Druhá generace Peugeotu 3008 se změnila v klasické SUV, uvnitř nechybí nový i-Cockpit

ar6, 23. května 2016, 20:02 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Peugeot 3008 se v portfoliu francouzské automobilky vyskytuje již sedmým rokem, což je na dnešní dobu poměrně úctyhodné číslo. Zároveň ale také říká, že generační výměna se pomalu začala stávat nutností. Hrdý lev tedy vyrukoval s 3008 druhé generace, která se z kontroverzního crossoveru proměnila v klasické SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 3008 druhé generace se mění v klasické SUV, přijede do konce roku.

Peugeot 3008 druhé generace se mění v klasické SUV, přijede do konce roku. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Vnější vzhled nové 3008 výrazně ovlivnila menší 2008 i řada 308. Na první pohled tak zaujme široká maska chladiče s chromovanými ploškami a výrazným logem automobilky. Vykrojená světla k posledním Peugeotům tak nějak patří, za příplatek pak 3008 můžete mít i full-LED technologii. Že se druhá generace převtělila v klasické SUV poznáte například podle vyšší světlé výšky (22 centimetrů), dlouhé kapoty, střešních ližin, celkově vyšší stavby karosérie nebo výrazných podběhů s 17-, 18- nebo 19palcovými koly. Linii pod a kolem oken může od druhé výbavy volitelně zvýraznit černě lesklá střecha s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spoileru. Zadní světla jsou vyrobena z LED diod a svou optikou připomínají lví drápy. Kontrastně lakovaná střecha pak ústí v černou lištu mezi reflektory, vzdáleně připomínající Rapid Spaceback.

Druhou generaci i-Cockpitu (na smysly pasažérů cílí příplatkový i-Cockpit Amplify) představil Peugeot již před nějakým časem, 3008 je však úplně prvním vozem, který ji dostane. Zcela nový je volant s kompaktnějším tvarem a dvěma ploškami pro lepší uchopení. Před ním nejsou klasické budíky, ale 12,3palcový displej s pěti různými režimy zobrazní, promítající před řidiče informace z navigace nebo parametry motoru. Na vrcholku středového panelu je volně stojící osmipalcový dotykový (k dispozici je také ovládání šesti tlačítky nebo hlasem) displej multimediálního systému, jehož prostřednictvím se nastavují základní funkce vozu. Infotainment je kompatibilní s rozhraním Mirror Link, Apple CarPlay i Android Auto, trojdimenzionální navigace navíc nabídne informace o trase v reálném čase. Další online funkce jsou dostupné přes balíček Peugeot Connect, dobíjení telefonů pak zvládá indukční nabíječka. Pro francouzské vozy typický je špičkový palubní komfort, zajištěný masážními sedadly, panoramatickým střešním oknem nebo audiosystémem Premium Focal. Sportovně založené řidiče zaujme paket Driver Sport.

img-responsive

Kabina nového Peugeot 3008 s druhou generací i-Cockpitu. | foto: Peugeot

Terčem kritiků byla u minulé 3008 vnitřní prostor. Novinka stojí na platformě EMP2, s níž nabízí délku 4447 milimetrů, šířku 1841 milimetrů a výšku 1624 milimetrů. To spolu s rozvorem náprav o délce 2675 milimetrů zajišťuje, že pětice cestujících bude mít rozhodně více místa ve všech směrech. Prostor pro nohy zadních cestujících mezigeneračně narostl o 24 milimetrů, nad hlavami je o 36 milimetrů více a šířka v oblasti loktů vzrostla o 4 milimetry. Základní objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, po sklopení sedadel do vodorovné plohy naroste na 1580 litrů. Podlaha zavazadelníku bude navíc dvoupolohová a poslouží i jako místo k posezení. Ačkoliv je auto celkově větší, hmotnost v průměru klesla o 100 kilogramů. Nejlehčí benzínová verze tak váží 1325 kilogramů, nafta je o 50 kilo těžší.

Základní pohonnou jednotkou bude dvanáctistovka PureTech o výkonu 130 koní, vybavená systémem start & stop a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Výše stojí benzínová šestnáctistovka THP o výkonu 165 koní s automatickým šestikvaltem a systémem start & stop. Naftové jednotky BlueHDi mají rovněž standardně funkci automatického zhasnutí nebo nastartování motoru na semaforu, objem je pak 1.6 nebo 2.0 litru. Menší šestnáctistovka má 100 nebo 120 koní, v prvním případě se nabízí manuální pětistupňová převodovka, v tom druhém výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem. Dvoulitr se 150 koňmi má manuální skříň, o 30 koní silnější varianta disponuje automatem. Všechny motory se pyšní plněním emisní normy Euro 6.1.

Jak to bude s pohonem všech kol Peugeot zatím tají, ve výbavě se nicméně objeví vylepšení protiprokluzový systém Advanced Grip Control s pěti režimy v kombinaci s celoročními pneumatikami a asistentem sjíždění z kopce. Z bezpečnostních asistentů nová 3008 nabídne nouzové brzdění, varování před rizikem kolize, upozornění při opuštění jízdního pruhu, hlídání bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém nebo poslední generaci parkovacího asistentu. Premiéru si vůz odbude na říjnovém pařížském autosalonu, na český trh se dostane ještě před konce letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Druhá generace Peugeotu 3008 se změnila v klasické SUV, uvnitř nechybí nový i-Cockpit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jeremy Clarkson v reklamě na Amazon Fire TV Stick.

Clarkson se obul do nového Superbu. Podle něj má tolik duše jako mrazák

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud