Rodina Mercedesů-AMG v posledních týdnech poznala hned několik nových členů, pokud si ale myslíte, že to modely C 43, E 43 a GLC 43 skončilo, pletete se. Ten nejtěžší kalibr se totiž jmenuje C 63 Cabriolet a pod kapotou má dvakrát přeplňovaný osmiválec.
Podobně jako kupé, sedan i kombi bude kabriolet v nabídce jako C 63 nebo silnější C 63 S. V obou případech tepe pod kapotou čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, avšak zatímco v C 63 je naladěný na 476 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 650 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min, v útrobách C 63 S má 510 koní mezi 5500 - 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 - 4500 ot./min. Přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, s možností manuálního řazení pádly pod volantem, jsou poháněna zadní kola. Přenos síly ulehčuje mechanicky uzamykatelný diferenciál u slabšího provedení a elektronicky uzamykatelný diferenciál v silnější verzi.
Mercedes-AMG C 63 Cabriolet váží 1910 kilogramů, přičemž na sto kilometrů zrychluje za 4,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet je o 15 kilo těžší a zrychluje o desetinu rychleji. Maximální rychlost je stejných 250 km/h a nutno podotknout, že v obou případech se jedná o hodnotu s omezovačem. Ten zmizí s příplatkovým paketem AMG Driver´s Package, který hranici posouvá na 280 km/h. Spotřeba je v průměru mezi 8,9 - 9,3 l/100 km.
Podobně jako kupé má kabriolet upravený sportovní podvozek AMG Ride Control vpředu se čtyřprvkovou a vzadu s víceprvkovou nápravou. Tlumiče jsou nastavitelné do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus, stabilizace pracuje v režimu On, Sport nebo Off. Volič AMG Dynamic Select sází na čtyři módy u C 63 a na pět u C 63 S, stanou zájmu nezůstalo ani elektromechanický systém řízení. Kola slabšího modelu mají 18 palců a pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, silnější kabriolet má 19 palců a pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Kromě kol poznáte nejsilnější třídu C i podle jiných prvků. Například podle předního nárazníku s většími nasávacími otvory a splitterem nebo rozšířených blatníků vpředu o 64 milimetrů a vzadu o 66 milimetrů. Hliníková kapota (na přání vybavena dalšími akustickými materiály) byla prodloužena o 60 milimetrů, vzadu potom čekejte decentní odtokovou hranu kufru a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Plátěnou střechu ovládají elektromotorky až do 50 km/h, v kufru při jejím natažení je 355 litrů. Pokud je střecha dole, zůstává pro zavazadla 270 litrů. Uvnitř sází trojcípá hvězda na sportovní sedačky, spoustu kůže a upravené budíky. Specialitou otevřeného provedení je vyhřívání Airscarf v oblasti krku a větrný deflektor Aircap. V příplatkové výbavě je mnoho paketů, včetně AMG Night nebo AMG Carbon-Fiber, první rok bude dostupná také verze Edition 1.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.