Facelift supersportovního Nissanu GT-R se včera poprvé ukázal v České republice. Premiéru si odbyl na českém zastoupení značky v Praze a my jsme u toho nesměli chybět.
Hodně ostré japonské kupé bude lákat zájemce na ještě větší výkon, kosmetické změny designu a ještě o něco lepší zrychlení. Nová verze Nissanu GT-R se představila letos na autosalonu v New Yorku. Evropská premiéra se pak uskutečnila poměrně nedávno na autosalonu v Bratislavě.
A v čem všem se vlastně nový GT-R liší od toho starého? Přibyla nově tvarovaná přední maska, nové nárazníky a auto nabízí i ostřejší a agresivnější vzhled. Nová tvář pak přispívá k lepší aerodynamice a změnou prošel i interiér. Krom toho se změn dočkal i motor.
Ten disponuje dvěma turbodmychadly a jedná se o přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru. Ten nabízí výkon 570 koní a točivý moment 637 Nm. Úprav doznala i šestistupňová dvouspojková převodovka. Technické parametry pak obsahují zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximálka překračuje 300 km/h
V interiéru se objevila nová palubní deska a středová konzola je nově natočená k řidiči. Zároveň ubyla tlačítka ze středového panelu a za příplatek je možné dvoubarevné čalounění kabiny. Multimediální systém dostal vícesměrový ovladač, který vypadá jako ovladač systému iDrive.
Nissan uvádí nový GT-R hned v pěti různých variantách. Z toho jsou tři výbavy a dvě podvýbavy. Základní model s celočernou kabinou a koženými sedadly vyjde na 2 660 000 Kč. Vrcholná verze GT-R Prestige je vybavena dvoubarevným čalouněním, hromadou výbavy a zájemce přijde na 2 865 000 Kč.
Výroba nového GT-R začně od půlky května a ke svým majitelům se první kousky dostanou v červenci.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?