U Audi pracují na nové generaci modelu Q5, ta by měla dorazit poměrně brzy. Společně s tím je v plánu i ostrá verze RS Q5, díky čemuž se středně velké SUV stane nejsportovnějším modelem z nabídky SUV od Audi.
Příchod ostré Q5 je pravděpodobný i proto, že Audi zaznamenalo zvýšenou poptávku v oblasti vysoce výkonných SUV, jako je model RS Q3.
Pod kapotou se zřejmě usadí biturbo 3,0litrový benzínový šestiválec, který bude pohánět i nadcházející modely RS4 a RS5. Nově vyvinutý motor slouží jako náhrada za 4,2litrový nepřeplňovaný osmiválcový a očekává se, že nabídne 450 koňských sil.
Vlajková loď modelové řady Q5 přijde s pohonem všech kol quattro a dvouspojkovou převodovkou S tronic z modelů RS4 a RS5. Premiéra vrcholného provedení se odehraje letos v říjnu na autosalonu v Paříži a vyrábět by jí měla továrna v mexickém San José Chiapa.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?