Lamborghini představilo na probíhajícím autosalonu v Ženevě speciální edici modelu Huracán s názvem "Avio". Ta přináší řadu vizuálních úprav, ale dostalo se i na výkon?
I když je pravdou, že o dost divočejší model Centenario je bezesporu hvězdou stánku Lamborghini v Ženevě, Huracán Avio mu solidně šlape na paty. Vyrobí se jej pouze 250 kusů a hlavní myšlenkou tohoto vozu je vzdát hold světu letectví a kosmického průmyslu.
Všechny změny jsou čistě vizuální a standardem se stal lak karoseri Grigio Falco s perleťovou povrchovou úpravou. Pokud se vám tento odstín nelíbí, Lamborghini nabídne speciální edici ve čtyřech dalších volitelných matných barvách: Verde Turbine, Grigio Vulcano, Grigio Nibbio a Blu Grifo.
Tato kombinace je doplněna o dvojité pruhy na kapotě v bílé nebo šedé. Na prazích dveří jsou loga "L63", v kabině se ocitla černá kůže a Alcantara s kontrastním bílým prošitím a taktéž smaltovaný kus plechového štítku u okna řidiče.
Pod kapotou vozu čekejme 5,2litrový vidlicový desetiválec o výkonu 610 koní, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna pak jsou všechna kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?