Nová generace Subaru Impreza se představí ve druhé polovině března v New Yorku, o její podobě jsme si ale mohli udělat obrázek z poměrně nedávno představených konceptů. Nejprve to byl hatchback, posléze následoval sedan a nejaktuálnější je volnočasová verze XV. A také ji uvidíme v sériové produkci.
Základní tvary karosérie jsou stejné jako u dříve představených karosářských variant, to znamená relativně nízkou a širokou přední část se šestiúhelníkovou maskou chladiče a světly, svou optikou připomínajícími motiv motoru s protiběžnými písty. Při pohledu na boční partie vyniká především linka, táhnoucí se od předních k zadním světlometům, respektive výrazný prolis. Vzadu se potom opakuje optika předních reflektorů, vrchní část víka kufru „zdobí“ decentní spoiler.
Pro model XV jsou specifické nárazníky se stříbrně lakovanými segmenty, které doplňují plastové obložení blatníků a spodní části dveří nebo oranžové detaily karosérie. Vyšší světlá výška se bude hodit především na polní cesty, což bude ostatně asi ten nejtěžší terén, kam se XV vydá. Devatenáctipalcová kola s oranžovými prvky odpovídají naturelu vozu, na střeše potom jsou stříbrné ližiny. Na délku má koncept 4520 milimetrů, na šířku 1920 milimetrů a na výšku 1570 milimetrů, mezi nápravami je 2670 milimetrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?