Facelift supersportovního Nissanu GT-R se včera poprvé ukázal v České republice. Premiéru si odbyl na českém zastoupení značky v Praze a my jsme u toho nesměli chybět.
Hodně ostré japonské kupé bude lákat zájemce na ještě větší výkon, kosmetické změny designu a ještě o něco lepší zrychlení. Nová verze Nissanu GT-R se představila letos na autosalonu v New Yorku. Evropská premiéra se pak uskutečnila poměrně nedávno na autosalonu v Bratislavě.
A v čem všem se vlastně nový GT-R liší od toho starého? Přibyla nově tvarovaná přední maska, nové nárazníky a auto nabízí i ostřejší a agresivnější vzhled. Nová tvář pak přispívá k lepší aerodynamice a změnou prošel i interiér. Krom toho se změn dočkal i motor.
Ten disponuje dvěma turbodmychadly a jedná se o přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru. Ten nabízí výkon 570 koní a točivý moment 637 Nm. Úprav doznala i šestistupňová dvouspojková převodovka. Technické parametry pak obsahují zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximálka překračuje 300 km/h
V interiéru se objevila nová palubní deska a středová konzola je nově natočená k řidiči. Zároveň ubyla tlačítka ze středového panelu a za příplatek je možné dvoubarevné čalounění kabiny. Multimediální systém dostal vícesměrový ovladač, který vypadá jako ovladač systému iDrive.
Nissan uvádí nový GT-R hned v pěti různých variantách. Z toho jsou tři výbavy a dvě podvýbavy. Základní model s celočernou kabinou a koženými sedadly vyjde na 2 660 000 Kč. Vrcholná verze GT-R Prestige je vybavena dvoubarevným čalouněním, hromadou výbavy a zájemce přijde na 2 865 000 Kč.
Výroba nového GT-R začně od půlky května a ke svým majitelům se první kousky dostanou v červenci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?