Paleta SUV čtyř ingolstadtských kruhů aktuálně čítá modely Q3, Q5 a Q7, jimiž Audi okupuje téměř všechny části segmentu. Jediným chybějícím dílkem bylo až do ženevského autosalonu SUV těch nejmenších rozměrů. Model Q2 tak malými rozměry disponuje, k nim pak přidává vyšší světlou výšku a pohon všech kol.
Pokud jste někdy slyšeli poučku, že SUV má mít hodně hran, pak to Audi Q2 splňuje dokonale. Stačí se podívat na vysoko umístěnou osmiúhelníkovou masku chladiče Singleframe, chromem ohraničené výdechy ventilace nebo tvar světlometů na obou koncích vozu. Boční profil zvýrazňují dvě ostré linky, jedna v oblasti klik a druhá ve spodní části dveří, které se částečně promítají i do tvarování víka kufru. Trochu toho sportovního nádechu přináší svažující se linie střechy s decentním spoilerem, barevně odlišený C-sloupek a difuzor. Spodní části nárazníků, dveří a podběhy kol jsou ve stylu terénních modelů lakovány šedou barvou.
Na první pohled byste vozu snad ani nehádali pouhých 4,19 metru na délku, 1,51 na výšku a 1,79 metru na šířku. Mezi nápravami je 2,60 metru, což spolu s krátkým zadním převisem vyústilo v zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů, respektive 1050 litrů po sklopení sedadel. Mezi praktickými příplatky nechybí elektrické páté dveře nebo zadní lavice, rozdělená na tři části.
Dominantním prvkem palubní desky, potažmo středové konzole, je obrazovka multimediálního systému MMI, ovládaného otočným ovladačem a dvěma tlačítky na středovém tunelu nebo hlasem. Na přání je dodávána specifikace MMI Navigation plus, obsahující dotykovou plochu na hlavním ovladači a samozřejmě navigaci. Součástí infotainmentu je připojení k internetu nebo konektivita s chytrými telefony, vyšší specifikace potom přináší online služby Audi connect. Z ostatních modelů německé značky nepochází jen tvarování jednotlivých výdechů nebo ovladačů, ale i příplatkový digitální přístrojový panel a průhledový displej. Většina zájemců o podobné auto také ocení vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou najdeme paletu motorů s výkonem od 116 do 190 koní. Tvořit ji budou litrový tříválec TFSI a čtyřválce 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory mohou šestistupňovou manuální převodovku vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, nejsilnější benzín i diesel potom přicházejí s pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty mají standardně progresivní řízení, na přání budou dostupné adaptivní tlumiče a volič jízdních režimů Audi drive select.
Aktivní bezpečnost mají na starosti přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pomocník pro změnu jízdního pruhu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent a hlídání vozidel přijíždějících ze strany vzadu. Prodej vozu začne na podzim, první zákazníci si Audi Q2 mohou objednávat od poloviny letošního roku, a to včetně provedení S line.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.