Porsche usilovně testuje na okruhu Nürburgring novou karosářskou verzy modelu Panamera v kombi verzi Shooting Brake. Co vše nám nový přírůstek do rodiny Porsche nabídne?
Význam termínu Panamera Shooting Brake tkví hlavně v tom, že se bude jednat o mnohem praktičtější verzi stávajícího sportovního kupé-sedanu. Základem se stal před 4 roky představený koncept Sport Turismo a podle reakce veřejnosti se verze Shooting Brake stane velmi oblíbenou verzí.
Na Nürburgringu se prozatím prohání prototypy s četnou kamufláží, a to hlavně v zadní části. Prodloužení karoserie přinese značné zvýšení velikosti kufru a zároveň zachová sexy ostrý design. Vůz měl také maskování na předních blatnících a měl zalepeny boční průduchy. Nechyběly mu ani čtyřbodové LED světlomety.
Vůz vyjede na podvozkové platformě MSB druhé generace, na které bude postavena i klasická Panamera příští generace. K tomu se přidává zpráva, že obě karosářské verze nejspíše využijí i technologii eaud-turbo, kterou jsme viděli u Audi SQ7.
V základní výbavě auta najdeme plně digitální přístrojový panel, větší displej informačního systému, přepracovanou středovou konzolu, která vypadá jako pilotní kabina letounu. Druhá generace Panamery se ukáže letos v říjnu na pařížském autosalonu, verze "Shooting Brake" pak přijde na trh v druhé polovině roku 2017.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.