Porsche usilovně testuje na okruhu Nürburgring novou karosářskou verzy modelu Panamera v kombi verzi Shooting Brake. Co vše nám nový přírůstek do rodiny Porsche nabídne?
Význam termínu Panamera Shooting Brake tkví hlavně v tom, že se bude jednat o mnohem praktičtější verzi stávajícího sportovního kupé-sedanu. Základem se stal před 4 roky představený koncept Sport Turismo a podle reakce veřejnosti se verze Shooting Brake stane velmi oblíbenou verzí.
Na Nürburgringu se prozatím prohání prototypy s četnou kamufláží, a to hlavně v zadní části. Prodloužení karoserie přinese značné zvýšení velikosti kufru a zároveň zachová sexy ostrý design. Vůz měl také maskování na předních blatnících a měl zalepeny boční průduchy. Nechyběly mu ani čtyřbodové LED světlomety.
Vůz vyjede na podvozkové platformě MSB druhé generace, na které bude postavena i klasická Panamera příští generace. K tomu se přidává zpráva, že obě karosářské verze nejspíše využijí i technologii eaud-turbo, kterou jsme viděli u Audi SQ7.
V základní výbavě auta najdeme plně digitální přístrojový panel, větší displej informačního systému, přepracovanou středovou konzolu, která vypadá jako pilotní kabina letounu. Druhá generace Panamery se ukáže letos v říjnu na pařížském autosalonu, verze "Shooting Brake" pak přijde na trh v druhé polovině roku 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.