A je to tady. Nedočkaví fanoušci japonské automobilky Honda se mohou konečně podívat na podobu v pořadí desáté generace modelu Civic.
Ta se ukázala na ženevském autosalonu a už na první pohled je vůz výrazně sportovnější než její současný předchůdce. Na snímku je zobrazen pětidveřový hatchback, který je nově o 30 mm širší, 20 mm nižší a 130 mm delší.
K tomu se přidávají i větší a širší pneumatiky a taktéž kratší převisy karoserie. Na snímku září i přední LED světlomety společně s agresivně vypadajícím předním nárazníkem a kapotou.
Zadní část vozu je ještě výraznější, čemuž pomáhají dvě koncovky výfuku u zadního nárazníku. Nechybí ani zadní LED světla ve tvaru písmene C a dva spoilery. Fotografie interiéru zatím zveřejněny nebyly, ale lze očekávat, že se kabina bude podobat již dříve představené americké verzi.
Do prodeje přijde nový Civic na začátku roku 2017, přičemž bude nabízen s přeplňovaným 1,0litrovým tříválcovým benzinem a 1,5litrovým čtyřválecem i-VTEC. Z naftové nabídky čekejme klasickou pohonnou jednotku 1,6 i-DTEC. Se všemi motorizacemi bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka, popřípadě za příplatek automat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.