Mazda nabídne MX-5 s karosérií targa, vypadá jako menší sourozenec Porsche 911

ar6, 23. března 2016, 11:00 Google+ New York International Auto Show 2016

Mazdu MX-5 známe především jako lehký roadster s plátěnou stahovací střechou. Historie ale v různých koutech světa pamatuje také model s pevnou skládací střechou nebo dokonce s karosérií kupé. Třetím způsobem, jak dostat MX-5 s pevnou střechou, je targa, kterou japonská automobilka představuje na autosalonu v New Yorku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Targa s označením RF je třetím způsobem, jak nabídnout Mazdu MX-5 s pevnou střechou.

Targa s označením RF je třetím způsobem, jak nabídnout Mazdu MX-5 s pevnou střechou. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Verze RF (Retractable Fastback) na první pohled leckomu připomene 911 Targa, která byla vyprána „na čtyřicet.“ A skutečně, se střechou dole a při pohledu z profilu by se jistá podobnost najít dala. Je to ale především kvůli střeše. Tu ovládají elektromotory a její střední díl se do zadní části auta schová za 12 sekund při rychlostech do 10 km/h. Prostřední díl střechy bude dostupný v klavírní černi nebo v odstínu karosérie, přepracovaná zadní část s výraznějšími sloupky a stahovacím oknem má vždy stejný odstín jako karosérie. V paletě laků se mimochodem objeví nová šedá Machine.

Pro příznivce praktičnosti je jistě dobrou zprávou, že zavazadlový prostor o objemu 130 litrů zůstal nezměněn. Uvnitř se toho také příliš nezměnilo, pořád tu máme vynikající pozici za volantem, volně stojící displej multimediálního systému nebo kruhové výdechy ventilace. Přibylo ovšem tlačítko pro ovládání střechy a 4,6palcový TFT displej na přístrojovém panelu zobrazuje střechu ve chvíli, kdy se natahuje nebo sklápí. Sedadla mohou být čalouněná kůží Nappa a spolu s výplněmi dveří obsahují prošívání šedou nití.

Technicky zapracovala Mazda na nastavení podvozku a řízení. Pod kapotou ale změny nečekejte, což v Evropě znamená zážehovou patnáctistovku a dvoulitr, oba s technologiemi Skyactiv-G. V USA bude dostupný jen větší ze dvou čtyřválců, vedle šestistupňového manuálu ale dostane i šestistupňový automat. Prodej začne koncem letošního roku, cena by v porovnání s roadsterem měla o něco málo narůst.

Vytisknout

Diskuze: Mazda nabídne MX-5 s karosérií targa, vypadá jako menší sourozenec Porsche 911

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang GT-H

Ford Mustang se vrací s edicí GT-H a programem Rent-A-Racer!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud