Všichni velcí hráči na poli automobilového průmyslu se pilně připravují na nadcházející autosalon v Ženevě, který se tradičně stane jednou z největších automobilových událostí roku. Pozadu nezůstává ani Subaru, které se chystá odhalit koncept nové generace crossover XV.
Na nedávném autosalonu v Tokiu představila automobilka se souhvězdím plejád ve znaku hned trojici radikálních konceptů z dílny svého oddělení STI. Jednalo se o ostrý Levorg STI, XV Hybrid STI a zběsilý BRZ Performacnce STI Concept.
Pro Ženevský autosalon si Subaru chystá něco mnohem víc umírněného. Konkrétně se má jednat o koncept nové generace kompaktního crossoveru XV.
Automobilka nedávno odhalila část přídi automobilu. Tento pohled nám mnoho nenapovídá, ale odhaduje se, že vůz bude mít mnoho společného s konceptem Impreza 5-door.
Nová generace XV bude využívat platformu známou ze současné Imprezy. To je ale jediná informace, která prosákla na veřejnost. Hovoří se například i o využití nové generace motorů s vyšší efektivitou. Zatím se jedná ale o nepotvrzené informace.
Více se dozvíme až po odhalení vozu 1. března v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?