Bavorská automobilka BMW zveřejnila svůj nový business plán, ve kterém seznámila širokou veřejnost na konferenci v Mnichově s novinkami, kterých se dočkáme v blízkém časovém horizontu.
BMW oznámilo příchod revoluce v řadě BMW i. To znamená rozvoj nových technologií autonomního řízení a ovládání vozu, konektivity, technologií elektormotrů, baterií a snižování hmotnosti konstrukce.
To jsou všechno poměrně obecná prohlášení. BMW bylo na své konferenci ale i přímočařejší. Přímo potvrdilo plány pro plug-in hybridní vozy značky Mini a futuristický supersport i8 ve verzi roadster, který se na trhu objeví již v roce 2018.
Rovněž se můžeme těšit na nové BMW i3 v několika variantách s efektivnějšími akumulátory.
BMW klade, jak vidno, velký důraz na elektromobily. Nezapomíná ale i na další alternativní pohony. Konkrétně plánuje pokračovat ve vývoji vozu poháněného vodíkem, jehož dojezd má být 700 km.
Ale aby nebylo těch alternativních pohonů mnoho, BMW připomnělo i plánovaný rozvoj řady M a M Performace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?