Nový a zběsilý Mercedes-AMG E 43 se konečně ukázal veřejnosti. Nabízí výkon přes 400 koní, hromadu výbavy a dravý vzhled karoserie.
Nová verze E 43 kombinuje silný motor a pohon všech kol 4MATIC, který v základní konfiguraci rozděluje výkon v poměru 31:69 ku prospěchu zadní nápravy. Nechybí ani čtyři koncovky výfuku, které bude okolí informovat o tom, co se to právě žene po silnici, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a zadní difuzor.
Pod kapotou je benzínový třílitrový šestiválec s výkonem 401 koní a točivým momentem 520 Nm, dostupným v rozmezí 2 500 až 5 000 ot./min. Auto se chlubí tím, že dovede zrychlit z nuly na stovku za 4,6 sekundy a jeho maximálka je opět elektronicky omezena na 250 km/h. S pohonnou jednotkou je pak spárován devítistupňový automat.
V základu je vůz vybaven 19palcovými pětipaprskovými koly AMG ve vysoce lesklém černém provedení. Na přání je však lze vyměnit za o palec větší ráfky ve dvoubarevném provedení. Brzdný výkon obstarávají kotouče o rozměru 360 x 36 mm vpředu a 360 x 26 mm vzadu.
K dokonalým jízdním vlastnostem bude přispívat i sportovní podvozek se vzduchovým odpružením AIR BODY CONTROL. Adaptivní tlumiče nabídnout režimy Comfort, Sport a Sport Plus, ve kterých se auto bude chovat naprosto specificky.
Tento model si odbude svou veřejnou živou premiéru koncem tohoto měsíce na autosalonu v New Yorku, přičemž do prodeje se dostane 20. června.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.