Automobilka BMW slaví v těchto dnech 100. výročí existence a zdá se, že v plánu je uvedení speciální edice modelové řady 7.
Dostane název Centennial Edition a bude vybaveno širokým sortimentem vnějších i vnitřních stylingových vylepšení. Vůz dostane velmi pravděpodobně prémiové kožené čalounění, impozantní množství doplňků a spoustu log 100. Edition.
Zatím se neví jistě, pro jaké motorizace bude Centennial Edition dostupná, spekuluje se o provedení 740i s 3,0-litrovým TwinPower Turbo šestiválcem, nebo o verzi 750i s 4,4-litrovým TwinPower Turbo osmiválcem a výkonem 445 koní. K celé nabídce se má přidat i vrcholné provedení M760i xDrive, jenž se chlubí 6,6-litrovým dvanáctiválcem s výkonem 600 koní.
Výroba bude velmi striktně omezena a speciální edice sedmičky se má prodávat jen na hlavních klíčových trzích po celém světě. BMW řady 7 Centennial Edition pak dorazí do prodeje letos na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?