Mercedes-Benz CLA se jako menší sourozenec úspěšného modelu CLS představil na začátku roku 2013. Loni na trh dorazilo také kombi Shooting Brake, které ale spíše než na praktičnost hraje na stylovost svého zevnějšku. Modernizace, jejíž premiéru hostí New York a Berlín, je tak z kategorie těch decentních.
Maska chladiče všech verzí bude od nového modelového roku vybavena trojrozměrným diamantovým efektem. Společnost jí v přední části dělá přepracovaný nárazník se stříbrnými, černými nebo chromovanými detaily. V příplatkové výbavě se objevují full-LED diodová přední světla. Vzadu je změn o něco méně, tou asi nejviditelnější je použití decentní spojnice obou koncovek výfuku. Víko kufru může být nově ovládáno prostřednictvím elektromotorů. Paleta litých kol obsahuje mimo jiné až pět různých designů osmnáctipalcových kol, paletu laků doplnila modrá metalíza Cavansite.
Uvnitř hrají prim nové potahy sedadel, respektive přepracované budíky s červenými ručičkami. Pochromované ovladače pocházejí z loni omlazeného Mercedesu třídy A, pro inforainmenty Audio 20 CD nebo Audio 20 DVD si můžete připlatit za upravený osmipalcový dotykový displej. Když už je řeč o multimediálních systémech, sluší se zmínit také volitelná rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro chytré telefony je připravena nabíjecí stanice.
Lídrem v oblasti spotřeby je verze CLA 180 d BlueEfficiency s výkonem 109 koní a manuální převodovkou, která si řekne průměrně jen o 3,5 l/100 km (kombi je o deci žíznivější). Novinkou je kombinace verze CLA 220 o výkonu 184 koní s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zbytek motorové palety zůstal beze změn. Standardem všech verzí bude systém Active Brake Assist, zahrnující autonomní brzdění nebo zmírňování kolizí v zadní části vozidla.
Mercedes-AMG CLA 45 pokračuje i nadále s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválecm o výkonu 381 koní s točivým momentem 475 Nm, spolupracující se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Oproti předchozí verzi došlo k úpravě předního nárazníku se splitterem a postranními křidélky, vzadu je vedle čtyřdílného difuzoru také upravený spoiler. V nabídce je i volitelný aerodynamický balíček. Standardem jsou od nového modelového roku full-LED světla, osmnáctipalcová kola lze nahradit o palec většími ráfky. Interiér dostal upravené čalounění a nové dekorační plochy.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.