Když přicházelo BMW X6, mnozí si při pohledu na jeho karosérii SUV s rychle se svažující střechou klepali na čelo. Dnes má německá automobilka tyto modely dva, podobné auto pak nabízí i Mercedes a chystají se k tomu další výrobci. A protože také Indové chtějí vlastní X6, představili na autosalonu v Dillí Mahindru XUV Aero.
Na 4600 milimetrů dlouhém, 1680 milimetrů vysokém a 1890 milimetrů širokém konceptu je vidět, že s jeho stavbou pomáhalo studio Pininfarina (to konec konců říká Mahindře už několik měsíců pane). Stylové je například řešení zadního páru bočních dveří, který je po vzoru Mazdy RX-8 kratší a otevírá se proti směru jízdy zevnitř vozu.
Pojem svažující se střecha si indičtí designéři vzali k srdci opravdu doslova, nad hlavami zadních cestujících tedy nemohlo zůstat příliš mnoho místa. Oproti výchozímu modelu XUV500 má koncept Aero jinou masku, přední světla s LED diodami denního svícení, zadní LED světla a výrazný difuzor. Kola, ukrývající se ve vytažených blatnících, mají 20 palců.
Uvnitř se nachází nejen velká obrazovka multimediálního systému, ale také digitální ztvárnění přístrojového panelu. Ani jeden prvek přitom u indických vozů není vůbec běžný. Čalounění čtveřice sedadel obstarává kůže, jednotlivé dekory jsou z karbonu nebo alespoň dostaly metalické lakování.
O pohon se stará poslední generace 2.2litrového turbodieselu mHawk s výkonem 210 koní. Tato síla stačí sportovně orientovanému SUV ke zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než šest sekund. K dispozici je též volič s režimy Street, Sport, Race nebo Off-Road, který podle Mahindry znásobuje potěšení z jízdy. Jestli se ale nakonec XUV Aero dostane do výroby je zatím ve hvězdách. Podle vedení automobilky hodně záleží na reakcích veřejnosti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.