Když přicházelo BMW X6, mnozí si při pohledu na jeho karosérii SUV s rychle se svažující střechou klepali na čelo. Dnes má německá automobilka tyto modely dva, podobné auto pak nabízí i Mercedes a chystají se k tomu další výrobci. A protože také Indové chtějí vlastní X6, představili na autosalonu v Dillí Mahindru XUV Aero.
Na 4600 milimetrů dlouhém, 1680 milimetrů vysokém a 1890 milimetrů širokém konceptu je vidět, že s jeho stavbou pomáhalo studio Pininfarina (to konec konců říká Mahindře už několik měsíců pane). Stylové je například řešení zadního páru bočních dveří, který je po vzoru Mazdy RX-8 kratší a otevírá se proti směru jízdy zevnitř vozu.
Pojem svažující se střecha si indičtí designéři vzali k srdci opravdu doslova, nad hlavami zadních cestujících tedy nemohlo zůstat příliš mnoho místa. Oproti výchozímu modelu XUV500 má koncept Aero jinou masku, přední světla s LED diodami denního svícení, zadní LED světla a výrazný difuzor. Kola, ukrývající se ve vytažených blatnících, mají 20 palců.
Uvnitř se nachází nejen velká obrazovka multimediálního systému, ale také digitální ztvárnění přístrojového panelu. Ani jeden prvek přitom u indických vozů není vůbec běžný. Čalounění čtveřice sedadel obstarává kůže, jednotlivé dekory jsou z karbonu nebo alespoň dostaly metalické lakování.
O pohon se stará poslední generace 2.2litrového turbodieselu mHawk s výkonem 210 koní. Tato síla stačí sportovně orientovanému SUV ke zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než šest sekund. K dispozici je též volič s režimy Street, Sport, Race nebo Off-Road, který podle Mahindry znásobuje potěšení z jízdy. Jestli se ale nakonec XUV Aero dostane do výroby je zatím ve hvězdách. Podle vedení automobilky hodně záleží na reakcích veřejnosti.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).