Nová generace Subaru Impreza se představí ve druhé polovině března v New Yorku, o její podobě jsme si ale mohli udělat obrázek z poměrně nedávno představených konceptů. Nejprve to byl hatchback, posléze následoval sedan a nejaktuálnější je volnočasová verze XV. A také ji uvidíme v sériové produkci.
Základní tvary karosérie jsou stejné jako u dříve představených karosářských variant, to znamená relativně nízkou a širokou přední část se šestiúhelníkovou maskou chladiče a světly, svou optikou připomínajícími motiv motoru s protiběžnými písty. Při pohledu na boční partie vyniká především linka, táhnoucí se od předních k zadním světlometům, respektive výrazný prolis. Vzadu se potom opakuje optika předních reflektorů, vrchní část víka kufru „zdobí“ decentní spoiler.
Pro model XV jsou specifické nárazníky se stříbrně lakovanými segmenty, které doplňují plastové obložení blatníků a spodní části dveří nebo oranžové detaily karosérie. Vyšší světlá výška se bude hodit především na polní cesty, což bude ostatně asi ten nejtěžší terén, kam se XV vydá. Devatenáctipalcová kola s oranžovými prvky odpovídají naturelu vozu, na střeše potom jsou stříbrné ližiny. Na délku má koncept 4520 milimetrů, na šířku 1920 milimetrů a na výšku 1570 milimetrů, mezi nápravami je 2670 milimetrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.