Paleta SUV čtyř ingolstadtských kruhů aktuálně čítá modely Q3, Q5 a Q7, jimiž Audi okupuje téměř všechny části segmentu. Jediným chybějícím dílkem bylo až do ženevského autosalonu SUV těch nejmenších rozměrů. Model Q2 tak malými rozměry disponuje, k nim pak přidává vyšší světlou výšku a pohon všech kol.
Pokud jste někdy slyšeli poučku, že SUV má mít hodně hran, pak to Audi Q2 splňuje dokonale. Stačí se podívat na vysoko umístěnou osmiúhelníkovou masku chladiče Singleframe, chromem ohraničené výdechy ventilace nebo tvar světlometů na obou koncích vozu. Boční profil zvýrazňují dvě ostré linky, jedna v oblasti klik a druhá ve spodní části dveří, které se částečně promítají i do tvarování víka kufru. Trochu toho sportovního nádechu přináší svažující se linie střechy s decentním spoilerem, barevně odlišený C-sloupek a difuzor. Spodní části nárazníků, dveří a podběhy kol jsou ve stylu terénních modelů lakovány šedou barvou.
Na první pohled byste vozu snad ani nehádali pouhých 4,19 metru na délku, 1,51 na výšku a 1,79 metru na šířku. Mezi nápravami je 2,60 metru, což spolu s krátkým zadním převisem vyústilo v zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů, respektive 1050 litrů po sklopení sedadel. Mezi praktickými příplatky nechybí elektrické páté dveře nebo zadní lavice, rozdělená na tři části.
Dominantním prvkem palubní desky, potažmo středové konzole, je obrazovka multimediálního systému MMI, ovládaného otočným ovladačem a dvěma tlačítky na středovém tunelu nebo hlasem. Na přání je dodávána specifikace MMI Navigation plus, obsahující dotykovou plochu na hlavním ovladači a samozřejmě navigaci. Součástí infotainmentu je připojení k internetu nebo konektivita s chytrými telefony, vyšší specifikace potom přináší online služby Audi connect. Z ostatních modelů německé značky nepochází jen tvarování jednotlivých výdechů nebo ovladačů, ale i příplatkový digitální přístrojový panel a průhledový displej. Většina zájemců o podobné auto také ocení vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou najdeme paletu motorů s výkonem od 116 do 190 koní. Tvořit ji budou litrový tříválec TFSI a čtyřválce 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory mohou šestistupňovou manuální převodovku vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, nejsilnější benzín i diesel potom přicházejí s pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty mají standardně progresivní řízení, na přání budou dostupné adaptivní tlumiče a volič jízdních režimů Audi drive select.
Aktivní bezpečnost mají na starosti přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pomocník pro změnu jízdního pruhu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent a hlídání vozidel přijíždějících ze strany vzadu. Prodej vozu začne na podzim, první zákazníci si Audi Q2 mohou objednávat od poloviny letošního roku, a to včetně provedení S line.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.