Víte, jaké je nejvíc prodávané sportovní auto typu kupé? Pokud ne, odpovědí vám bude značka Ford a jeho nový Mustang.
Ten se totiž v roce 2015 stal nejprodávanějším sporťákem na Zemi. Dokládají to statistiky zveřejněné samotným vedením Fordu, podle kterých firma prodala ve světě okolo 110 tisíc Mustangů s karoserií kupé a zhruba 30 tisíc Mustangů ve verzi kabriolet.
Právě hranice prodaných 100 tisíc kusů znamená pro Ford prvenství v kategorii neprodávanější dvoudveřové sportovní auto. Pro výrobce je to obrovský úspěch a rád se s ním samozřejmě chlubí.
Je jasné, že nejvíce prodaných aut jezdí po silnicích v USA. Podle Fordu se každý měsíc prodalo jen v Americe 12 tisíc Mustangů, což je více než konkurenčních Chevroletů Camaro a Dodgů Challenger dohromady. O to víc pak zarazí zpráva, že například v Kalifornii je nejoblíbenější verzí Mustang se čtyřválcovým motorem 2.3 EcoBoost.
Naopak v Austrálii a Novém Zélandu je velmi populární verze s motorem 5.0 V8. Ta zde tvoří přes 90 % prodejů, zbylá procenta tvoří méně výkonné verze.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?