Lamborghini má další unikátní sporťák, Centenario s atmosférickým dvanáctiválcem

ar6, 1. března 2016, 12:10 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Stalo se tradicí, že Lamborghini čas od času představí nějaký limitovaný kousek s naprosto špičkovou technologií i cenovkou. Z dřívějších let jmenuje Réventon, Sesto Elemento, Aventador J nebo Veneno, letos se k nim pak přidává Centenario. To oslavuje sto let od narození Ferruccia Lamborghiniho a vznikne jen ve čtyřiceti kusech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Centenario je nejnovějším speciálem Lamborghini, vznikne jen čtyřicet kusů.

Centenario je nejnovějším speciálem Lamborghini, vznikne jen čtyřicet kusů. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Základem kupé nebo roadsteru je monokok z uhlíkových vláken, kolem nějž jsou umístěny panely karosérie ze stejného materiálu. Lamborghini tak váží „pouze“ 1520 kilogramů. Tuto sílu dává do pohybu atmosférický dvanáctiválec o výkonu 770 koní, který má posunutou horní hranici otáček až na 8600 za minutu. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere jen 2,8 sekundy, trojnásobná rychlost se na tachometru objeví za 23,5 sekundy. A že tyto hodnoty Centenario umí dokazuje i maximální rychlost přes 350 km/h.

Přes převodovku ISR jsou permanentně poháněna všechna čtyři kola, novinkou je použití natáčení zadní nápravy. V nižších rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola, vyšší hodnoty znamenají natáčení obou náprav ve stejném směru. Toto řešení tak pomáhá agilitě a celkové stabilitě vozu. Volič jízdních režimů obsahuje módy Strada, Sport a Corsa. Podvozek má vedle natáčecí zadní nápravy rovněž magnetické odpružení a dynamické řízení. Karbon-keramické brzdy potom kupé nebo roadster zastaví na třiceti metrech, pokud jede stovkou, nebo na 290 metrech, pokud jede třístovkou.

img-responsive

Za špičkovou aerodynamiku a atmosférický motor si nechá Centenario pořádně zaplatit. | foto: Lamborghini

O dílech karosérie z uhlíkových vláken již byla řeč, pro větší autenticitu však Lamborghini používá tyto části pouze přetřené lesklou nebo matnou barvou. Že jde o karbon tak poznáte už z dálky. Nahoru se otevírající dveře, kapota nebo střecha jsou lesklé, splitter, difuzor, nástavce prahů nebo podběhy jsou matné. Tmavé části potom doplňují detaily v jasně žlutém odstínu (majitel ale bude moci zvolit i jinou barvu). Charakteristické jsou pro 4924 milimetrů dlouhý a 1443 milimetrů vysoký vůz aerodynamické prvky v předním nárazníku a zadním difuzoru členěné do několika segmentů. Přední partie dále zaujmou dvěma nasávacími otvory v kapotě a světly s podpisem ve tvaru písmene Y.

Ten se opakuje i v zadní části, kde se LED diodové reflektory táhnou téměř po celé šířce auta. Ve spodní části nárazníku jsou vedle difuzoru také tři koncovky výfuku. Specialitou je zadní spoiler, který mění svou polohu podle aktuální rychlosti a zvoleného jízdního režimu. Extrémem je jeho rozšíření o 150 milimetrů a naklonění až o 15 stupňů. Kola z kovaného hliníku s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu obouvají speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero se specifickým žlutým proužkem. Ve středech ráfků nechybí matice s logem automobilky.

Kabina je plně přizpůsobitelná požadavkům majitele, její součástí ale budou vždy sedadla s karbonovou konstrukcí a potahy z kůže a Alcantary. Uhlíková vlákna jsou ostatně i na volantu, panelech dveří a středovém tunelu. Většina prvků je čalouněná Alcantarou, doplněnou o prošívání žlutou nití a decentní žluté vložky třeba na koberečcích. Výstupem multimediálního systému je 10,1palcová dotyková obrazovka, která zobrazuje jednak navigaci nebo internetový prohlížeč (součástí infotainmentu je rozhraní Apple CarPlay), jednak ale také data o telemetrii včetně rychlosti nebo přetížení. Přístrojový panel je plně digitální.

Že nastupujete do sportovního modelu prozrazují nejen dvě helmy pod přední kapotou, ale i příplatková dvojice kamer, jejichž prostřednictvím můžete nahrávat své výkony na závodní dráze. Celkem vznikne jen 20 kusů kupé a 20 kusů roadsteru. Každý má cenovku nejméně 1,75 milionu euro (cca 47,3 milionu korun), všechny už ale mají svého majitele.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Lamborghini má další unikátní sporťák, Centenario s atmosférickým dvanáctiválcem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

Tesla Model S

7 sedadel a 3 motory: Upravená Tesla pro rekordní jízdu na Nürburgringu nebo nová generace?

Škoda Octavia

Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Porsche 911 Carrera 4 v provedení kupé a kabriolet

Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

Nový Hyundai Ioniq Electric

Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a stoupá...

Ilustrační foto

Automobily versus chodci. Statistika ukázala, jak jsme na tom...

Maybach GLS

Mercedes Maybach GLS, 6.0 V12! Za astronomickou cenu

Ford Explorer Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

Hongqi

Frankfurt 2019 | IAA živě: Exkluzivně! Hongqi S9, čínská odpověď na Bugatti

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Cross Breeze ukazuje, jak bude vypadat SUV na základech malého Pola.

Volkswagen odhaluje SUV na základech Pola, dočkají se i v Boleslavi?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes Maybach GLS, 6.0 V12! Za astronomickou cenu

  2. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  3. Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

  4. Chystá se představení nové Audi RS7. Má se měřit s Ferrari, Porsche a stát 2,4 milionu

  5. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  6. Kapesní rakety s koncepcí supersportu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud