Aktuální generace Volva XC70 je tady s námi už devět let a tak je na čase, aby přišel její nástupce.
Ten by si měl vzít základ v nedávno představeném kombíku V90 a ponese označení CrossCountry. Malý problém však znamená výsledné označení vozu. V aktuální nabídce Volva je totiž model XC90 a tak se pro velký oplastovaný kombík bude používat označení 70, a to i přes základ v modelu V90.
A právě možnou podobu nové generace terénní V70 nastínil Theophilus Chin. Ten si dal s výsledným snímkem hodně práce a vidět můžeme pohled na příď a také záď.
Nechybí ani rozměrná litá kola, plastové lemy blatníků a jen decentně navýšená světlá výška. Výsledek je však hodně povedený a přesně takhle bychom si nástupce uměli s klidným svědomím představit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?