Audi vstupuje do segmentu malých SUV, Q2 bude sourozencem Volkswagenu i Škody

Q2 je příspěvkem Audi do segmentu malých SUV.
Q2 je příspěvkem Audi do segmentu malých SUV., foto: Audi
ar6 2. března 2016 02:15
Sdílej:

Paleta SUV čtyř ingolstadtských kruhů aktuálně čítá modely Q3, Q5 a Q7, jimiž Audi okupuje téměř všechny části segmentu. Jediným chybějícím dílkem bylo až do ženevského autosalonu SUV těch nejmenších rozměrů. Model Q2 tak malými rozměry disponuje, k nim pak přidává vyšší světlou výšku a pohon všech kol.

Pokud jste někdy slyšeli poučku, že SUV má mít hodně hran, pak to Audi Q2 splňuje dokonale. Stačí se podívat na vysoko umístěnou osmiúhelníkovou masku chladiče Singleframe, chromem ohraničené výdechy ventilace nebo tvar světlometů na obou koncích vozu. Boční profil zvýrazňují dvě ostré linky, jedna v oblasti klik a druhá ve spodní části dveří, které se částečně promítají i do tvarování víka kufru. Trochu toho sportovního nádechu přináší svažující se linie střechy s decentním spoilerem, barevně odlišený C-sloupek a difuzor. Spodní části nárazníků, dveří a podběhy kol jsou ve stylu terénních modelů lakovány šedou barvou.

Na první pohled byste vozu snad ani nehádali pouhých 4,19 metru na délku, 1,51 na výšku a 1,79 metru na šířku. Mezi nápravami je 2,60 metru, což spolu s krátkým zadním převisem vyústilo v zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů, respektive 1050 litrů po sklopení sedadel. Mezi praktickými příplatky nechybí elektrické páté dveře nebo zadní lavice, rozdělená na tři části.

Dominantním prvkem palubní desky, potažmo středové konzole, je obrazovka multimediálního systému MMI, ovládaného otočným ovladačem a dvěma tlačítky na středovém tunelu nebo hlasem. Na přání je dodávána specifikace MMI Navigation plus, obsahující dotykovou plochu na hlavním ovladači a samozřejmě navigaci. Součástí infotainmentu je připojení k internetu nebo konektivita s chytrými telefony, vyšší specifikace potom přináší online služby Audi connect. Z ostatních modelů německé značky nepochází jen tvarování jednotlivých výdechů nebo ovladačů, ale i příplatkový digitální přístrojový panel a průhledový displej. Většina zájemců o podobné auto také ocení vyšší pozici sedadel.

Pod kapotou najdeme paletu motorů s výkonem od 116 do 190 koní. Tvořit ji budou litrový tříválec TFSI a čtyřválce 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory mohou šestistupňovou manuální převodovku vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, nejsilnější benzín i diesel potom přicházejí s pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty mají standardně progresivní řízení, na přání budou dostupné adaptivní tlumiče a volič jízdních režimů Audi drive select.

Aktivní bezpečnost mají na starosti přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pomocník pro změnu jízdního pruhu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent a hlídání vozidel přijíždějících ze strany vzadu. Prodej vozu začne na podzim, první zákazníci si Audi Q2 mohou objednávat od poloviny letošního roku, a to včetně provedení S line.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.