Letošní rok je u Abarthu ve znamení návratu otevřené 124 Spider. Italský škorpión ale nezapomíná ani na svůj nejmenší model, odvozený od Fiatu 500. Abarth 595 tak do nového modelového roku vstoupí s osvěženým designem a výkonnější pohonnou jednotkou.
Podobně jako doposud bude Abarth 595 nabízen s uzavřenou nebo otevřenou karosérií a rovnou ve třech různých výkonových variantách – 595, 595 Turismo a 595 Competizione. A právě přeplňovaná 1.4 T-Jet pod kapotami prvních dvou verzí znamená asi nejzásadnější položku modernizace. Výkon standardního modelu totiž stoupl na 145 koní a točivý moment na 206 Nm, provedení Turismo se pyšní 165 koníky a 230 Newtonmetry. Nejsilnější model Competizione zůstal na 180 koních, už ve standardu ale má výfuk Record Monza (ostatní provedení jej mají za příplatek).
Přední kola jsou poháněna přes pětistupňovou manuální převodovku, tu lze volitelně zaměnit za robotizovanou sekvenční skříň s pádly pod volantem. 595 Competizione s manuální převodovkou pak může být vybavena také mechanickým samosvorným diferenciálem, který je součástí paketu Performance. Spolu s ním tak dostanete sedmnáctipalcová kola Supersport, sedačky Sabelt v kombinaci kůže a Alcantary s karbonovou konstrukcí nebo specifické znáčky 595. Cílem Abarthu je přiblížit, v otázce jízdních vlastností, 595 Competizione vrcholném modelu 695 Biposto.
Podvozek modelů Turismo a Competizione má v zadní části nainstalované tlumiče Koni FSD, které u vrcholné verze najdeme také vpředu. Opět u Competizione jsou standardem brzdy Brembo se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny v červené, případně volitelně také šedé, černé nebo žluté. Tlačítko Sport lehce upraví vybrané parametry auta, a to včetně řízení nebo odezvy plynového pedálu.
Základní designové změny odpovídají těm, provedeným loni na podzim u klasické 500. To znamená především nová přední (včetně LED diody denního svícení) i zadní světla. Specifické je u Abarthu tvarování nárazníků, kdy především ten přední dostal výrazné nasávací otvory s nápisem „Abarth“ uprostřed. Vzadu je pro změnu nový difuzor. Sedmnáctipalcová kola Granturismo, jež má v základu 595 Turismo, jsou o 7 procent lehčí a až o 50 procent lépe přivádějí vzduch k brzdám. K dispozici bude celkem 15 odstínů karosérie (včetně pěti dvobarevných kombinací), zahrnující také mimo jiné žlutou Modena, až doposud vyhrazenou pouze modelu 695 Biposto. Samozřejmostí je možnost individualizace prostřednictvím polepů nebo různobarevných krytů zrcátek.
Uvnitř prošlo úpravou především čalounění. U základní 595 se jedná o látku, 595 Turismo má kůži a 595 Competizione s anatomickými sedadly Corsa by Sabelt může látku zaměnit za kůži či Alcantaru. Nový je ve spodní části zploštělý volant, u 595 Competizione doplněný o karbon a Alcantarový potah, před nímž je přepracovaný přístrojový panel. Dekorační plochy palubní desky mohou být nově vykládány uhlíkovými vlákny. Nezapomnělo se ani na multimédia, v základní výbavě všech 595 je tak rádio Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Za příplatek je nabízen infotainment Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto nebo aplikací, sledující jízdní styl řidiče. K poslechu také může hrát audiosystém Beats s osmikanálovým digitálním zesilovačem. Prodej vozu začne v Evropě, Africe a na Středním východě letos v červnu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.