Pokud je něco, co umí Aston Martin jako nikdo jiný, je to stavba úchvatných gétéček, zatímco italská karosárna Zagato vyniká svými originálními a hlavně ručně vyráběnými karoseriemi, které se dají často přirovnat k uměleckým dílům. Je tedy nad slunce jasné, že pokud spojí tyto dva slavné pojmy své síly, je se na co těšit.
Znalý fanoušek motoristického světa samozřejmě ví, že spojení Aston Martin a Zagato rozhodně není žádnou novinkou. Tato úspěšná spolupráce skvěle funguje již od počátku šedesátých let minulého století, kdy ji zahájily práce na modelu DB4 GTZ.
Jak je již z názvu jasné, poslední plod spolupráce mezi britskou automobilkou a italskou karosárnou stojí na základě Astonu Martin Vanquish. Novinka na designový styl Vanquishe plynule navazuje a rozvíjí ho do mnohem agresivnější a extravagantnější podoby.
Přední maska si zachovává svůj tvar, který je pro vozy Aston Martin tolik typický. Zagato celou masku ovšem poněkud rozšířil a ta nyní vyplňuje prakticky celou příď vozu. Na kapotě se objevují o mnoho agresivnější prolisy než v případě běžného Vanquishe, což platí i o bocích vozu. Střecha působí mnohem výraznějším dojmem. Na objemu rovněž narostly i zadní blatníky. Zadní partie zaujmou kruhovými LED světlomety a čtveřicí výrazných koncovek výfuků.
Pod kapotou tohoto krasavce pracuje dvanáctiválcové véčko o objemu šesti litrů s atmosférickým plněním a výkonem 600 koňských sil.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.