se taktéž odehrají evoluční změny.
Ty započne virtuální kokpit s 12,3palcovou obrazovkou, na vrchu palubky je umístěn volně stojící displej palubního systému MMI s navigací a mapami Google. Kromě klasického dvoudvířka pak přijde o něco později praktičtější verze Sportback se dvěma páry bočních dveří. I v nové generaci se počítá i s otevřeným kabrioletem.
Nová generace A5ky bude po vzoru menší A4ky postavena na modulární platformě MLB Evo. To znamená, že auto nabídne v základu pohon předních kol a podélně uložené motory. V nabídce motorů se objeví hned několik dvoulitrových čtyřválců TDI a TFSI, dva naftové šestiválce o objemu 3.0 TDI a také jednotka 3.0 TFSI o výkonu 260 kW.
Poslední zmíněný motor bude určen pro ostřejší provedení S5 a co se týče absolutního vrcholu s označením RS5, to by mělo pod kapotou nabídnout benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 360 kW.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?