V uplynulých dnech se na světlo dostaly první informace ohledně dvou SUV, jejichž společným domovem bude Česká republika. Tím prvním je koncept Škoda VisionS, z něhož se stane sériové SUV Kodiaq, tím druhým potom Seat Ateca. A protože se všeobecně počítá s příbuzenským vztahem těchto dvou aut, vznikl jejich spojením render sériové podoby modelu s okřídleným šípem.
Pokud čekáte ve vztahu Seatu a Škody nějaké ale, nepletete se. Všeobecný předpoklad je totiž věc jedna, ale realita věc druhá. A v ní k sobě Ateca a Kodiaq budou mít nejspíše hodně daleko. Můžete se ptát proč, vysvětlení je ale naprosto jednoduché. Španělský model má na délku 4,36 metru a uvnitř maximálně pět míst k sezení, mladoboleslavský zástupce ale nabídne interiér se sedmi místy k sezení, a tím pádem také karosérii nataženou na 4,7 metru.
Modré auto z pera maďarského grafika, který si říká X-Tomi, tak s největší pravděpodobností ukazuje možnou podobu druhé generace Škody Yeti. Ta by toho mohla mít se Seatem společného přece jenom víc. Tím samozřejmě nechceme tvrdit, že se jednotlivé detaily této počítačové kompozice neobjeví na karosérii Kodiaqu, ten bude ale zároveň celkově větší. Blíže tak bude jistě mít k chystanému Tiguanu XL.
Pokud se oprostím od upřesňování vztahů mezi jednotlivými modely koncernu Volkswagen a zaměříme se čistě na ilustraci, spatříme Škodu nezvykle atraktivních tvarů. Hlavní je tady přední část s dvojitými světly, kterými bude disponovat VisionS. Jestli se ale objeví u jakéhokoliv sériového modelu, je otázkou. Stejná naopak zůstane maska chladiče s chromovaným rámečkem, ta je přesně v souladu se současným designovým stylem značky.
Kodiaq se oficiálně představí na podzimním pařížském autosalonu, jeho předobraz v podobě konceptu VisionS ale uvidíme už v Ženevě. Druhé vydání Škody Yeti zatím nemá přesně stanovené datum premiéry, jeho prototypy už se ale prohánějí po českých dálnicích. Podle nepotvrzených spekulací se ho dočkáme koncem příštího roku, možná ale Škoda překvapí. A pokud Vás SUV s okřídleným šípem zajímají, pak vězte, že vedle výše zmíněné dvojice dojde na ještě jeden model, dost možná ve stylu SUV kupé.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?