Všichni velcí hráči na poli automobilového průmyslu se pilně připravují na nadcházející autosalon v Ženevě, který se tradičně stane jednou z největších automobilových událostí roku. Pozadu nezůstává ani Subaru, které se chystá odhalit koncept nové generace crossover XV.
Na nedávném autosalonu v Tokiu představila automobilka se souhvězdím plejád ve znaku hned trojici radikálních konceptů z dílny svého oddělení STI. Jednalo se o ostrý Levorg STI, XV Hybrid STI a zběsilý BRZ Performacnce STI Concept.
Pro Ženevský autosalon si Subaru chystá něco mnohem víc umírněného. Konkrétně se má jednat o koncept nové generace kompaktního crossoveru XV.
Automobilka nedávno odhalila část přídi automobilu. Tento pohled nám mnoho nenapovídá, ale odhaduje se, že vůz bude mít mnoho společného s konceptem Impreza 5-door.
Nová generace XV bude využívat platformu známou ze současné Imprezy. To je ale jediná informace, která prosákla na veřejnost. Hovoří se například i o využití nové generace motorů s vyšší efektivitou. Zatím se jedná ale o nepotvrzené informace.
Více se dozvíme až po odhalení vozu 1. března v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.