Omlazený Abarth 595 se přibližuje 695 Biposto, má stejný lak i podobnou techniku

Abarth 595 Competizione má po faceliftu také žlutý lak Modena.
Abarth 595 Competizione má po faceliftu také žlutý lak Modena., foto: Abarth
ar6 11. května 2016 14:30
Sdílej:

Letošní rok je u Abarthu ve znamení návratu otevřené 124 Spider. Italský škorpión ale nezapomíná ani na svůj nejmenší model, odvozený od Fiatu 500. Abarth 595 tak do nového modelového roku vstoupí s osvěženým designem a výkonnější pohonnou jednotkou.

Podobně jako doposud bude Abarth 595 nabízen s uzavřenou nebo otevřenou karosérií a rovnou ve třech různých výkonových variantách – 595, 595 Turismo a 595 Competizione. A právě přeplňovaná 1.4 T-Jet pod kapotami prvních dvou verzí znamená asi nejzásadnější položku modernizace. Výkon standardního modelu totiž stoupl na 145 koní a točivý moment na 206 Nm, provedení Turismo se pyšní 165 koníky a 230 Newtonmetry. Nejsilnější model Competizione zůstal na 180 koních, už ve standardu ale má výfuk Record Monza (ostatní provedení jej mají za příplatek).

Přední kola jsou poháněna přes pětistupňovou manuální převodovku, tu lze volitelně zaměnit za robotizovanou sekvenční skříň s pádly pod volantem. 595 Competizione s manuální převodovkou pak může být vybavena také mechanickým samosvorným diferenciálem, který je součástí paketu Performance. Spolu s ním tak dostanete sedmnáctipalcová kola Supersport, sedačky Sabelt v kombinaci kůže a Alcantary s karbonovou konstrukcí nebo specifické znáčky 595. Cílem Abarthu je přiblížit, v otázce jízdních vlastností, 595 Competizione vrcholném modelu 695 Biposto.

Podvozek modelů Turismo a Competizione má v zadní části nainstalované tlumiče Koni FSD, které u vrcholné verze najdeme také vpředu. Opět u Competizione jsou standardem brzdy Brembo se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny v červené, případně volitelně také šedé, černé nebo žluté. Tlačítko Sport lehce upraví vybrané parametry auta, a to včetně řízení nebo odezvy plynového pedálu.

Základní designové změny odpovídají těm, provedeným loni na podzim u klasické 500. To znamená především nová přední (včetně LED diody denního svícení) i zadní světla. Specifické je u Abarthu tvarování nárazníků, kdy především ten přední dostal výrazné nasávací otvory s nápisem „Abarth“ uprostřed. Vzadu je pro změnu nový difuzor. Sedmnáctipalcová kola Granturismo, jež má v základu 595 Turismo, jsou o 7 procent lehčí a až o 50 procent lépe přivádějí vzduch k brzdám. K dispozici bude celkem 15 odstínů karosérie (včetně pěti dvobarevných kombinací), zahrnující také mimo jiné žlutou Modena, až doposud vyhrazenou pouze modelu 695 Biposto. Samozřejmostí je možnost individualizace prostřednictvím polepů nebo různobarevných krytů zrcátek.

Uvnitř prošlo úpravou především čalounění. U základní 595 se jedná o látku, 595 Turismo má kůži a 595 Competizione s anatomickými sedadly Corsa by Sabelt může látku zaměnit za kůži či Alcantaru. Nový je ve spodní části zploštělý volant, u 595 Competizione doplněný o karbon a Alcantarový potah, před nímž je přepracovaný přístrojový panel. Dekorační plochy palubní desky mohou být nově vykládány uhlíkovými vlákny. Nezapomnělo se ani na multimédia, v základní výbavě všech 595 je tak rádio Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Za příplatek je nabízen infotainment Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto nebo aplikací, sledující jízdní styl řidiče. K poslechu také může hrát audiosystém Beats s osmikanálovým digitálním zesilovačem. Prodej vozu začne v Evropě, Africe a na Středním východě letos v červnu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?