Rodina Mercedesů-AMG v posledních týdnech poznala hned několik nových členů, pokud si ale myslíte, že to modely C 43, E 43 a GLC 43 skončilo, pletete se. Ten nejtěžší kalibr se totiž jmenuje C 63 Cabriolet a pod kapotou má dvakrát přeplňovaný osmiválec.
Podobně jako kupé, sedan i kombi bude kabriolet v nabídce jako C 63 nebo silnější C 63 S. V obou případech tepe pod kapotou čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, avšak zatímco v C 63 je naladěný na 476 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 650 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min, v útrobách C 63 S má 510 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min. Přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, s možností manuálního řazení pádly pod volantem, jsou poháněna zadní kola. Přenos síly ulehčuje mechanicky uzamykatelný diferenciál u slabšího provedení a elektronicky uzamykatelný diferenciál v silnější verzi.
Mercedes-AMG C 63 Cabriolet váží 1910 kilogramů, přičemž na sto kilometrů zrychluje za 4,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet je o 15 kilo těžší a zrychluje o desetinu rychleji. Maximální rychlost je stejných 250 km/h a nutno podotknout, že v obou případech se jedná o hodnotu s omezovačem. Ten zmizí s příplatkovým paketem AMG Driver´s Package, který hranici posouvá na 280 km/h. Spotřeba je v průměru mezi 8,9 - 9,3 l/100 km.
Podobně jako kupé má kabriolet upravený sportovní podvozek AMG Ride Control vpředu se čtyřprvkovou a vzadu s víceprvkovou nápravou. Tlumiče jsou nastavitelné do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus, stabilizace pracuje v režimu On, Sport nebo Off. Volič AMG Dynamic Select sází na čtyři módy u C 63 a na pět u C 63 S, stanou zájmu nezůstalo ani elektromechanický systém řízení. Kola slabšího modelu mají 18 palců a pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, silnější kabriolet má 19 palců a pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Kromě kol poznáte nejsilnější třídu C i podle jiných prvků. Například podle předního nárazníku s většími nasávacími otvory a splitterem nebo rozšířených blatníků vpředu o 64 milimetrů a vzadu o 66 milimetrů. Hliníková kapota (na přání vybavena dalšími akustickými materiály) byla prodloužena o 60 milimetrů, vzadu potom čekejte decentní odtokovou hranu kufru a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Plátěnou střechu ovládají elektromotorky až do 50 km/h, v kufru při jejím natažení je 355 litrů. Pokud je střecha dole, zůstává pro zavazadla 270 litrů. Uvnitř sází trojcípá hvězda na sportovní sedačky, spoustu kůže a upravené budíky. Specialitou otevřeného provedení je vyhřívání Airscarf v oblasti krku a větrný deflektor Aircap. V příplatkové výbavě je mnoho paketů, včetně AMG Night nebo AMG Carbon-Fiber, první rok bude dostupná také verze Edition 1.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.