Paleta SUV čtyř ingolstadtských kruhů aktuálně čítá modely Q3, Q5 a Q7, jimiž Audi okupuje téměř všechny části segmentu. Jediným chybějícím dílkem bylo až do ženevského autosalonu SUV těch nejmenších rozměrů. Model Q2 tak malými rozměry disponuje, k nim pak přidává vyšší světlou výšku a pohon všech kol.
Pokud jste někdy slyšeli poučku, že SUV má mít hodně hran, pak to Audi Q2 splňuje dokonale. Stačí se podívat na vysoko umístěnou osmiúhelníkovou masku chladiče Singleframe, chromem ohraničené výdechy ventilace nebo tvar světlometů na obou koncích vozu. Boční profil zvýrazňují dvě ostré linky, jedna v oblasti klik a druhá ve spodní části dveří, které se částečně promítají i do tvarování víka kufru. Trochu toho sportovního nádechu přináší svažující se linie střechy s decentním spoilerem, barevně odlišený C-sloupek a difuzor. Spodní části nárazníků, dveří a podběhy kol jsou ve stylu terénních modelů lakovány šedou barvou.
Na první pohled byste vozu snad ani nehádali pouhých 4,19 metru na délku, 1,51 na výšku a 1,79 metru na šířku. Mezi nápravami je 2,60 metru, což spolu s krátkým zadním převisem vyústilo v zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů, respektive 1050 litrů po sklopení sedadel. Mezi praktickými příplatky nechybí elektrické páté dveře nebo zadní lavice, rozdělená na tři části.
Dominantním prvkem palubní desky, potažmo středové konzole, je obrazovka multimediálního systému MMI, ovládaného otočným ovladačem a dvěma tlačítky na středovém tunelu nebo hlasem. Na přání je dodávána specifikace MMI Navigation plus, obsahující dotykovou plochu na hlavním ovladači a samozřejmě navigaci. Součástí infotainmentu je připojení k internetu nebo konektivita s chytrými telefony, vyšší specifikace potom přináší online služby Audi connect. Z ostatních modelů německé značky nepochází jen tvarování jednotlivých výdechů nebo ovladačů, ale i příplatkový digitální přístrojový panel a průhledový displej. Většina zájemců o podobné auto také ocení vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou najdeme paletu motorů s výkonem od 116 do 190 koní. Tvořit ji budou litrový tříválec TFSI a čtyřválce 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory mohou šestistupňovou manuální převodovku vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, nejsilnější benzín i diesel potom přicházejí s pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty mají standardně progresivní řízení, na přání budou dostupné adaptivní tlumiče a volič jízdních režimů Audi drive select.
Aktivní bezpečnost mají na starosti přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pomocník pro změnu jízdního pruhu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent a hlídání vozidel přijíždějících ze strany vzadu. Prodej vozu začne na podzim, první zákazníci si Audi Q2 mohou objednávat od poloviny letošního roku, a to včetně provedení S line.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.