Další ročník autosalonu v Ženevě se blíží a společně s tím vyplouvají na povrch blížící se novinky. BMW zde například představí i8 v edici Protonic Red.
Na internetu se zatím objevuje jen pár fotografií, přičemž můžeme vidět speciální červený lak karoserie s kovovými akcenty v laku Frozen Grey Vůz dostane i 20palcová vícepaprsková kola z lehkých slitin, která jsou lakována v hliníkové matné barvě.
Unikátní design je přenesen i do interiéru, protože zákazníci zde naleznou červené kontrastní prošívání, dekory z uhlíkových vláken, loga "I8" všitá do opěrek hlavy, prahové lišty s nápisem Red Edition a kliky dveří z uhlíkových vláken. Nechybí ani speciální podlahové rohože s koženým lemováním a červeným kontrastním prošíváním.
Stejně jako standardní model, bude i tato speciální edice poháněna 1,5litrovým TwinPower Turbo tříválcovým motorem, elektromotorem a bateriemi. To umožňuje poskytnout kombinovaný maximální výkon 362 koňských sil a zrychlení z nuly na stovku lehce přes 4 sekundy.
BMW i8 Protonic Red Edition půjde do výroby letos v červenci a model bude v prodeji pouze po omezenou dobu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.