Mercedes-Benz CLA se jako menší sourozenec úspěšného modelu CLS představil na začátku roku 2013. Loni na trh dorazilo také kombi Shooting Brake, které ale spíše než na praktičnost hraje na stylovost svého zevnějšku. Modernizace, jejíž premiéru hostí New York a Berlín, je tak z kategorie těch decentních.
Maska chladiče všech verzí bude od nového modelového roku vybavena trojrozměrným diamantovým efektem. Společnost jí v přední části dělá přepracovaný nárazník se stříbrnými, černými nebo chromovanými detaily. V příplatkové výbavě se objevují full-LED diodová přední světla. Vzadu je změn o něco méně, tou asi nejviditelnější je použití decentní spojnice obou koncovek výfuku. Víko kufru může být nově ovládáno prostřednictvím elektromotorů. Paleta litých kol obsahuje mimo jiné až pět různých designů osmnáctipalcových kol, paletu laků doplnila modrá metalíza Cavansite.
Uvnitř hrají prim nové potahy sedadel, respektive přepracované budíky s červenými ručičkami. Pochromované ovladače pocházejí z loni omlazeného Mercedesu třídy A, pro inforainmenty Audio 20 CD nebo Audio 20 DVD si můžete připlatit za upravený osmipalcový dotykový displej. Když už je řeč o multimediálních systémech, sluší se zmínit také volitelná rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro chytré telefony je připravena nabíjecí stanice.
Lídrem v oblasti spotřeby je verze CLA 180 d BlueEfficiency s výkonem 109 koní a manuální převodovkou, která si řekne průměrně jen o 3,5 l/100 km (kombi je o deci žíznivější). Novinkou je kombinace verze CLA 220 o výkonu 184 koní s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zbytek motorové palety zůstal beze změn. Standardem všech verzí bude systém Active Brake Assist, zahrnující autonomní brzdění nebo zmírňování kolizí v zadní části vozidla.
Mercedes-AMG CLA 45 pokračuje i nadále s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválecm o výkonu 381 koní s točivým momentem 475 Nm, spolupracující se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Oproti předchozí verzi došlo k úpravě předního nárazníku se splitterem a postranními křidélky, vzadu je vedle čtyřdílného difuzoru také upravený spoiler. V nabídce je i volitelný aerodynamický balíček. Standardem jsou od nového modelového roku full-LED světla, osmnáctipalcová kola lze nahradit o palec většími ráfky. Interiér dostal upravené čalounění a nové dekorační plochy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?