Mercedes-Benz CLA prodělal pár kosmetických zákroků, na první pohled je nepoznáte

Mercedes-Benz CLA je po faceliftu jiný jen v detailech.
Mercedes-Benz CLA je po faceliftu jiný jen v detailech., foto: Mercedes-Benz
ar6 21. března 2016 3:10
Sdílej:

Mercedes-Benz CLA se jako menší sourozenec úspěšného modelu CLS představil na začátku roku 2013. Loni na trh dorazilo také kombi Shooting Brake, které ale spíše než na praktičnost hraje na stylovost svého zevnějšku. Modernizace, jejíž premiéru hostí New York a Berlín, je tak z kategorie těch decentních.

Maska chladiče všech verzí bude od nového modelového roku vybavena trojrozměrným diamantovým efektem. Společnost jí v přední části dělá přepracovaný nárazník se stříbrnými, černými nebo chromovanými detaily. V příplatkové výbavě se objevují full-LED diodová přední světla. Vzadu je změn o něco méně, tou asi nejviditelnější je použití decentní spojnice obou koncovek výfuku. Víko kufru může být nově ovládáno prostřednictvím elektromotorů. Paleta litých kol obsahuje mimo jiné až pět různých designů osmnáctipalcových kol, paletu laků doplnila modrá metalíza Cavansite.

Uvnitř hrají prim nové potahy sedadel, respektive přepracované budíky s červenými ručičkami. Pochromované ovladače pocházejí z loni omlazeného Mercedesu třídy A, pro inforainmenty Audio 20 CD nebo Audio 20 DVD si můžete připlatit za upravený osmipalcový dotykový displej. Když už je řeč o multimediálních systémech, sluší se zmínit také volitelná rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro chytré telefony je připravena nabíjecí stanice.

Lídrem v oblasti spotřeby je verze CLA 180 d BlueEfficiency s výkonem 109 koní a manuální převodovkou, která si řekne průměrně jen o 3,5 l/100 km (kombi je o deci žíznivější). Novinkou je kombinace verze CLA 220 o výkonu 184 koní s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zbytek motorové palety zůstal beze změn. Standardem všech verzí bude systém Active Brake Assist, zahrnující autonomní brzdění nebo zmírňování kolizí v zadní části vozidla.

Mercedes-AMG CLA 45 pokračuje i nadále s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválecm o výkonu 381 koní s točivým momentem 475 Nm, spolupracující se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Oproti předchozí verzi došlo k úpravě předního nárazníku se splitterem a postranními křidélky, vzadu je vedle čtyřdílného difuzoru také upravený spoiler. V nabídce je i volitelný aerodynamický balíček. Standardem jsou od nového modelového roku full-LED světla, osmnáctipalcová kola lze nahradit o palec většími ráfky. Interiér dostal upravené čalounění a nové dekorační plochy.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.