Nissan GT-R prošel posledním faceliftem, ten posílil výkon a vyhladil vrásky

Nissan GT-R má po modernizaci modernější vzhled, kvalitnější interiér a vyšší výkon.
Nissan GT-R má po modernizaci modernější vzhled, kvalitnější interiér a vyšší výkon., foto: Nissan
ar6 24. března 2016 04:00
Sdílej:

Nissan GT-R je na trhu již devátým rokem, jeho tvary a průběžně aktualizovaná technika ale jako by nestárly. Dokazuje to také úplně poslední modernizace. Ta je sice podle automobilky nejrozsáhlejší ze všech, základní linie ale zůstávají pořád stejné.

Přední části nově dominuje větší maska chladiče s matně chromovanou lištou ve tvaru písmene V, typickým to prvkem posledních modelů Nisaanu. Na masku plynule navazuje zesílená kapota, zajišťující lepší stabilitu. Přední splitter dostal novou hranu, nárazník pro změnu aerodynamicky tvarované lišty pod světlomety. Ze stejného důvodu byly rozšířeny prahy dveří a upravena zadní část, zejména v oblasti bočních nasávacích otvorů u koncovek výfuku. Mezi nimi je nově stříbrná lišta. Paletu laků karosérie osvěžila metalíza Blaze.

Uvnitř je to především o nové středové konzoli s jedenácti tlačítky místo předchozích sedmadvaceti. Úbytku bylo docíleno úpravou multimediálního systému s větším osmipalcovým displejem. Sedadla, palubní deska i výplně jsou navíc čalouněné kvalitní kůží (u provedení Premium semianilinovou ve čtyřech barevných kombinacích), jejíž prošívání má na svědomí tým Takumi. Přepracován a kůží potažen byl též volant s pádly řazení.

Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3.8 litru, avšak posílený na 572 koní a 633 Newtonmetrů. Sílu přenáší na všechna kola šestistupňová dvouspojková převodovka s plynulejším řazením a menším hlukem. Zvukový doprovod obstarává upravený výfuk s titanovými tlumiči. Podvozek s novým zavěšením v kombinaci s pevnější karosérií a dvacetipalcovými koly přináší vyšší stabilitu a větší rychlost zatáčení. Zároveň ale bylo pohlíženo i na komfort, a to nejen jízdní, ale i zvukový.

Předobjednávky budou spuštěny v dubnu, u zákazníků se první vozy objeví v létě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.