Zástupci dopravní policie České republiky, dnes oficiálně převzali 35 automobilů Škoda Octavia v civilním provedení. Ty budou využívány ke skrytému dohledu na českých silnicích a dálnicích.
V prosinci loňského roku převzala Policie 53 Octavií. Dnes se rodina automobilů určených ke skrytému dohledu na silnicích rozrostla o dalších 35 Octavií.
Jedná se o modely poháněny motorem 1,8 TSI o výkonu 132 kW s kombinovaným pohonem všech kol a dvouspojkovými automatickými převodovkami DSG. Vozy jsou samozřejmě vybaveny nejmodernější měřící technikou pro dynamickému i stacionárnímu měření rychlosti, moderním, nezávislým kamerovým systémem zaznamenávající obraz ve vysokém rozlišení, zaznamenávající protiprávní jednání účastníků silničního provozu.
Moderní systémy dokáží za jízdy rozpoznávat registrační značky automobilů, které porovnává s aktuálním seznamem odcizených a hledaných vozidel. Automobily jsou také vybaveny speciálně inovovaným systémem světelné signalizace, která se má stát mnohem výraznějším a lépe viditelným pro účastníky silničního provozu. Mezi tyto inovované systémy patří i možnost předávat ostatním účastníkům provozu textové zprávy všeho druhu.
Nákup vozidel byl financován z Fondu zábrany škod, jako obměna za dosluhující techniku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.