Rodina Mercedesů-AMG v posledních týdnech poznala hned několik nových členů, pokud si ale myslíte, že to modely C 43, E 43 a GLC 43 skončilo, pletete se. Ten nejtěžší kalibr se totiž jmenuje C 63 Cabriolet a pod kapotou má dvakrát přeplňovaný osmiválec.
Podobně jako kupé, sedan i kombi bude kabriolet v nabídce jako C 63 nebo silnější C 63 S. V obou případech tepe pod kapotou čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, avšak zatímco v C 63 je naladěný na 476 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 650 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min, v útrobách C 63 S má 510 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min. Přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, s možností manuálního řazení pádly pod volantem, jsou poháněna zadní kola. Přenos síly ulehčuje mechanicky uzamykatelný diferenciál u slabšího provedení a elektronicky uzamykatelný diferenciál v silnější verzi.
Mercedes-AMG C 63 Cabriolet váží 1910 kilogramů, přičemž na sto kilometrů zrychluje za 4,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet je o 15 kilo těžší a zrychluje o desetinu rychleji. Maximální rychlost je stejných 250 km/h a nutno podotknout, že v obou případech se jedná o hodnotu s omezovačem. Ten zmizí s příplatkovým paketem AMG Driver´s Package, který hranici posouvá na 280 km/h. Spotřeba je v průměru mezi 8,9 - 9,3 l/100 km.
Podobně jako kupé má kabriolet upravený sportovní podvozek AMG Ride Control vpředu se čtyřprvkovou a vzadu s víceprvkovou nápravou. Tlumiče jsou nastavitelné do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus, stabilizace pracuje v režimu On, Sport nebo Off. Volič AMG Dynamic Select sází na čtyři módy u C 63 a na pět u C 63 S, stanou zájmu nezůstalo ani elektromechanický systém řízení. Kola slabšího modelu mají 18 palců a pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, silnější kabriolet má 19 palců a pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Kromě kol poznáte nejsilnější třídu C i podle jiných prvků. Například podle předního nárazníku s většími nasávacími otvory a splitterem nebo rozšířených blatníků vpředu o 64 milimetrů a vzadu o 66 milimetrů. Hliníková kapota (na přání vybavena dalšími akustickými materiály) byla prodloužena o 60 milimetrů, vzadu potom čekejte decentní odtokovou hranu kufru a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Plátěnou střechu ovládají elektromotorky až do 50 km/h, v kufru při jejím natažení je 355 litrů. Pokud je střecha dole, zůstává pro zavazadla 270 litrů. Uvnitř sází trojcípá hvězda na sportovní sedačky, spoustu kůže a upravené budíky. Specialitou otevřeného provedení je vyhřívání Airscarf v oblasti krku a větrný deflektor Aircap. V příplatkové výbavě je mnoho paketů, včetně AMG Night nebo AMG Carbon-Fiber, první rok bude dostupná také verze Edition 1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.