Britská automobilka Bentley celkem nenápadně představila novou speciální edici modelu Mulsanne Speed. Ta dostala označení Beluga a nabízí toho víc než dost.
Její vytvoření má na svědomí divize Mulliner a tahle speciální edice má nabízet především sportovní vzhled. Za ten mohou hlavně černě lakované detaily a 21palcová černá pětipaprsková kola z lehkých slitin. Vůz byl také vybaven znáčky "Beluga Edition", exkluzivními prahovými lištami k a tmavě zbarveným logem výrobce.
Mulsanne Speed Beluga Edition přichází taktéž s prémiovým koženým čalouněním interiéru, vroubkovaným voličem sportovní převodovky, pravým ořechovým dřevem anebo klavírním černým lakováním. Vůz má také vyklápěcí zadní loketní opěrku, která je vybavena ovládacími prvky pro nastavení zadních sedadel.
Podle všeho tím však úpravy končí. Pod kapotou najdeme benzínový osmiválec s objemem 6,75 litru. Ten produkuje 537 koňských sil, točivý moment 1100 Nm a britská limuzína s ním zrychlí z nuly na stovku pod pět sekund. S motorem pak spolupracuje osmistupňový automat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?