Druhá generace Peugeotu 3008 se změnila v klasické SUV, uvnitř nechybí nový i-Cockpit

Peugeot 3008 druhé generace se mění v klasické SUV, přijede do konce roku.
Peugeot 3008 druhé generace se mění v klasické SUV, přijede do konce roku., foto: Peugeot
ar6 23. května 2016 20:02
Sdílej:

Peugeot 3008 se v portfoliu francouzské automobilky vyskytuje již sedmým rokem, což je na dnešní dobu poměrně úctyhodné číslo. Zároveň ale také říká, že generační výměna se pomalu začala stávat nutností. Hrdý lev tedy vyrukoval s 3008 druhé generace, která se z kontroverzního crossoveru proměnila v klasické SUV.

Vnější vzhled nové 3008 výrazně ovlivnila menší 2008 i řada 308. Na první pohled tak zaujme široká maska chladiče s chromovanými ploškami a výrazným logem automobilky. Vykrojená světla k posledním Peugeotům tak nějak patří, za příplatek pak 3008 můžete mít i full-LED technologii. Že se druhá generace převtělila v klasické SUV poznáte například podle vyšší světlé výšky (22 centimetrů), dlouhé kapoty, střešních ližin, celkově vyšší stavby karosérie nebo výrazných podběhů s 17-, 18- nebo 19palcovými koly. Linii pod a kolem oken může od druhé výbavy volitelně zvýraznit černě lesklá střecha s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spoileru. Zadní světla jsou vyrobena z LED diod a svou optikou připomínají lví drápy. Kontrastně lakovaná střecha pak ústí v černou lištu mezi reflektory, vzdáleně připomínající Rapid Spaceback.

Druhou generaci i-Cockpitu (na smysly pasažérů cílí příplatkový i-Cockpit Amplify) představil Peugeot již před nějakým časem, 3008 je však úplně prvním vozem, který ji dostane. Zcela nový je volant s kompaktnějším tvarem a dvěma ploškami pro lepší uchopení. Před ním nejsou klasické budíky, ale 12,3palcový displej s pěti různými režimy zobrazní, promítající před řidiče informace z navigace nebo parametry motoru. Na vrcholku středového panelu je volně stojící osmipalcový dotykový (k dispozici je také ovládání šesti tlačítky nebo hlasem) displej multimediálního systému, jehož prostřednictvím se nastavují základní funkce vozu. Infotainment je kompatibilní s rozhraním Mirror Link, Apple CarPlay i Android Auto, trojdimenzionální navigace navíc nabídne informace o trase v reálném čase. Další online funkce jsou dostupné přes balíček Peugeot Connect, dobíjení telefonů pak zvládá indukční nabíječka. Pro francouzské vozy typický je špičkový palubní komfort, zajištěný masážními sedadly, panoramatickým střešním oknem nebo audiosystémem Premium Focal. Sportovně založené řidiče zaujme paket Driver Sport.

Terčem kritiků byla u minulé 3008 vnitřní prostor. Novinka stojí na platformě EMP2, s níž nabízí délku 4447 milimetrů, šířku 1841 milimetrů a výšku 1624 milimetrů. To spolu s rozvorem náprav o délce 2675 milimetrů zajišťuje, že pětice cestujících bude mít rozhodně více místa ve všech směrech. Prostor pro nohy zadních cestujících mezigeneračně narostl o 24 milimetrů, nad hlavami je o 36 milimetrů více a šířka v oblasti loktů vzrostla o 4 milimetry. Základní objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, po sklopení sedadel do vodorovné plohy naroste na 1580 litrů. Podlaha zavazadelníku bude navíc dvoupolohová a poslouží i jako místo k posezení. Ačkoliv je auto celkově větší, hmotnost v průměru klesla o 100 kilogramů. Nejlehčí benzínová verze tak váží 1325 kilogramů, nafta je o 50 kilo těžší.

Základní pohonnou jednotkou bude dvanáctistovka PureTech o výkonu 130 koní, vybavená systémem start & stop a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Výše stojí benzínová šestnáctistovka THP o výkonu 165 koní s automatickým šestikvaltem a systémem start & stop. Naftové jednotky BlueHDi mají rovněž standardně funkci automatického zhasnutí nebo nastartování motoru na semaforu, objem je pak 1.6 nebo 2.0 litru. Menší šestnáctistovka má 100 nebo 120 koní, v prvním případě se nabízí manuální pětistupňová převodovka, v tom druhém výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem. Dvoulitr se 150 koňmi má manuální skříň, o 30 koní silnější varianta disponuje automatem. Všechny motory se pyšní plněním emisní normy Euro 6.1.

Jak to bude s pohonem všech kol Peugeot zatím tají, ve výbavě se nicméně objeví vylepšení protiprokluzový systém Advanced Grip Control s pěti režimy v kombinaci s celoročními pneumatikami a asistentem sjíždění z kopce. Z bezpečnostních asistentů nová 3008 nabídne nouzové brzdění, varování před rizikem kolize, upozornění při opuštění jízdního pruhu, hlídání bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém nebo poslední generaci parkovacího asistentu. Premiéru si vůz odbude na říjnovém pařížském autosalonu, na český trh se dostane ještě před konce letošního roku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.