Nový a zběsilý Mercedes-AMG E 43 se konečně ukázal veřejnosti. Nabízí výkon přes 400 koní, hromadu výbavy a dravý vzhled karoserie.
Nová verze E 43 kombinuje silný motor a pohon všech kol 4MATIC, který v základní konfiguraci rozděluje výkon v poměru 31:69 ku prospěchu zadní nápravy. Nechybí ani čtyři koncovky výfuku, které bude okolí informovat o tom, co se to právě žene po silnici, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a zadní difuzor.
Pod kapotou je benzínový třílitrový šestiválec s výkonem 401 koní a točivým momentem 520 Nm, dostupným v rozmezí 2 500 až 5 000 ot./min. Auto se chlubí tím, že dovede zrychlit z nuly na stovku za 4,6 sekundy a jeho maximálka je opět elektronicky omezena na 250 km/h. S pohonnou jednotkou je pak spárován devítistupňový automat.
V základu je vůz vybaven 19palcovými pětipaprskovými koly AMG ve vysoce lesklém černém provedení. Na přání je však lze vyměnit za o palec větší ráfky ve dvoubarevném provedení. Brzdný výkon obstarávají kotouče o rozměru 360 x 36 mm vpředu a 360 x 26 mm vzadu.
K dokonalým jízdním vlastnostem bude přispívat i sportovní podvozek se vzduchovým odpružením AIR BODY CONTROL. Adaptivní tlumiče nabídnout režimy Comfort, Sport a Sport Plus, ve kterých se auto bude chovat naprosto specificky.
Tento model si odbude svou veřejnou živou premiéru koncem tohoto měsíce na autosalonu v New Yorku, přičemž do prodeje se dostane 20. června.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?