Právě dnes se odhalilo vrcholné provedení nové sedmičkové řady s označením M760i xDrive. Dostalo výkon 600 koní a ve sprintu z nuly na stovku je hodně rychlé.
Živou premiéru si auto odbude až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem vysoce výkonná limuzína nám již dnes ukazuje, jak přesně vypadá zvenku i zevnitř. Vrcholné verzi nechybí aerodynamický stylingový balíček, který obsahuje agresivní přední nárazník a zadní spoiler na víku kufru. Tento model byl také vybaven sportovním výfukovým systémem a 20" koly z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.
Interiér nové sedmičky je asi pro každého okamžitě rozpoznatelný, ale u vrcholné edice M760i jsou tu navíc sportovnější tříramenný kožený volant, pedály z ušlechtilé oceli a osvětlené prahové desky. Řidiče zde uvítá i přepracovaná středová konzola v lesklém klavírním laku a loga V12.
O pohon tohoto luxusního korábu se stará 6,6litrový dvanáctiválec TwinPower Turbo, který produkuje 600 koňských sil a 800 Nm točivého momentu. S ním je spojena osmistupňová automatická převodovka a nechybí ani pohon všech kol. I z toho důvodu je dost reálné zrychlení z nuly na stovku za 4 sekundy. Podvozek dostal vzduchové odpružení a aktivní řízení všech čtyř kol.
M760i xDrive se začne prodávat nejdříve ve Spojených státech amerických na začátku příštího roku a cena bude oznámena zřejmě po premiéře v Ženevě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?