Nissan GT-R je na trhu již devátým rokem, jeho tvary a průběžně aktualizovaná technika ale jako by nestárly. Dokazuje to také úplně poslední modernizace. Ta je sice podle automobilky nejrozsáhlejší ze všech, základní linie ale zůstávají pořád stejné.
Přední části nově dominuje větší maska chladiče s matně chromovanou lištou ve tvaru písmene V, typickým to prvkem posledních modelů Nisaanu. Na masku plynule navazuje zesílená kapota, zajišťující lepší stabilitu. Přední splitter dostal novou hranu, nárazník pro změnu aerodynamicky tvarované lišty pod světlomety. Ze stejného důvodu byly rozšířeny prahy dveří a upravena zadní část, zejména v oblasti bočních nasávacích otvorů u koncovek výfuku. Mezi nimi je nově stříbrná lišta. Paletu laků karosérie osvěžila metalíza Blaze.
Uvnitř je to především o nové středové konzoli s jedenácti tlačítky místo předchozích sedmadvaceti. Úbytku bylo docíleno úpravou multimediálního systému s větším osmipalcovým displejem. Sedadla, palubní deska i výplně jsou navíc čalouněné kvalitní kůží (u provedení Premium semianilinovou ve čtyřech barevných kombinacích), jejíž prošívání má na svědomí tým Takumi. Přepracován a kůží potažen byl též volant s pádly řazení.
Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3.8 litru, avšak posílený na 572 koní a 633 Newtonmetrů. Sílu přenáší na všechna kola šestistupňová dvouspojková převodovka s plynulejším řazením a menším hlukem. Zvukový doprovod obstarává upravený výfuk s titanovými tlumiči. Podvozek s novým zavěšením v kombinaci s pevnější karosérií a dvacetipalcovými koly přináší vyšší stabilitu a větší rychlost zatáčení. Zároveň ale bylo pohlíženo i na komfort, a to nejen jízdní, ale i zvukový.
Předobjednávky budou spuštěny v dubnu, u zákazníků se první vozy objeví v létě.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?