Pro mnohé příznivce Subaru je Forester STI tajným snem, který si ale nikdy nesplní. Přestože SUV se znaky Subaru Tecnica International skutečně existuje, s levostranným řízením jej nepořídíte. A nic na to nezmění ani uvedení verze tS STI na australský trh.
Provedení tS je v současné generaci Foresteru tím úplně nejlepším a již ve standardu nabízí mnoho prvků s trojicí písmenek STI. Jenže na odiv to moc nedává, což ale není případ limitované série tS STI. Jako první si jistě všimnete specifického znáčku v masce chladiče, která má navíc typickou červenou linku a černou mřížku. Pak jsou tady upravené nárazníky, černá zrcátka, střešní spoiler a v neposlední řadě také 19palcová kola Enkei. Zvolit lze jeden ze tří laků karosérie – černá Crystal Silica, modrá WR a bílá Crystal Pearl.
Stranou zájmu nezůstal ani interiér s červeným prošíváním a čalouněním částečně ve stejném odstínu. Sportovně tvarovaný volant a hlavice řadicí páky mají samozřejmě také logo STI. Podvozek s novými tlumiči a upravenými pružinami sedí o 15 milimetrů blíže k vozovce, brzdy Brembo mají čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístkové třmeny vzadu. Pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 240 koní v kombinaci s automatem CVT a pohonem všech kol.
Pravda, pohonné ústrojí nevzbuzuje takové nadšení jako běžný sedan s označením WRX STI, přesto by si nejeden nadšenec rád tohle auto minimálně vyzkoušel. Jenomže je k dostání jen s pravostranným řízením. V Japonsku už skoro dva roky, do Austrálie míří 300 exemplářů právě v těchto dnech. Cena jednoho je 54 990 australských dolarů (cca 956 000 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.