Mercedes-AMG C 63 přišel o střechu, z divokosti neztratil ani kapku

Mercedes-AMG C 63 a C 63 S přichází také s otevřenou karosérií.
Mercedes-AMG C 63 a C 63 S přichází také s otevřenou karosérií., foto: Mercedes-AMG
ar6 29. března 2016 3:15
Sdílej:

Rodina Mercedesů-AMG v posledních týdnech poznala hned několik nových členů, pokud si ale myslíte, že to modely C 43, E 43 a GLC 43 skončilo, pletete se. Ten nejtěžší kalibr se totiž jmenuje C 63 Cabriolet a pod kapotou má dvakrát přeplňovaný osmiválec.

Podobně jako kupé, sedan i kombi bude kabriolet v nabídce jako C 63 nebo silnější C 63 S. V obou případech tepe pod kapotou čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, avšak zatímco v C 63 je naladěný na 476 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 650 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min, v útrobách C 63 S má 510 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min. Přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, s možností manuálního řazení pádly pod volantem, jsou poháněna zadní kola. Přenos síly ulehčuje mechanicky uzamykatelný diferenciál u slabšího provedení a elektronicky uzamykatelný diferenciál v silnější verzi.

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet váží 1910 kilogramů, přičemž na sto kilometrů zrychluje za 4,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet je o 15 kilo těžší a zrychluje o desetinu rychleji. Maximální rychlost je stejných 250 km/h a nutno podotknout, že v obou případech se jedná o hodnotu s omezovačem. Ten zmizí s příplatkovým paketem AMG Driver´s Package, který hranici posouvá na 280 km/h. Spotřeba je v průměru mezi 8,9 - 9,3 l/100 km.

Podobně jako kupé má kabriolet upravený sportovní podvozek AMG Ride Control vpředu se čtyřprvkovou a vzadu s víceprvkovou nápravou. Tlumiče jsou nastavitelné do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus, stabilizace pracuje v režimu On, Sport nebo Off. Volič AMG Dynamic Select sází na čtyři módy u C 63 a na pět u C 63 S, stanou zájmu nezůstalo ani elektromechanický systém řízení. Kola slabšího modelu mají 18 palců a pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, silnější kabriolet má 19 palců a pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Kromě kol poznáte nejsilnější třídu C i podle jiných prvků. Například podle předního nárazníku s většími nasávacími otvory a splitterem nebo rozšířených blatníků vpředu o 64 milimetrů a vzadu o 66 milimetrů. Hliníková kapota (na přání vybavena dalšími akustickými materiály) byla prodloužena o 60 milimetrů, vzadu potom čekejte decentní odtokovou hranu kufru a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Plátěnou střechu ovládají elektromotorky až do 50 km/h, v kufru při jejím natažení je 355 litrů. Pokud je střecha dole, zůstává pro zavazadla 270 litrů. Uvnitř sází trojcípá hvězda na sportovní sedačky, spoustu kůže a upravené budíky. Specialitou otevřeného provedení je vyhřívání Airscarf v oblasti krku a větrný deflektor Aircap. V příplatkové výbavě je mnoho paketů, včetně AMG Night nebo AMG Carbon-Fiber, první rok bude dostupná také verze Edition 1.

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.