A je to tady. Nedočkaví fanoušci japonské automobilky Honda se mohou konečně podívat na podobu v pořadí desáté generace modelu Civic.
Ta se ukázala na ženevském autosalonu a už na první pohled je vůz výrazně sportovnější než její současný předchůdce. Na snímku je zobrazen pětidveřový hatchback, který je nově o 30 mm širší, 20 mm nižší a 130 mm delší.
K tomu se přidávají i větší a širší pneumatiky a taktéž kratší převisy karoserie. Na snímku září i přední LED světlomety společně s agresivně vypadajícím předním nárazníkem a kapotou.
Zadní část vozu je ještě výraznější, čemuž pomáhají dvě koncovky výfuku u zadního nárazníku. Nechybí ani zadní LED světla ve tvaru písmene C a dva spoilery. Fotografie interiéru zatím zveřejněny nebyly, ale lze očekávat, že se kabina bude podobat již dříve představené americké verzi.
Do prodeje přijde nový Civic na začátku roku 2017, přičemž bude nabízen s přeplňovaným 1,0litrovým tříválcovým benzinem a 1,5litrovým čtyřválecem i-VTEC. Z naftové nabídky čekejme klasickou pohonnou jednotku 1,6 i-DTEC. Se všemi motorizacemi bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka, popřípadě za příplatek automat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?