Právě dnes se odhalilo vrcholné provedení nové sedmičkové řady s označením M760i xDrive. Dostalo výkon 600 koní a ve sprintu z nuly na stovku je hodně rychlé.
Živou premiéru si auto odbude až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem vysoce výkonná limuzína nám již dnes ukazuje, jak přesně vypadá zvenku i zevnitř. Vrcholné verzi nechybí aerodynamický stylingový balíček, který obsahuje agresivní přední nárazník a zadní spoiler na víku kufru. Tento model byl také vybaven sportovním výfukovým systémem a 20" koly z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.
Interiér nové sedmičky je asi pro každého okamžitě rozpoznatelný, ale u vrcholné edice M760i jsou tu navíc sportovnější tříramenný kožený volant, pedály z ušlechtilé oceli a osvětlené prahové desky. Řidiče zde uvítá i přepracovaná středová konzola v lesklém klavírním laku a loga V12.
O pohon tohoto luxusního korábu se stará 6,6litrový dvanáctiválec TwinPower Turbo, který produkuje 600 koňských sil a 800 Nm točivého momentu. S ním je spojena osmistupňová automatická převodovka a nechybí ani pohon všech kol. I z toho důvodu je dost reálné zrychlení z nuly na stovku za 4 sekundy. Podvozek dostal vzduchové odpružení a aktivní řízení všech čtyř kol.
M760i xDrive se začne prodávat nejdříve ve Spojených státech amerických na začátku příštího roku a cena bude oznámena zřejmě po premiéře v Ženevě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?