Nová generace Subaru Impreza se představí ve druhé polovině března v New Yorku, o její podobě jsme si ale mohli udělat obrázek z poměrně nedávno představených konceptů. Nejprve to byl hatchback, posléze následoval sedan a nejaktuálnější je volnočasová verze XV. A také ji uvidíme v sériové produkci.
Základní tvary karosérie jsou stejné jako u dříve představených karosářských variant, to znamená relativně nízkou a širokou přední část se šestiúhelníkovou maskou chladiče a světly, svou optikou připomínajícími motiv motoru s protiběžnými písty. Při pohledu na boční partie vyniká především linka, táhnoucí se od předních k zadním světlometům, respektive výrazný prolis. Vzadu se potom opakuje optika předních reflektorů, vrchní část víka kufru „zdobí“ decentní spoiler.
Pro model XV jsou specifické nárazníky se stříbrně lakovanými segmenty, které doplňují plastové obložení blatníků a spodní části dveří nebo oranžové detaily karosérie. Vyšší světlá výška se bude hodit především na polní cesty, což bude ostatně asi ten nejtěžší terén, kam se XV vydá. Devatenáctipalcová kola s oranžovými prvky odpovídají naturelu vozu, na střeše potom jsou stříbrné ližiny. Na délku má koncept 4520 milimetrů, na šířku 1920 milimetrů a na výšku 1570 milimetrů, mezi nápravami je 2670 milimetrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?