Nissan GT-R je na trhu již devátým rokem, jeho tvary a průběžně aktualizovaná technika ale jako by nestárly. Dokazuje to také úplně poslední modernizace. Ta je sice podle automobilky nejrozsáhlejší ze všech, základní linie ale zůstávají pořád stejné.
Přední části nově dominuje větší maska chladiče s matně chromovanou lištou ve tvaru písmene V, typickým to prvkem posledních modelů Nisaanu. Na masku plynule navazuje zesílená kapota, zajišťující lepší stabilitu. Přední splitter dostal novou hranu, nárazník pro změnu aerodynamicky tvarované lišty pod světlomety. Ze stejného důvodu byly rozšířeny prahy dveří a upravena zadní část, zejména v oblasti bočních nasávacích otvorů u koncovek výfuku. Mezi nimi je nově stříbrná lišta. Paletu laků karosérie osvěžila metalíza Blaze.
Uvnitř je to především o nové středové konzoli s jedenácti tlačítky místo předchozích sedmadvaceti. Úbytku bylo docíleno úpravou multimediálního systému s větším osmipalcovým displejem. Sedadla, palubní deska i výplně jsou navíc čalouněné kvalitní kůží (u provedení Premium semianilinovou ve čtyřech barevných kombinacích), jejíž prošívání má na svědomí tým Takumi. Přepracován a kůží potažen byl též volant s pádly řazení.
Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3.8 litru, avšak posílený na 572 koní a 633 Newtonmetrů. Sílu přenáší na všechna kola šestistupňová dvouspojková převodovka s plynulejším řazením a menším hlukem. Zvukový doprovod obstarává upravený výfuk s titanovými tlumiči. Podvozek s novým zavěšením v kombinaci s pevnější karosérií a dvacetipalcovými koly přináší vyšší stabilitu a větší rychlost zatáčení. Zároveň ale bylo pohlíženo i na komfort, a to nejen jízdní, ale i zvukový.
Předobjednávky budou spuštěny v dubnu, u zákazníků se první vozy objeví v létě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?