Peugeot 3008 se v portfoliu francouzské automobilky vyskytuje již sedmým rokem, což je na dnešní dobu poměrně úctyhodné číslo. Zároveň ale také říká, že generační výměna se pomalu začala stávat nutností. Hrdý lev tedy vyrukoval s 3008 druhé generace, která se z kontroverzního crossoveru proměnila v klasické SUV.
Vnější vzhled nové 3008 výrazně ovlivnila menší 2008 i řada 308. Na první pohled tak zaujme široká maska chladiče s chromovanými ploškami a výrazným logem automobilky. Vykrojená světla k posledním Peugeotům tak nějak patří, za příplatek pak 3008 můžete mít i full-LED technologii. Že se druhá generace převtělila v klasické SUV poznáte například podle vyšší světlé výšky (22 centimetrů), dlouhé kapoty, střešních ližin, celkově vyšší stavby karosérie nebo výrazných podběhů s 17-, 18- nebo 19palcovými koly. Linii pod a kolem oken může od druhé výbavy volitelně zvýraznit černě lesklá střecha s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spoileru. Zadní světla jsou vyrobena z LED diod a svou optikou připomínají lví drápy. Kontrastně lakovaná střecha pak ústí v černou lištu mezi reflektory, vzdáleně připomínající Rapid Spaceback.
Druhou generaci i-Cockpitu (na smysly pasažérů cílí příplatkový i-Cockpit Amplify) představil Peugeot již před nějakým časem, 3008 je však úplně prvním vozem, který ji dostane. Zcela nový je volant s kompaktnějším tvarem a dvěma ploškami pro lepší uchopení. Před ním nejsou klasické budíky, ale 12,3palcový displej s pěti různými režimy zobrazní, promítající před řidiče informace z navigace nebo parametry motoru. Na vrcholku středového panelu je volně stojící osmipalcový dotykový (k dispozici je také ovládání šesti tlačítky nebo hlasem) displej multimediálního systému, jehož prostřednictvím se nastavují základní funkce vozu. Infotainment je kompatibilní s rozhraním Mirror Link, Apple CarPlay i Android Auto, trojdimenzionální navigace navíc nabídne informace o trase v reálném čase. Další online funkce jsou dostupné přes balíček Peugeot Connect, dobíjení telefonů pak zvládá indukční nabíječka. Pro francouzské vozy typický je špičkový palubní komfort, zajištěný masážními sedadly, panoramatickým střešním oknem nebo audiosystémem Premium Focal. Sportovně založené řidiče zaujme paket Driver Sport.
Terčem kritiků byla u minulé 3008 vnitřní prostor. Novinka stojí na platformě EMP2, s níž nabízí délku 4447 milimetrů, šířku 1841 milimetrů a výšku 1624 milimetrů. To spolu s rozvorem náprav o délce 2675 milimetrů zajišťuje, že pětice cestujících bude mít rozhodně více místa ve všech směrech. Prostor pro nohy zadních cestujících mezigeneračně narostl o 24 milimetrů, nad hlavami je o 36 milimetrů více a šířka v oblasti loktů vzrostla o 4 milimetry. Základní objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, po sklopení sedadel do vodorovné plohy naroste na 1580 litrů. Podlaha zavazadelníku bude navíc dvoupolohová a poslouží i jako místo k posezení. Ačkoliv je auto celkově větší, hmotnost v průměru klesla o 100 kilogramů. Nejlehčí benzínová verze tak váží 1325 kilogramů, nafta je o 50 kilo těžší.
Základní pohonnou jednotkou bude dvanáctistovka PureTech o výkonu 130 koní, vybavená systémem start & stop a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Výše stojí benzínová šestnáctistovka THP o výkonu 165 koní s automatickým šestikvaltem a systémem start & stop. Naftové jednotky BlueHDi mají rovněž standardně funkci automatického zhasnutí nebo nastartování motoru na semaforu, objem je pak 1.6 nebo 2.0 litru. Menší šestnáctistovka má 100 nebo 120 koní, v prvním případě se nabízí manuální pětistupňová převodovka, v tom druhém výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem. Dvoulitr se 150 koňmi má manuální skříň, o 30 koní silnější varianta disponuje automatem. Všechny motory se pyšní plněním emisní normy Euro 6.1.
Jak to bude s pohonem všech kol Peugeot zatím tají, ve výbavě se nicméně objeví vylepšení protiprokluzový systém Advanced Grip Control s pěti režimy v kombinaci s celoročními pneumatikami a asistentem sjíždění z kopce. Z bezpečnostních asistentů nová 3008 nabídne nouzové brzdění, varování před rizikem kolize, upozornění při opuštění jízdního pruhu, hlídání bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém nebo poslední generaci parkovacího asistentu. Premiéru si vůz odbude na říjnovém pařížském autosalonu, na český trh se dostane ještě před konce letošního roku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.