V uplynulých dnech se na světlo dostaly první informace ohledně dvou SUV, jejichž společným domovem bude Česká republika. Tím prvním je koncept Škoda VisionS, z něhož se stane sériové SUV Kodiaq, tím druhým potom Seat Ateca. A protože se všeobecně počítá s příbuzenským vztahem těchto dvou aut, vznikl jejich spojením render sériové podoby modelu s okřídleným šípem.
Pokud čekáte ve vztahu Seatu a Škody nějaké ale, nepletete se. Všeobecný předpoklad je totiž věc jedna, ale realita věc druhá. A v ní k sobě Ateca a Kodiaq budou mít nejspíše hodně daleko. Můžete se ptát proč, vysvětlení je ale naprosto jednoduché. Španělský model má na délku 4,36 metru a uvnitř maximálně pět míst k sezení, mladoboleslavský zástupce ale nabídne interiér se sedmi místy k sezení, a tím pádem také karosérii nataženou na 4,7 metru.
Modré auto z pera maďarského grafika, který si říká X-Tomi, tak s největší pravděpodobností ukazuje možnou podobu druhé generace Škody Yeti. Ta by toho mohla mít se Seatem společného přece jenom víc. Tím samozřejmě nechceme tvrdit, že se jednotlivé detaily této počítačové kompozice neobjeví na karosérii Kodiaqu, ten bude ale zároveň celkově větší. Blíže tak bude jistě mít k chystanému Tiguanu XL.
Pokud se oprostím od upřesňování vztahů mezi jednotlivými modely koncernu Volkswagen a zaměříme se čistě na ilustraci, spatříme Škodu nezvykle atraktivních tvarů. Hlavní je tady přední část s dvojitými světly, kterými bude disponovat VisionS. Jestli se ale objeví u jakéhokoliv sériového modelu, je otázkou. Stejná naopak zůstane maska chladiče s chromovaným rámečkem, ta je přesně v souladu se současným designovým stylem značky.
Kodiaq se oficiálně představí na podzimním pařížském autosalonu, jeho předobraz v podobě konceptu VisionS ale uvidíme už v Ženevě. Druhé vydání Škody Yeti zatím nemá přesně stanovené datum premiéry, jeho prototypy už se ale prohánějí po českých dálnicích. Podle nepotvrzených spekulací se ho dočkáme koncem příštího roku, možná ale Škoda překvapí. A pokud Vás SUV s okřídleným šípem zajímají, pak vězte, že vedle výše zmíněné dvojice dojde na ještě jeden model, dost možná ve stylu SUV kupé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?