V uplynulých dnech se na světlo dostaly první informace ohledně dvou SUV, jejichž společným domovem bude Česká republika. Tím prvním je koncept Škoda VisionS, z něhož se stane sériové SUV Kodiaq, tím druhým potom Seat Ateca. A protože se všeobecně počítá s příbuzenským vztahem těchto dvou aut, vznikl jejich spojením render sériové podoby modelu s okřídleným šípem.
Pokud čekáte ve vztahu Seatu a Škody nějaké ale, nepletete se. Všeobecný předpoklad je totiž věc jedna, ale realita věc druhá. A v ní k sobě Ateca a Kodiaq budou mít nejspíše hodně daleko. Můžete se ptát proč, vysvětlení je ale naprosto jednoduché. Španělský model má na délku 4,36 metru a uvnitř maximálně pět míst k sezení, mladoboleslavský zástupce ale nabídne interiér se sedmi místy k sezení, a tím pádem také karosérii nataženou na 4,7 metru.
Modré auto z pera maďarského grafika, který si říká X-Tomi, tak s největší pravděpodobností ukazuje možnou podobu druhé generace Škody Yeti. Ta by toho mohla mít se Seatem společného přece jenom víc. Tím samozřejmě nechceme tvrdit, že se jednotlivé detaily této počítačové kompozice neobjeví na karosérii Kodiaqu, ten bude ale zároveň celkově větší. Blíže tak bude jistě mít k chystanému Tiguanu XL.
Pokud se oprostím od upřesňování vztahů mezi jednotlivými modely koncernu Volkswagen a zaměříme se čistě na ilustraci, spatříme Škodu nezvykle atraktivních tvarů. Hlavní je tady přední část s dvojitými světly, kterými bude disponovat VisionS. Jestli se ale objeví u jakéhokoliv sériového modelu, je otázkou. Stejná naopak zůstane maska chladiče s chromovaným rámečkem, ta je přesně v souladu se současným designovým stylem značky.
Kodiaq se oficiálně představí na podzimním pařížském autosalonu, jeho předobraz v podobě konceptu VisionS ale uvidíme už v Ženevě. Druhé vydání Škody Yeti zatím nemá přesně stanovené datum premiéry, jeho prototypy už se ale prohánějí po českých dálnicích. Podle nepotvrzených spekulací se ho dočkáme koncem příštího roku, možná ale Škoda překvapí. A pokud Vás SUV s okřídleným šípem zajímají, pak vězte, že vedle výše zmíněné dvojice dojde na ještě jeden model, dost možná ve stylu SUV kupé.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?